Watch parti

فیس‌بوک با معرفی Watch Party، تماشای همزمان ویدیو‌ها را با دوستان امکان‌پذیر کرد

فیسبوک امروز قابلیت جدید واچ پارتی را آزمایش می‌کند. ویژگی جدیدی که در دسترس گروه‌ها قرار می‌گیرد. این قابلیت به کاربران این دسترسی را می‌دهد که اعضای گروه، قادر به تماشای همزمان ویدیو‌ها باشند و بتوانند نظر بدهند و گفتگو کنند. در واچ‌پارتی تمامی ویدیو‌های عمومی فیسبوک برای تماشا در دسترس است؛ چه ویدیو‌های زنده و چه ویدیو‌هایی که قبلا ضبط شده‌اند. هدف از این قابلیت جدید، سرگرم‌ کننده‌تر شدن تماشای ویدیو‌ها و یک تجربه دسته‌جمعی جذاب است، به جای تماشای انفرادی یا به صورت گروهی اما بدون تعامل و غمگین.

Fidji Simo، رئیس بخش تولیدات فیسبوک، در پستی وبلاگی اعلام کرد : “ما همواره در مورد ویدیوها در فیسبوک فکر و بررسی می‌کنیم، بر روی این مسئله تمرکز داریم تا با کمک ویدیو‌ها بتوانیم شرایطی را خلق کنیم که بتواند مردم را به یکدیگر نزدیک کند و به جای وضعیتی سرد و بی‌‌نشاط، الهام‌بخش ارتباطات انسانی برای افراد باشد ”

برای شروع واچ‌پارتی، مدیر گروه، یکی یا چند ویدیو را انتخاب می‌کند و در گروه قرار می‌دهد (البته فعلا به این صورت است). زمانی که ویدیو‌ها اضافه شدند، اعضای گروه از طریق واچ‌پارتی می‌توانند به تماشای دسته‌جمعی در صفحه اصلی گروه بنشینند. هر کس دیگری هم که به گروه اضافه شود، همان لحظه قادر است همان ویدیویی را که بقیه نیز در حال تماشا هستند، به نظاره بنشیند.

Watch parti

اعضای گروه همچنین می‌توانند در لیست، بقیه ویدیو‌هایی که قرار است پخش شود را ببینند. اگر ویدیو را بر روی گوشی خود تماشا می‌کنید، نظرات اعضای گروه بر روی ویدیو نشان داده خواهد شد. اگر ویدیو را با کامپیوتر مشاهده می‌کنید، لیست نظرات در سمت راست نمایش داده می‌شود.

فیس‌بوک به این مسئله نیز اشاره دارد که طبق آمار‌ها و بررسی‌های انجام شده، ویدیو‌های پخش زنده باعث افزایش تعاملات اجتماعی بین کاربران نسبت به گذشته شده است، به همین دلیل ایده افزودن قابلیت واچ‌پارتی را عملی کرده‌اند. تبدیل ویدیو‌های از پیش ضبط شده به رویدادی زنده، می‌تواند به کاربران کمک کند تا بیش از پیش از آن لذت ببرند. این خبر یک هفته بعد از آنکه فیس‌بوک اعلام کرد به زودی در نحوه پوشش و ارائه اخبار و محتوای خود تغییرات مهم ایجاد خواهد کرد، منتشر شده است.

البته واچ‌پارتی ایده جدیدی نیست. XBOX 360 نیز دارای حالت Party Mode بود. این ویژگی به کاربران اجازه می‌داد که با دیگر دوستان ایکس‌باکس‌باز به تماشای ویدیو‌های سایت نتفلیکس (Netflix) بپردازند. این قابلیت در به‌روز‌رسانی سیستم عامل ایکس‌باکس در سال 2011 حذف شد.

4 در مورد “فیس‌بوک با معرفی Watch Party، تماشای همزمان ویدیو‌ها را با دوستان امکان‌پذیر کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH