Z-Wave

تراشه هوشمند Z-Wave عمر باتری 10 ساله را برای گجت‌های خانگی به ارمغان می‌آورد!

تصور کنید تختی که برای خانه خود خریداری می‌کنید، یک چیپست هوشمند دارد که می‌تواند اطلاعات را به دیگر نقاط منزل‌تان انتقال دهد! مطمئنا چنین قابلیتی تنها با استفاده از لوازم خانگی هوشمند قابل بکارگیری است اما بد نیست بدانید دستاورد جدید کمپانی سیگما، موسوم به سیستم هوشمند خانگی Z-Wave در حال تلاش برای عملی ساختن این موضوع است.

امروز کمپانی سیگما تراشه جدیدی را معرفی کرده و ادعا می‌کند این چیپست می‌تواند با یک باتری به کوچکی سکه، عمر باتری 10 ساله را برای دستگاه‌ها رقم بزند. این سازنده امیداوار است با بهره‌گیری از این تراشه بخش‌های بیشتری از لوازم خانگی را از جمله: مبلمان و… را به یکدیگر متصل نماید.

علاوه‌بر دوام باتری شگفت‌انگیز تراشه Z-Wave 700 گستره‌ای 300 فوتی را در بر خواهد گرفت که اجازه می‌دهد گجت‌های بیرون از خانه را هم پشتیبانی کند. این تراشه‌ها بسیار ساده هستند چراکه به قدرت پردازشی کمی مجهز شده‌اند و به همین خاطر برای وظایف سبک و غیرپیچیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمپانی سیگما بیان می‌کند که تراشه Z-Wave 700 اغلب به‌منظور کاربرد در سنسورها مثل: نظارت بر نشت آب یا تشخیص حرکت قابل بهره‌برداری است.

Z-Wave

هرچند در حال حاضر موارد ذکر شده وجود دارند ولی توانایی چنین چیپست‌هایی قرارگیری در محصولات یا مکان‌هایی است که ما آنها را نادیده می‌گیریم زیرا جایگزین کردن آنها با هر دستگاهی با فرکانس متفاوت غیرممکن است. البته پیش از این، باید شرکت سازنده بداند که چطور می‌تواند از این چیپست‌ها در هر مکانی به شکل مناسب و درست استفاده کند.

از نقاط ضعف تراشه Z-Wave 700 می‌توان به این‌که این پردازنده تنها با سیستم‌های Z-Wave سازگاری دارد، اشاره نمود. این بدین معناست که اگر در خانه خود از سرویس‌های هوشمند رایج‌تری مانند: الکسا یا کیت هوشمند اپل استفاده می‌کنید، ابتدا به یک هاب جداگانه نیاز دارید تا پلتفرم‌ها و دستگاه‌های چندگانه را به هم‌دیگر متصل نماید. هرچند باید گفت که اگر کمپانی سیگما به چنین تکنولوژی خاصی دست یافته، چندان دور از ذهن نیست که به‌زودی دیگر شرکت‌ها نیز به این موفقیت دست پیدا کنند.

3 در مورد “تراشه هوشمند Z-Wave عمر باتری 10 ساله را برای گجت‌های خانگی به ارمغان می‌آورد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH