چگونه در لاک اسکرین ویندوز رمز فراموش شده را بازیابی کنیم؟

فراموشی رمز ویندوز اصلا خوشایند نیست، به‌خصوص اگر با یک حساب کاربری آفلاین و محلی ثبت نام کرده باشید که در اینصورت مراحل دشوارتری را نیز در پیش خواهید داشت.

اما در جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰، مایکروسافت راهی به مراتب آسان‌تر را برای بازیابی رمز فراموش شده قرار داده است که می‌توانید برای این کار از لاک‌اسکرین ویندوز اقدام کنید که شما را از تنظیم دوباره‌ پسورد در یک کامپیوتر دیگر نجات خواهد داد. با ما همراه باشید:

۱. ویندوز را بوت کنید و منتظر باشید تا وارد لاک‌اسکرین شوید.

۲. در صورتی که چند کاربر در ویندوز ثبت‌نام کرده‌اید در گوشه پایین سمت چپ صفحه بر روی نام‌کاربری خود کلیک کنید.

۳. عبارت I forgot my password که در زیر فیلد پسورد قرار دارد را برگزینید.

۴. ربات CAPTCHA را کامل کنید تا به کامپیوتر ثابت شود که شما یک ماشین نیستید.

۵. در منویی که پیش‌روی شما قرار دارد یکی از ایمیل‌ها و یا شماره‌ تلفن‌های بازیابی را انتخاب کنید و قسمت پنهان آدرس ایمیل یا شماره تلفن را تکمیل کنید، سپس بر روی عبارت Send Code کلیک کنید.

۶. وارد ایمیل خود شوید؛ می‌توانید این کار را از طریق گوشی خود یا از طریق یک کامپیوتر دیگر انجام دهید و یا در صورتی که شماره تلفن را برای بازیابی پسورد انتخاب کرده‌اید منتظر دریافت اس‌ام‌اس از سمت مایکروسافت باشید و کد دریافتی را در فیلد مربوطه در لاک‌اسکرین وارد کنید.

۷. یک پسورد جدید تنظیم کنید و مطمئن شوید که پسورد را به خاطر خواهید سپرد.

۸. گزینه next را انتخاب نمائید تا به صفحه ورود بازگردید، پسورد جدید را وارد کنید. اگر ویندوز پسورد جدید را قبول نکرد سیستم را ری‌استارت و دوباره پسورد را وارد کنید.

در صورتی که از یک پین (پسورد تشکیل شده از اعداد) استفاده می‌کنید احتمالا کارتان بسیار راحت‌تر خواهد بود زیرا در مراحل بالا پسورد حساب کاربری مایکروسافت شما ریست می‌شود و در هر جایی که نیاز داشته باشید وارد حساب کاربری‌تان شوید باید از پسورد جدید استفاده کنید.

دقت داشته باشید روشی که در بالا برای بازنشانی پسورد برایتان شرح داده شد فقط در صورتی کارامد خواهد بود که شما با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت‌تان در ویندوز ثبت‌نام کرده باشید و این روش برای حساب‌های کاربری محلی پاسخگو نخواهد بود.

3 در مورد “چگونه در لاک اسکرین ویندوز رمز فراموش شده را بازیابی کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH