فناوری True Speed پلکستور را بیشتر بشناسید

plextor

بخش مهمی از اعتبار پلکستور مربوط به فناوری‌های اختصاصی و نوآوری‌های این شرکت در زمینه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی اطلاعات است و در میان این تکنولوژی‌ها می‌توان به فناوری True Speed اشاره کرد که در محصولات پیشرفته پلکستور مانند M5 Pro Xtreme مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب نگاهی داریم به فرآیند اجرای تکنولوژی True Speed و تاثیری که در افزایش سرعت و کارایی درایوها دارد.

True Speed چیست

یکی از مهمترین نگرانی‌های کاربران در مورد درایوهای SSD به عدم اطمینان آنها از طول عمر و ضعف کارایی در سایر برندهای موجود در بازار مربوط می‌شود. این موضوع یکی از دلایل اصلی پیشرفت فناوری True Speed است که برای افزایش طول عمر و حفظ کارایی درایو SSD در بلند مدت توسعه پیدا کرده است و از طریق بازگشت سریع به عملکرد اولیه، درایو را قادر می‌سازد حتی پس از اجرای سخت‌ترین برنامه‌ها کارایی خود را حفظ کند.

مکانیسم True Speed

فناوری True Speed که در M5 Pro Xtreme استفاده شده است دو بخش سخت‌افزاری و firmware اختصاصی پلکستور را شامل می‌شود. کنترلر 88SS9187 ساخت Marvell که در سطح سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای دو هسته پردازشی ARM است و ویژگی‌های قابل توجهی در ارائه بهترین کارایی دارد. بخش فلش در این محصول نیز از نوع حافظه‌های سریع 19 نانومتری ساخت توشیبا است و به دلیل نوع فرآیند نوشتن داده‌ها که در کارخانه‌های پلکستور بکار می‌روند همانند سایر محصولات این شرکت پایداری بسیار بالایی دارد. پلکستور یکی از معدود سازندگانی است که یک تیم کامل و باتجربه برای بخش firmware دارد و از این طریق می‌تواند عنصر سوم میان سخت‌افزار و نرم‌افزار را توسعه دهد و ترکیبی انحصاری ارائه کند. بخش firmware سه ویژگی کلید‌ی را فراهم می‌کند:

بازیابی سریع- یک حالت فوق پیشرفته از جمع‌آوری داده‌های زائد با تقویت نوشتار در سطح پایین (Low Level)
توازن سراسری و موثر استهلاک- کنترل توزیع داده‌ها و تغییر اندک آنها برای افزایش طول عمر حافظه فلش
مدیریت بلوک‌های نادرست-تضمین نگهداری اطلاعات در سلول‌های پایدار

مثال واقعی از True Speed

زمانی که عملکرد درایوهای SSD‌ بررسی می‌شوند معمولا این تست‌ها در شکل تمیز آنها و زمانی انجام می‌شود که تازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند اما وضعیت در شرایط واقعی متفاوت است. تصور کنید یک شرکت اطلاعات حجیم وب سایت خود را در یک درایو SSD قرار داده و تصمیم دارد این اطلاعات را به روز کند. در یک دوره کوتاه اطلاعات آپلود می‌شود و تغییرات انجام شده دوباره بارگذاری می‌شوند. این اطلاعات مجددا تغییر پیدا کرده و باز هم جایگزین داده‌های قبلی می‌شوند. این بخش قسمتی از داده‌های سایت در درایو SSD را تشکیل می‌دهد و به همراه آن حجم بزرگی از اطلاعات پاک شده وجود دارد. در این حالت به SSD کثیف گفته می‌شود و مانند وضعیت قبلی دیگر خالی از اطلاعات و تمیز نیست. به دلیل محدودیت‌های فنی در حافظه‌های فلش، فرآیند نوشتن اطلاعات در یک درایو کثیف با سرعت بسیار پایین‌تری انجام می‌شود اما در SSD پلکستور که مجهز به True Speed است درایو بطور خودکار داده‌ها را تمیز می‌کند و به سرعت مرتب‌سازی آنها را انجام می‌دهد. همچنین پاک‌کردن داده‌های حذف شده در پس زمینه فعالیت درایو انجام می‌شود و این ویژگی‌ها با بازگرداندن موقعیت SSD به حالت یک درایو تمیز، عملکرد آن را به حالت اولیه باز می‌گردانند. حالا اطلاعات وب سایت که مدام در حال تغییر هستند روی یک درایو تمیز با سرعت کامل نوشته می‌شوند و این در شرایطی است که حین انجام کار، فرآیند پاکسازی درایو به صورت خودکار در پس‌زمینه در حال اجرا است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH