کورتانا و آلکسا

با وجود توافق انجام شده، هنوز هم خبری از یکپارچه‌سازی کورتانا و الکسا نیست!

احتمالا به خاطر دارید که در ماه آگوست سال پیش کمپانی‌های مایکروسافت و آمازون توافق غیرمنتظره‌ای را اعلام کردند که نتیجه آن، یکپارچه‌سازی دو دستیار صوتی هوشمند آنها یعنی کورتانا و الکسا بود. این امر باعث می‌گردد که این دو دستیار دیجیتالی توانایی ارتباط با یکدیگر را داشته باشند و این موضوع موجب گسترش کارایی هر دو خواهد شد.

هر دو غول دنیای تکنولوژی رسما اعلام نمودند که این یکپارچه‌سازی در انتهای سال 2017 به‌وقوع خواهد پیوست ولی همان‌طور که می‌دانید سال 2017 به پایان رسیده و با وجود ورود به سال نو میلادی هنوز هم صحبتی از موضوع مورد بحث، شنیده نمی‌شود. آقای برد سم (Brad Sams) از وب‌سایت Thurrott.com با هر دو شرکت مایکروسافت و آمازون تماس گرفته ولی پاسخ‌های دریافت شده از سوی آنها هیچ‌گونه پیشرفتی را در پروژه مذکور نشان نمی‌دهد!

با وجود این‌ سخنگوی شرکت مایکروسافت تاکید کرد:

برای انجام این تصمیم به زمان بیشتری نیاز داریم.

کمپانی آمازون در این باره می‌گوید:

ما در حال کار بر روی پروژه مورد نظر هستیم و به‌زودی این پروژه عملی خواهد شد.

به هرحال، این اقدام باعث می‌شود که توانایی‌های هر دو غول دنیای تکنولوژی، روی دستگاه کاربران بدون نیاز به نصب دو نرم‌افزار مجزا قابل استفاده باشد. هر دو دستیار دیجیتال هوشمند در سال گذشته به شکل دیوایس‌های سخت‌افزاری در اختیار علاقمندان قرار گرفتند که در حقیقت کورتانا توسط شرکت هارمن کاردن و الکسا با اسپیکرهای اکو روانه بازار شدند.

باید افزود که در واقع انجام این پروژه موجب افزایش دامنه کاربردهای این دو دستیار صوتی هوشمند نمی‌شود ولی به کمپانی‌های سازنده کمک می‌کند تا سریع‌تر یادگیری و بازده کورتانا و الکسا را افزایش دهند. انتظار می‌رود در نمایشگاه CES سال جاری در هفته آینده، جزییات بیشتری از این پروژه به گوش برسد.

5 در مورد “با وجود توافق انجام شده، هنوز هم خبری از یکپارچه‌سازی کورتانا و الکسا نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH