وب‌سایت چینی مایکروسافت وجود سرفیس‌فون را تایید می‌کند

یک سری پتنت‌ها و شایعات وجود دارند که به شکل تقریبا قطعی نشان می‌دهند شرکت مایکروسافت مشغول کار بر روی یک گوشی با نمایشگر تاشونده است؛ اگرچه هنوز هیچ تاییدیه‌ای از سوی مایکروسافت برای این شایعات ارائه نشده است اما طی هفته جاری و زمانی که برخی اعضای تیم تحقیقات آسیایی مایکروسافت به این دستگاه اشاره کردند؛ قضیه کمی متفاوت شد.

در پاسخ به درخواست‌های مشتریان پیرامون دلیل عدم امکان فراخوانی اپلیکیشن‌های ثالث از طریق فرامین صوتی توسط کورتانا، حساب کاربری مایکروسافت در وب‌سایت Zhihu توضیح داد که این مشکل بیش‌تر به خاطر فقدان مجوزهای قابل دسترس برای کورتانا در سیستم‌عامل اندروید است و در ادامه نسبت به عملکرد بهتر کورتانا در هندست معرفی نشده سرفیس‌فون ابراز امیدواری بیشتری کرده بود.

متن کامل پاسخ نماینده مایکروسافت به نقل از وب‌سایت MSPowerUser به شرح زیر است:

قبل از هرچیز بایستی خاطرنشان کرد که بیکسبی و سیری، 2 دستیارصوتی هوشمندی هستند که به صورت پیش‌فرض بر روی اسمارت‌فون‌ها نصب می‌شوند؛ اما کورتانا یک اپلیکیشن ثالث به شمار می‌آید و احتمالا پشتیبانی مجوزهای لازم امری دشوار خواهد بود. کاربران ویندوزفون احتمالا می‌دانند که سرویس کورتانا در ویندوزفون نسبت به اپلیکیشن کورتانا عملکرد مناسب‌تری داشت و استفاده از کورتانا در ویندوزفون بسیار آسان‌تر بود.

برنامه مایکروسافت کورتانا (Xiao Na) یک دستیار هوشمند برای پلتفرم‌های جانبی است که در اختیار کلیه دستگاه‌ها شامل کامپیوترهای شخصی و اسمارت‌فون‌ها قرار گرفته است و تلاش می‌کند تا عملکردی بیشتر شبیه به وی‌چت نودا داشته باشد. برای یک دستیار هوشمند، در اختیار داشتن مجوزها امری مطلوب است؛ موضوعی که با کارکرد بی‌نقص سرفیس‌فون تحقق خواهد یافت (اگرچه Hana از وجود سرفیس‌فون هیچ اطلاعی ندارد).

البته هنوز سرعت توسعه این برنامه برای یک دستیار هوشمند نسبتا کند است؛ اما تیم کورتانا در جهت بهبود عملکرد این دستیار هوشمند به سختی تلاش می‌کنند. سال گذشته در جشن 3 سالگی کورتانا، این سرویس شاهد ویژگی‌ها و پشتیبانی‌های متعددی بود. 3 سال زمان چندان زیادی نیست؛ اما حرکت و پیشرفت در این مسیر هرگز فراموش نمی‌شود. تیم مایکروسافت کورتانا بایستی انتظارات را ارضا نمایند.

این پست به سرعت با جایگزینی متون داخل پرانتز اصلاح شد که اظهار می‌کند Xiao Na (نام کورتانا در کشور چین) از وجود یا عدم وجود سرفیس‌فون اطلاعی ندارد. شاید این تلاشی بوده تا به حدس و گمان‌ها پیرامون دستگاه افسانه‌ای سرفیس‌فون پایان دهد.

انتظار می‌رود مایکروسافت در سال جاری از سرفیس‌فون خود رونمایی کند. با توجه به پتنت‌های جدید مربوط به این دستگاه که توسط دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات متحده منتشر شده است؛ به نظر می‌رسد که این جدول زمانی رعایت شود. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی مجهز به نمایشگری دوگانه با یک محور تاشونده باشد و از پردازنده‌های ARM استفاده کند. برخلاف دستگاه‌هایی با ویندوز موبایل 10، شایعه شده که سرفیس‌فون نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز 10 را با یک رابط کاربری تطبیقی اجرا خواهد کرد که امکان انتقال به حالات متفاوت را برای این هندست فراهم می‌کند.

3 در مورد “وب‌سایت چینی مایکروسافت وجود سرفیس‌فون را تایید می‌کند”

  1. به گرد پای ایفون هم نمیرسن هیچکدوم از اینا .اپل همیشه بی رقیب بوده ..سیستم عامل خاصه اصلا..

  2. اگه همچین گوشی بزنه واقعا فوق العاده میشه میزنه رو دست سامسونگ اپل ..البته به شرط این که ادامش بده نه مثل لومیا نصفه کاره ولش کنه و کم بیاره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH