ِdrones

بازی با پهپاد حین مستی در آمریکا جرم محسوب خواهد شد

امروزه همه می‌داند که رانندگی در حین مستی یک جرم نابخشودنی است و حالا احتمال دارد کنترل یک پهپاد زمانی که تحت تاثیر مشروبات الکلی هستید نیز به عنوان جرم شناخته شود.

در گزارشی که رویترز اعلام کرد، مجلس ایالتی نیوجرسی با رای به این لایحه که در مجلس سنای آمریکا هم مورد تایید قرار گرفته در پی اعلام جرم علیه پهپاد بازهایی است که در حین مستی اقدام به پرواز پهپادشان می‌کنند.

drones

رویترز به نقل از جان سولیوان به علاقه‌مندان پهپادبازی گفته است: پهپاد بازی اساسا مانند این است که یک مخلوط کن را به پرواز دربیاوریم، پس اگر من حتی یک لیوان مشروب نیز خورده باشم باید در انجام پرواز با پهپادم تجدید نظر کنم!

همچنین در سال 2015 گزارش شد که یکی از ماموران آژانس ملی اطلاعات مکانی یا NGA، حین مستی در زمان مرخصی، با به پرواز درآوردن یک پهپاد و عدم توانایی در کنترل آن سبب سقوطش در محوطه چمن کاخ سفید شده است.

drones

اخیرا نیز ما شاهد وضع قوانینی برای اعمال محدودیت در ساعت پرواز پهپاد‌ها در طول شبانه روز هستیم. به عنوان مثال طی این مدت بسیاری از دستگاه‌های دولتی در کشور‌های مختلف در تلاش‌اند تا مالکان پهپاد‌ها را مجبور به ثبت مشخصات خود و پهپادشان کنند.

همچنین شرکت تولید کننده پهپاد DJI می‌خواهد تا با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه با قابلیت Geofencing، از حضور پهپاد‌های شخصی و ناشناس در مناطق ممنوعه، فرودگاه‌ها، زندان‌ها، مکان‌های دولتی، نظامی و … جلوگیری به عمل آورد.

3 در مورد “بازی با پهپاد حین مستی در آمریکا جرم محسوب خواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH