بررسی بازی LEGO® Juniors؛ بساز و بازی کن!

لگوها یکی از جذاب‌ترین اسباب‌بازی‌هایی هستند که توسط بشر تولید شده است. اگرچه ایده اولیه این اسباب‌بازی ها شاید به هزاران سال پیش بازگردد، اما لگوهایی که به شکل امروزی می‌شناسیم از سال 1932 معرفی و روانه بازار شدند. مطمئنا حضور پر رنگ و محبوبیت زیاد این اسباب‌بازی‌ها موجب شد شاهد حضور شخصیت‌ها و سبک خاص آن‌ها در انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری باشیم. LEGO® Juniors نیز یکی از بازی‌های لگو است که مختص به کودکان بوده و به خوبی می‌تواند با دنیای رنگارنگ آن‌ها هماهنگ شود.

گیم پلی

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با گیم‌پلی این بازی در نظر داشته باشید این است که LEGO® Juniors تنها برای کودکان ساخته شده است و نباید انتظار داشت که گیم‌پلی از پیچیدگی زیادی برخوردار بوده و یا تنوع آن زیاد باشد.

LEGO® Juniors یک بازی کژوال و در سبک ماشین‌بازی است که در آن ساخت ماشین‌ها و هم‌چنین شخصیت‌ها و برخی از بخش‌هاش محیط بازی به دست کاربر صورت می‌گیرد. اولین قدم پس از ورود به محیط بازی ایجاد یک کاراکتر با چیدمان دلخواه کاربر است. گزینه‌های موجود برای تغییر در این بخش در ابتدا چندان زیاد نیستند اما کاربر پس از گذراندن مراحل می تواند تنوع بسیاری زیادی را برای ساخت شخصیت‌ها و یا وسایل نقلیه در دسترس داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد انتخاب چیدمان ماشین‌ها نیز به سلیقه کاربر انجام می‌شود؛ البته این موضوع بدان معنا نیست که صفر تا صد وسایل نقلیه را شما انتخاب می کنید بلکه بیش‌تر در به هم وصل کردن بخش‌های مختلف هم‌چون یک لگو نقش دارید.

در محیط داخلی بازی سه دکمه را مشاهده می‌کنید که کنترل اصلی بازی را برعهده دارند، البته تنها دکمه حیاتی برای به پایان رساندن مراحل، کلید گاز است که در بخش سمت راست صفحه قرار گرفته است. با فشردن این کلید وسیله نقلیه شروع به حرکت می‌کند و تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که دکمه را تا پایان مرحله نگه دارید.

دو کلید دیگر نیز در بخش سمت چپ قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها برای بوق زدن و دیگری برای تعامل با کاراکتر استفاده می‌شود، البته کاراکتر در جواب شما تنها دست خود را بالا آورده و یک صدای ثابت (هه هه!) را تکرار میکند!

در LEGO® Juniors علاوه بر خودروهای کوچک می‌توانید به ماشین پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و هلی‌کوپتر دسترسی داشته باشید. نکته قابل توجه و جالب ماجرا مجهز بودن هلی‌کوپتر به بوق آن‌هم از نوع کامیونی آن است که در نوع خود بی نظیر به‌نظر می‌رسد!

برای بازکردن آیتم‌ها می‌بایست تمام پیچ‌های طلایی موجود در محیط بازی را به کمک وسیله نقلیه خود جمع آوری کنید تا پس ازکسب تعداد معینی از آن‌ها آیتم‌های جدید به ترتیب برایتان باز شوند. هم‌چنین در انتهای برخی مراحل می توانید فضاهای جدیدی را به محیط درونی بازی بی‌افزایید.

گرافیک

در بخش گرافیکی بازی اگر به دید یک کودک به موضوع بنگریم می‌توانیم از رنگ‌بندی متنوع و طراحی دوست داشتنی مدل ها و فضاها تعریف کنیم اما در نگاه کلی می‌توان جزییات نه چندان مناسب و هم‌چنین بی کیفیت بودن تکسچر ها را به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفت. تنوع فضاهای درونی بازی مناسب است و سازنده با در نظر گرفتن برخی ویژگی‌ها از جمله بارش برف و باران و … به این محیط تنوع بیش‌تری بخشیده است.

به صورت کلی گرافیک LEGO® Juniors برای بازیکنان با سن کم بسیار مناسب است اما اگر یک فرد بزگسال باشید تنها لحظاتی دیدن آن کافی خواهد بود تا قید بازی را بزنید و حذفش کنید! البته این موضوع در باره کسانی صدق می‌کند که به گرافیک بازی‌ها بیش از دیگر بخش‌ها توجه نشان می‌دهند.

صداگذاری

در بخش صداگذاری LEGO® Juniors نیز باز هم می‌توان جو و فضای کودکانه را شاهد باشیم، موسیقی‌های درنظر گرفته شده برای بازی تنوع کمی دارند، با این حال به خوبی با فضای بازی و هم‌چنین گروه سنی در نظر گرفته شده مطابقت دارد. صداهای ماشین‌ها و یا دیگر وسایل نقلیه و هم‌چنین افکت‌های صوتی درون بازی نیز در سطح قابل قبولی قرار گرفته‌اند.

اگرچه LEGO® Juniors یک بازی نیست که بخواهید همیشه آن را با صدای بلند انجام دهید، اما به شما قول می‌دهیم لذت بازی کردن با صدا نسبت به خاموش بودن صدای آن بسیار بیش‌تر است!

جمع بندی

تنوع زیاد مراحل، گیم‌پلی بسیار ساده و کودکانه، گرافیک جذاب و دوست داشتنی از جمله نقاط قوت بازی LEGO® Juniors است که می‌تواند برای هر کودکی جذاب باشد. هم‌چنین باید در نظر داشت انجام دادن این بازی بر خلاف سایر عناوین به روحیه لطیف کودک صدمه‌ای نرسانده و به خوبی می‌تواند به عنوان یک سرگرمی سالم در نظر گرفته شود.

با این حال اگر کودکی خود را پشت سر گذاشته‌اید اما هنوز بخش‌هایی از آن را در دلتان نگه داشته‌اید، بد نیست LEGO® Juniors را حتی برای یکبار هم که شده امتحان کنید. این بازی را می‌توانید با حجم نسبتا زیاد 74 مگابایت از کافه بازار دریافت نمایید.

3 در مورد “بررسی بازی LEGO® Juniors؛ بساز و بازی کن!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH