5 شخصی‌سازی قدرتمند اندروید که iOS به گرد پایش هم نمی‌رسد

یک گوشی اندرویدی را در دست بگیرید، خوب به آن نگاه کنید! شما این توانایی را دارید که گوشه به گوشه و پیکسل به پیکسل آن را شخصی‌سازی کنید، حتی بدون استفاده از روت! حال یک گوشی آی‌فون را در دست بگیرید، خب کار زیادی از دستتان برنمی‌آید، گوشی را کنار بگذارید.

‌با معرفی پنج راه برای شخصی‌سازی اندروید که هنوز در iOS در دسترس نیستند، در آی‌تی‌رسان با شما هستیم.

با یک لانچر جدید هر گوشه از صفحه خانه خود را شخصی‌سازی کنید

صفحه خانه اندروید فقط یک نرم‌افزار است که می‌تواند با نرم‌افزاری دیگر عوض شود. اگر به دنبال یک صفحه خانه کاملا متفاوت و جدید با قابلیت شخصی‌سازی فراوان هستید، می‌توانید nova launcher را امتحان کنید که ویژگی‌های جدیدترین نسخه اندروید را نیز وارد صفحه خانه شما می‌کند.

ویژگی‌های جدید را به لاک‌اسکرین خود اضافه کنید

هر چند که تعویض لاک اسکرین چندان مرسوم نیست ولی شما علاوه بر لانچر، صفحه قفل خود را نیز می‌توانید عوض کنید؛ اپ های فراوانی را قادر هستید در گوگل‌پلی پیدا کنید که جایگزین‌های مناسبی برای لاک اسکرین پیش فرض خود شما خواهند بود ولی چرا جذاب‌ترین و محبوب لاک‌اسکرین‌ را انتخاب نکنید، Next Lock Screen مایکروسافت بهترین است.

مرورگر پیش‌فرض خود را عوض کنید

از زمانی که گوگل محدودیت‌هایی که مایکروسافت و اپل برای توسعه دهنده‌‌ها داشتند را زیر پا گذاشت، مرورگر‌های جایگزین تبدیل به مرورگر‌های شایسته‌ای شدند که از موتور‌های تفسیر خودشان استفاده کردند؛ برای مثال فایرفاکس اندروید دقیقا از همان موتور تفسیری استفاده می‌کند که فایرفاکس دسکتاپ استفاده می‌کند اما در آی‌او‌اس این مرورگر‌ها باید در لاک safari وارد شوند. هر چند مرورگری مانند کروم برای آی‌او‌اس مجبور است در پوسته مرورگر داخلی سافاری اجرا شود ولی هیچوقت نمی‌تواند سرعت سافاری را داشته باشد زیرا اجازه دسترسی به کتابخانه جاوا اسکریپ بهینه شده سافاری به کروم داده نمی‌شود و حتی نمی‌تواند از کتابخانه خودش استفاده کند، در نتیجه حتی قادر نیست سرعتی مانند کروم اندروید داشته باشد.

برای اس‌ام‌اس‌های خود اپلیکیشن متفاوتی را انتخاب کنید

برخلاف آی‌او‌اس شما همچنین می‌توانید نرم افزار پیش‌فرض اس‌ام‌اس خود را نیز تغییر دهید و پیام‌های‌تان را کنترل کنید؛ اپلیکیشن‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت زیادی وجود دارد اما مسنجر گوگل محبوب‌ترین آنهاست که سادگی و سرعت در کنار امکانات کاربردی آن را به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

علاوه‌ بر این اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد اس‌ام‌اس‌های خود را با کامپیوتر و تبلت ارسال کند که این کار را از طریق همگام‌سازی حساب کاربری گوگل انجام می‌دهند، اپلیکیشن‌های Pushbullet و MightyText محبوب‌ترین این سرویس‌ها هستند.

شخصی‌سازی را به اوج خود برسانید

(نصب یک کاستوم رام یا استفاده از ایکسپاسد)

اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز است، پس جامعه این توانایی را خواهد داشت تا نسخه های اندروید اصلاح شده را از طریق کدنویسیِ دوباره با ویژگی‌های اضافه ایجاد کند که با نام کاستوم‌رام شناخته می‌شوند و نصب یکی از آن‌ها بهترین راه برای این است که بدانید اندروید برای شخصی‌سازی هیچ حد و مرزی قائل نشده است. بهترین و محبوب‌ترین کاستوم رام lineageos است که روی گستره فراوانی از دستگاه‌ها قابل نصب است.

از سوی دیگر شما می‌توانید از فریمورک ایکسپاسد برای اضافه کردن ویژگی‌های دلخواه خود به اندرویدتان استفاده کنید؛ درست مانند اینکه در حال ساخت کاستوم رام شخصی خود هستید.

اگر فردی تنوع‌طلب هستید که از یکپارچگی و تکرار زود خسته می‌شوید، بهتر نیست عوض یک سیستم‌عامل محدود مانند آی‌او‌اس، یک اندروید را خریداری کنید؟ تا کنون ۱۱ نسخه از آی‌او‌اس منتشر شده که هیچکدام قابلیت‌های ‌ذکر شده را نداشته‌اند اما اندروید به شما حق انتخاب می‌دهد، اندروید به شما احترام می‌گذارد!

6 در مورد “5 شخصی‌سازی قدرتمند اندروید که iOS به گرد پایش هم نمی‌رسد”

  1. اندرویدخام اره خوبه از نظرت سرعت پا ب پای ios میره ولی اینای که با رابط کاربری سامسونگ اینا ادغام میشه خیلی هنگ میکنه و اصلا خوب نیست

    1. این مال چند سال پیشه…
      و ایفون گوشی پرچمدار ios هست و باید با پرچمدار های اندروید مقایسه بشه که اصلا هنگ نمیکنن
      و توی گوشی های ۲،۳ سال اخیر حتی تو میان رده ها هم هنگ دیده نمیشه

    2. یه حرفی زدی الکی

      ایفونو باید با پرچمدارای اندرویید مقایسه کرد
      پرچمدارای اندرویید سرعتاشون عالیه

  2. ای او اس خودش بکشه هم به اندروید نخواهد رسید فقط محدودیت داره …با یه لانچر iosراحت میشه اندروید تبدیل ب ایفون کرد ولی تو ایفون عمرا بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH