بازی آمیرزا

بررسی بازی آمیرزا؛ کلمه بازی در دنیای میرزاها!

مطمئنا شما نیز تا به حال چند بازی بر پایه کلمات را روی تلفن همراه خود داشته‌اید. این سبک از بازی‌های فکری اگرچه عناوین خوب زیادی را به خود دیده است، اما تنها برخی از این عناوین از ایده‌ای جدید و جذاب بهره‌مند هستند. آمیرزا یک بازی معمایی ایرانی است که استودیو نردبان اندیشه فردا توسعه آن را برعهده داشته و با استقبال خوب کاربران مواجه شده است.

گیم پلی

«آمیرزا» از نظر ایده شباهت بسیار زیادی به بازی فندق دارد که بررسی آن را چندی پیش برایتان منتشر کردیم. در این بازی می‌بایست تعدادی کلمه را از چند حرف داده شده بسازید. برای ساخت یک کلمه می‌توانید از اولین حرف شروع و به ترتیب سایر حروف را به هم وصل کنید. در هر مرحله تعدادی کلمه اصلی خواسته شده است که باید آن‌ها را پیدا کنید، اگر بتوانید علاوه بر کلمه‌های خواسته شده، کلمه‌های با معنی دیگری نیز پیدا کنید به بخشی مجزا منتقل خواهید شد و با رسیدن به یک تعداد خاص، چند سکه به عنوان جایزه به شما تعلق می‌گیرد.

این بازی بیش از 500 مرحله دارد، این مراحل در سطح‌های متفاوتی که هرکدام با نام یک میرزا نام‌گذاری شده‌اند (میرزا دلاک مشتمالیان، میرزا پنبه زن خوشنواز، میرزا قاسمی و …) تقسیم شده است. در هر بخش برای از پیش برداشتن میرزاها باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید که هر مرحله سخت‌تر از قبل خواهد شد.

در حین بازی کردن دو نوع راهنما برای بازیکن در نظر گرفته شده است. جابه‌جایی حروف یکی از راهنماهای ساده است که برای استفاده از آن نیاز به سکه ندارید، این راهنما تنها حروف موجود روی سینی را جابه‌جا می‌کند، اما در برخی موارد مین جابه‌جایی‌ها می‌تواند کمک زیادی به یافتن پاسخ درست کند. دیگر راهنمای در نظر گرفته شده درون بازی، درج اولین حرف از جواب است که برای استفاده از آن می‌بایست 45 سکه پرداخت کنید. از آن‌جایی که کسب سکه در این بازی به راحتی امکان‌پذیر نیست باید توجه داشت که تنها در مواقع واقعا ضروری از این ویژگی استفاده کنید.

برای دریافت سکه در این بازی علاوه بر راه‌های رایگان اعم از عضویت در کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام، مشاهده تبلیغات و … می‌توانید به دکان مراجعه و با توجه به نیازتان تعدادی سکه را خریداری کنید.

گرافیک

مطابق اکثر بازی‌های موجود در این سبک، آمیرزا از گرافیک دوبعدی استفاده می‌کند. فضای بازی همان‌طور که از نامش پیداست، طراحی سنتی دارد. طراحی محیط بازی و شخصیت‌ها بسیار جالب و زیبا انجام پذیرفته است. هم‌چنین انیمیشن‌های در نظر گرفته شده برای کاراکترها بسیار جالب هستند. هر مرحله از طراحی انحصاری خود استفاده می‌کند که موجب شده، از تکراری شدن بازی در دراز مدت جلوگیری شود. طراحی بخش بصری آمیرزا به‌گونه‌ای است که کاربر می‌تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند و از انجام دادن بازی لذت ببرد.

صداگذاری

یکی از نقاط قوت بازی آمیرزا را می‌توان توجه خوب سازنده به بخش صداگذاری دانست. در آمیرزا چند موسیقی سنتی را می‌شنویم که با فضای بازی به خوبی هماهنگ هستند و بدون شک گوش کردن به آن‌ها گوش نواز خواهد بود. صداگذاری دیگر بخش‌های بازی نیز در سطح خوبی قرار دارد.

جمع‌بندی

آمیرزا یک بازی ساده و معمایی است که علاوه بر سرگرمی می‌تواند جنبه‌های مفید زیادی را در بر داشته باشد. تنوع بسیار زیاد مراحل در کنار گرافیک و صداگذاری قوی، آمیرزا را به یکی از برترین نمونه‌های موجود در سبک کلمات و دانستنی‌ها مبدل می‌سازد. این بازی با حجم 30 مگابایت از طریق کافه بازار قابل دریافت است.

8 در مورد “بررسی بازی آمیرزا؛ کلمه بازی در دنیای میرزاها!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH