اکسپریا XZ‌1 پریمیوم

مدیر اجرایی شرکت سونی: گوشی‌های اکسپریا برای ماندن در بازار تولید می‌شوند

به تازگی نشریه گاردین مصاحبه‌ای را با مدیر عامل اجرایی سونی، Kaz Hirai، انجام داده و آقای هیرای به نکات جالبی در خصوص شرکت اشاره کرده است. در خصوص بخش گوشی‌های هوشمند، خبر خوب برای طرفداران این برند باقی ماندن گوشی‌های اکسپریا در بازار و خبر بد احتمال خروج تلفن‌های سونی از بازار خواهد بود. هیرای اعتقاد دارد آینده را باید در جای دیگری جستجو کرد، اما برای رسیدن و رهبری آن سونی باید در بازار ارتباطات باقی بماند.

امروز دیگر موضوع در مورد گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه بیشتر در خصوص نگاه کردن به فرای این فناوری و این که قرار است چکار کنیم و چه نقشی در این فضا داشته باشیم، که در بهترین حالت رهبری آن خواهد بود. به خاطر این دلایل استراتژیک، می‌خواهم مطمئن شوم که ما باقی می‌مانیم؛ نه در بازار گوشی‌های هوشمند، بلکه بیشتر در بازار ارتباطات.

پیش از این برخی شرکت‌ها مانند سامسونگ، ال‌جی و اپل محصولی مانند ساعت هوشمند را با قابلیت برقراری تماس صوتی، پشتیبانی از LTE، پخش موسیقی و انجام پرداخت‌های الکترونیکی به بازار عرضه نموده‌اند. تشنگی مخاطبان این بازار برای صفحه نمایش‌های بزرگ به معنی آن است که تعداد کمی ساعت هوشمند را جایگزین گوشی هوشمند خود خواهند کرد.

با این وجود، سونی تولید ساعت‌های هوشمند خود را متوقف کرد و آخرین مدل از این محصولات دو سال قبل و پیش از دوره ریاست هیرای روانه بازار شد. پس منظور وی از آینده ارتباطات هر چه که باشد، مطمئنا ساعت هوشمند نخواهد بود.

این شرکت ژاپنی تعدادی پروژه‌های آینده‌نگرانه دارد، اما در حال حاضر صحبت در خصوص آینده این محصولات کار مشکلی است. سونی اکسپریا تاچ روشی خارق‌العاده برای تعامل با برنامه‌ها و بازی‌های اندرویدی است که کاربرد تازه‌ای را برای کاربر ارایه می‌دهد. سگ رباتیک Aibo قادر به برقراری احساس عاطفی خواهد بود.

مدیر عامل اجرایی سونی به یکی از موفق‌ترین بخش‌های شرکت نیز اشاره کرده است؛ سنسور دوربین. پیش از این، آن‌ها در زمینه دوربین‌های دیجیتال، تلفن ها و تجهیزات دوربین مدار بسته یکی از پیشروان صنعت بودند و ظاهرا امروز نیز قصد دارند تا بخشی از این بازار را تصاحب کنند.

2 در مورد “مدیر اجرایی شرکت سونی: گوشی‌های اکسپریا برای ماندن در بازار تولید می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH