نسل دوم گوشی نوکیا 6 با چیپست اسنپ‌دراگون 630 معرفی شد

امروز کمپانی HMD رسما از دومین نسل اسمارت‌فون نوکیا 6 خود رونمایی کرد. این گوشی با یک چیپست قدرتمندتر و ویژگی‌های متفاوت‌تر عرضه می‌شود؛ اما در عوض بیش‌تر سخت‌افزارهای آن با گوشی نوکیا 6 اصلی مشابه خواهد بود.

دومین نسل گوشی نوکیا 6 یا نوکیا 6 (2018) با محوریت نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD با نسبت ابعاد 16:9 و رزولوشن فول‌اچ‌دی، تراشه اسنپ‌دراگون 630 شامل 8 هسته پردازشی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 گیگابایت حافظه رم تولید شده است. نمایشگر این هندست هم با لایه‌ای از جنس گوریلاگلس 3 محافظت می‌شود.

هنوز این گوشی از سیستم‌عامل اندروید 7.1 نوقا استفاده می‌کند؛ اما کمپانی وعده داده تا به منظور ارتقای سرعت، سریعا به‌روزرسانی اندروید 8.0 را برای نوکیا 6 جدید ارایه نماید.

به منظور برقراری ارتباط داده‌ای و شارژ باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی گوشی، نوکیا 6 به استاندارد جدیدتر USB-C مجهز شده است؛ اما از یک جفت دوربین مشابه با نسل قبلی خود بهره می‌برد. بدین معنا که نسل دوم گوشی نوکیا 6 مجهز به یک دوربین منفرد 16 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1 میکرونی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.0 در بخش پشتی و دوربینی 8 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.12 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/2.2 در قسمت جلویی دستگاه است.

یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی به شما امکان می‌دهد تا میزان حافظه دستگاه را که بسته به مدل خریداری شده معادل 32 یا 64 گیگابایت است، افزایش دهید. این دستگاه مجهز به یک اسپیکر منفرد است و جک 3.5 میلی‌متری صوتی نیز همچنان مشاهده می‌شود.

                                                      

آخرین تغییر اساسی در گوشی نوکیا 6 (2018)، حسگر اثرانگشت این هندست بوده که به منظور کاهش ابعاد گوشی به بخش پشتی دستگاه منتقل شده است. در نتیجه ابعاد نسل دوم گوشی نوکیا 6 به 148.8 در 75.8 در 8.15 میلی‌متر رسیده است (ضخامت سنسور دوربین برابر با 8.6 میلی‌متر است) که 5 میلی‌متر کم‌تر از نوکیا 6 اصلی خواهد بود.

گوشی نوکیا 6 نسل دوم با گزینه‌های رنگی مشکی و نقره‌ای قابل پیش سفارش است و نسخه 32 گیگابایتی آن 230 دلار (170 پوند، 190 یورو) قیمت دارد. برای خرید نسخه 64 گیگابایتی این هندست نیز بایستی مبلغ 260 دلار (190 پوند، 215 یورو) بپردازید. فروش حقیقی این اسمارت‌فون در تاریخ 10 ژانویه آغاز می‌شود.

6 در مورد “نسل دوم گوشی نوکیا 6 با چیپست اسنپ‌دراگون 630 معرفی شد”

  1. ولی بلوک المینیومه فقط!!
    یه شاسی المینیوم اضافی ام داخله باز!!
    برا گوشی میان رده ساپورت عالی و امکانات خوبی داره، بخصوص که فکر نمیکنم به هیچ عنوان خراب بشه!!!
    به عنوان یادگاری به نوه هامونم میرسه!!!

  2. milad

     ۰  ۰

    کاش نوکیا همونجوری که ۳۳۱۰ رو باز سازی کرد موبایل های سری n رو دوباره باز سازی کنه .
    هیچ کس غول هایی مثل N73 یا n95 8gb رو یادش نمیره که اون زمان چقدر خووب بودن
    از نام اون ها دوباره استفاده کنه و یه موبایل خوب بسازه مطمئنن موفق میشه

  3. نوکیا قبلا با لنس کارل زایس دوربین های خوبی میزد اما الان دیگه به درد نمیخوره اصلا کیفیت ندارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH