آیا هوشمند شدن حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی خوب است؟

یک روز کاری را در حمام و سرویس بهداشتی هوشمند خود تصور کنید، از خواب بیدار می‌شوید، دست و صورتتان را می‌شویید، خود را در آینه نگاه می‌کنید و در همین حین برنامه روز شما در آینه نمایش داده می‌شود. آخرین خبرها، وضعیت آب‌وهوا را به جزئیات برای شما نمایش می‌دهد. حالا تصویر کنید که سرویس بهداشتی شما هم هوشمند باشد و مدفوع و ادرارتان را بررسی کند و اگر روزی به‌عنوان‌ مثال فیبر کم‌مصرف کردید، به ما پیشنهاد استفاده بیشتر داده شود!

حمام‌های آینده زیاد از ما دور نیستند و باید به‌زودی شاهد عرضه آن‌ها باشیم. در CES 2018، کوهلر از طرح جدیدی رونمایی کرد که بر روی سرویس بهداشتی و دوش حمام نصب می‌شود که به کاربر این امکان را می‌دهد از الکسا کمک بخواهد.

موئن در ادامه صحبت‌های کوهلر به این موضوع اشاره کرد که این دستگاه از دوش‌های هوشمند هم پشتیبانی می‌کند و در آینده به‌روزرسانی‌هایی برای پشتیبانی از سیری هم بر روی دستگاه عرضه خواهد شد. آینه‌های هوشمند علاوه بر ارزیابی چهره شما، دستور کار روزانه را نمایش می‌دهند و می‌توانید به برنامه ماه‌های آینده هم دسترسی داشته باشید.

در حمام و سرویس بهداشتی هوشمند

بدون شک این هوشمند شدن تبعاتی هم در پی دارد و ممکن است به نظر بسیاری از شما انسان را به سمت تنبلی بکشاند، ولی نکات مثبت آن‌هم کم نیست. یکی از مزیت‌های این فناوری این است که افراد وسواسی دیگر نگران فشردن دکمه سیفون نخواهند بود! شما تنها به الکسا دستور می‌دهید که سیفون را بکشد و دیگر نیازی نیست دستتان را به سطحی پر از باکتری بزنید. البته این مکالمه با دستیار امری ضروری نیست و راه‌های دیگری ازجمله استفاده از سنسور برای کشیدن سیفون طراحی‌ شده است.

کوهلر بر این مسئله تأکید دارد که کاربر بتواند با کمترین صحبت و تنها با لمس سنسورها، کار خود را انجام دهد. ولی از طرفی استفاده از دستیارها برای استفاده از حمام و سرویس بهداشتی بسیار خوب و به‌صرفه است. تصور کنید که در حال انجام کاری هستید و قصد دارید تا نیم ساعت دیگر به حمام بروید، در این فرصت به دستیار می‌گویید که دمای آب حمام را برای شما تنظیم کند.

در حمام و سرویس بهداشتی هوشمند

از سوی دیگر الکسا به‌عنوان سیستم مکمل حمام و سرویس بهداشتی به‌حساب می‌آید که کنترل امور را در دست می‌گیرد. اگرچه این موضوع هم مطرح‌ شده زمانی که فرد زیر دوش قرار دارد و صدای آب در حمام وجود دارد، ممکن است صدای کاربر به‌درستی تشخیص داده نشود.

شرکت‌های فعال درزمینه گجت های هوشمند بر این باور هستند که فضای سرویس بهداشتی و حمام پتانسیل بالایی برای مانور دارد. ابی بیروم، رئیس شرکت همکار سامسونگ در زمینه تولید وسایل و گجت‌های هوشمند، در این زمینه می‌گوید که می‌توان از تکنولوژی در محیط سرویس بهداشتی حمام برای کمک به‌سلامتی انسان استفاده کرد. یکی از امکاناتی که سرویس‌های بهداشتی می‌توانند به بانوان ارایه دهند، انجام دادن تست بارداری با استفاده از ادرار در کمترین زمان ممکن است.

اما باید توجه داشت که ایده ساخت سرویس بهداشتی با تکنولوژی بررسی مدفوع و ادرار بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از ساخت یک سنسور است. ساخت و ارایه این سرویس به این معنا نیست که شما از رفتن به دکتر بی‌نیاز شوید، هدف اصلی این است که اگر خطری سلامتی شما را تهدید می‌کند، بتوانید در کمترین زمان ممکن متوجه این موضوع شوید.

در این میان کمپانی‌های ارایه‌دهنده تکنولوژی موظف هستند که اطلاعات و داده‌های دریافتی در رابطه با سلامتی افراد را محرمانه نگاه‌ دارند و احتمال هک شدن این اطلاعات را به کمترین میزان ممکن برسانند. بدون شک راه‌هایی برای افزایش امنیت دسترسی به اطلاعات وجود دارد، یکی از راه‌های تشخیص هویت استفاده از سنسور تشخیص چهره در آیینه و یا ارسال پیغام به گوشی هوشمند است.

در حمام و سرویس بهداشتی هوشمند

با استفاده از تکنولوژی می‌توان به افراد سالخورده و یا فراموش‌کار، خوردن قرص‌های مهم را یادآوری کرد، با استفاده از این روش نه‌تنها خوردن قرص‌ها فراموش نمی‌شود، بلکه افراد می‌توانند از تمام شدن داروهایشان در زمان مناسب آگاه شوند.

خبر خوب اینجاست که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات بهداشتی و تولید گجت‌های هوشمند منازل برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند و با این حرکت موافق هستند. تونی هنگ، مدیر فروش توتو در این رابطه اظهارنظر کرده و به این مسئله اشاره‌ نموده که حمام و سرویس بهداشتی جایی است که همه ما ساعت زیادی را در آن صرف می‌کنیم و این مکان، محلی بسیار شخصی است.

اضافه کردن چاشنی تکنولوژی به شخصی‌ترین مکان منزل چالشی است که بسیاری از فعالان زمینه فناوری مدت‌هاست درگیر آن هستند، بدون شک نحوه عرضه و ارایه این فناوری‌ها در چنین محیطی بسیار مهم است. درهرصورت باید منتظر حمام‌های به‌روزتر در آینده‌ای نزدیک باشیم.

3 در مورد “آیا هوشمند شدن حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی خوب است؟”

  1. الان هست تقریبا ازین توالتا که شیر اب سنسور داره سیستم خشک کن,سیستم تهویه و عطر افشانی توالت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH