نوکیا 10 با دوربین پنج‌گانه در راه است!

طی ماه‌های گذشته در مورد گوشی نوکیا 9 صحبت‌هایی مطرح شده بود و اکنون عملا از کلیه اطلاعات مربوط به این اسمارت‌فون آگاهی داریم. شاید به همین خاطر است که اکنون طرح شایعات پیرامون جانشین این هندست آغاز شده است. نوکیا 10 احتمالا با تکیه بر دوربین خود قصد دارد تا رقابتی سرسختانه را با سایر اسمارت‌فون‌ها به‌راه بیندازد.

نوکیا 10: بهره‌گیری از دوربینی با چندین لنز؟

هندست نوکیا 10 در صدر فهرست محصولات سال 2018 نوکیا قرار خواهد گرفت. طرحی از این دستگاه توسط وب‌سایت چینی Baidu منتشر شده که نمایانگر وجود یک ماژول دوربین جالب است. به نظر می‌رسد که 5 لنز پیرامون یک ماژول دایروی قرار گرفته‌اند که تا حدودی مشابه با گوشی لومیا 1020 خواهد بود. مجموعا در این گوشی 7 حلقه کوچک مشاهده می‌شود که 2 عدد از آن‌ها به فلاش LED اختصاص یافته است. اگرچه برخی شایعات مشتق شده، مشکوک به نظر می‌رسند؛ اما مشخصه‌هایی وجود دارند که به صورت بالقوه می‌توانند به اعتبار این شایعات کمک کنند.

ظاهرا تصویر فوق همانند تصویری از یک اسمارت‌فون است که در نوع خاصی از یک برنامه نوت‌برداری ثبت شده است.

در حال حاضر شرکت زایس (Zeiss) اقدام به ثبت پتنتی از یک دوربین زوم کوچک نموده است. این دوربین متشکل از چندین لنز است که با الگوی دایره‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته و از قابلیت چرخش برخوردار هستند. این سیستم بایستی امکان کار با فواصل کانونی مختلف و محدوده بزرگ‌نمایی گسترده را فراهم نماید. از سال گذشته کمپانی HMD Global و زایس مشغول همکاری با یکدیگر هستند و با توجه به پتنتی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است؛ می‌توان فرض کرد که گوشی نوکیا 10 این نوآوری در زمینه عکاسی را معرفی خواهد کرد. در ماه جولای گذشته، این 2 برند در یک ویدیو با مشارکت یکدیگر به بیان اخباری پیرامون عکاسی در اسمارت‌فون‌ها پرداختند.

اسمارت‌فون‌های نوکیا به سنسورهای دوربین با برند زایس مجهز می‌شوند. ما در جریان یک ماجراجویی جذاب، با مشارکت یکدیگر به سمت آینده تصویربرداری در گوشی‌های هوشمند حرکت می‌کنیم. – لنزهای دوربین زایس،  6 جولای 2017.

اکنون پیرامون چگونگی کارکرد این دوربین اطلاعات چندانی در دست نیست. این نوآوری جالب مطمئنا می‌تواند ظرفیت‌های بالقوه خود را حفظ نماید.

اطلاعات دیگر در مورد نوکیا 10

همانند اکثر اسمارت‌فون‌هایی که در سال 2018 به بازار عرضه می‌شوند، انتظار می‌رود که نوکیا 10 نیز با آخرین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپ‌دراگون 845 راهی بازار شود. اما این همه داستان نیست. ظاهرا HMD Global قصد ندارد از رویه بهره‌گیری از نمایشگرهای 18:9 جدا شود. بعلاوه در مورد طراحی و مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این هندست نیز اخباری منتشر شده است. نوکیا 10 می‌تواند بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه داشته باشد تا امکان شارژ بی‌سیم نیز برای این اسمارت‌فون فراهم شود.

برای درک ویژگی‌های جدیدی که کمپانی HMD Global در گوشی نوکیا 10 ارایه می‌کند، ناچارا بایستی چند ماه منتظر بمانیم. نوکیا می‌تواند پرچم‌دار آینده خود را طی رویداد IFA که ماه سپتامبر در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود، معرفی نماید.

شما در مورد شایعات مطرح شده پیرامون گوشی نوکیا 10 تا به امروز چطور فکر می‌کنید؟ آیا شما خواهان دوربینی با چندین لنز هستید؟

7 در مورد “نوکیا 10 با دوربین پنج‌گانه در راه است!”

  1. جالبه همیشه این طرفدارای متعصب اپل و سامسونگ همیشه از دوربین نوکیا ایراد میگیرن ولی تا نوکیا یه فناوری دوربین معرفی میکنه همون اپل سامسونگ و htc میرن دنبالش بعدش میان میگن وای چه فناوری.قابل توجه دوستان نوکیا دیگه از لحاظ نرم افزاری مشکل نداره و همینطور که خبرش درج شد هر روز سهم وینفون بیشتر میشه.پس نوکیا می خواد متفاوت باشه.و الان باز جنگ دوربین ها بعد معرفی lumis920 بازشروع شده .پس نیاین الکی گیر بدین

  2. ین نوکیا کی می خواد از حال و هوای اون زمان که دوربین واسه مردم از همه چیز مهمتر بود و موبایل را برای دوربینش میخریدن بیرون بیاد؟!؟!
    الان مهمترین چیزها رابط کاربری و سیستم عامل و نرم افزارها و بازیهاست!چیزی که هرروز باهاش سر و کار داریم! ولی دوربین را نهایتا آخر هفته که جایی واسه تفریح بریم شاید ازش استفاده کنیم!!!
    اگر قرار بود فقط یک دوربین باعث موفقیت بشه خوب همون 808 با دوربین 41 مگاپیکسلی موفق میشد دیگه!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH