احتمالا شرکت هواوی هوش مصنوعی را به اسمارت‌واچ‌ها و گجت‌های تندرستی خود خواهد آورد

ممکن است روزی اسمارت‌واچ‌ها و ابزارهای ردیابی وضعیت تناسب اندام از مزایای فناوری هوش مصنوعی بهره‌مند شوند یا این پدیده‌ای است که هواوی به امکان تحقق آن در آینده فکر می‌کند.

پیتر گودن، مدیر بازاریابی جهانی شرکت هواوی به وب‌سایت TechRadar گفت: “دستگاه‌های هواوی واچ 2 و بند 2 پرو از طریق ویژگی‌هایی نظیر راهنمای دویدن و برنامه‌های آموزشی، کمک رسانی به شما را آغاز نموده‌اند.”

“یکی از راه‌های ممکن این است که 2 گجت مذکور را به هوش مصنوعی تجهیز نماییم. همچنین می‌توانیم برنامه‌های آموزشی را به آن‌ها اضافه نموده و دقت و هوشمندی دستگاه را بهبود بخشیم.”

بسیار روشن بود که گودن در عوض صحبت پیرامون فناوری‌های قابل مشاهده در دستگاه‌های نسل بعد از آینده‌ای دور دست صحبت می‌کرد و از این ایده با عنوان “تفکر آسمان آبی” یاد کرد.

فناوری برای آینده‌ای دور دست

کمپانی هواوی تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود با نام های‌سیلیکون کایرین 970 را معرفی کرد و از این چیپست در هندست‌های میت 10 و میت 10 پرو استفاده کرد. به گفته هواوی این تراشه به اسمارت‌فون‌های مذکور امکان می‌دهد تا با یادگیری رفتارهای شما عملکرد خود را بهبود دهند. گودن گفت: “این موضوع تجربه کاربری اسمارت‌فون شما را اندکی هوشمندتر نموده و جهت پیش‌بینی اعمالی که قصد انجام آن‌ها را دارید به هندست کمک خواهد کرد.”

“من تصور می‌کنم این اکسیری با هوش مصنوعی است که نه تنها با زبان‌شناسی و تصویربرداری کار می‌کند، بلکه با ایجاد نقاط ارتباطی قادر به استدلال و استخراج اطلاعات از آموخته‌ها و درک خود از رفتار شماست؛ کارهایی که اکنون قصد انجام آن‌ها را دارید و اموراتی که در آینده بایستی انجام دهید.”

“چنین موضوعی در فضای گجت‌های پوشیدنی بسیار اهمیت دارد. افراد می‌توانند درباره خود و کارهایی که انجام می‌دهند، اطلاعاتی داشته باشند؛ اما ممکن است در این زمینه خبره و آموزش‌دیده نباشند.”

در صورت تحقق حضور هوش مصنوعی در گجت‌های پوشیدنی، هواوی به وضوح معتقد است که در جایگاه مناسبی برای عرضه این ابزارها قرار دارد.

گودن گفت: “با گوشی میت 10 پرو واقعا از هوش مصنوعی بر روی دستگاه خود بهره‌مند خواهیم بود. شما مستقیما به فناوری هوشمند در گوشی خود دسترسی دارید و هواوی یکی از معدود کمپانی‌های تولیدکننده سخت‌افزار است که می‌تواند این فناوری را در کنار کلیه موارد مورد نیاز شما در قالب یک پکیج کوچک بر روی تراشه تحت مالکیت خود قرار دهد.

انتظار مشاهده هوش مصنوعی را بر روی دستگاه هواوی واچ 3 نداشته باشید. احتمالا طی رویداد MWC 2018 که ماه آینده برگزار می‌شود از این ساعت رونمایی خواهد شد؛ اما تاکنون هیچ شایعه‌ای در این خصوص مطرح نشده است. بنابراین احتمالا کمی بیش‌تر طول خواهد کشید تا هواوی گجت پوشیدنی دیگری را معرفی نماید.

کاملا واضح است که هوش مصنوعی یک نیروی محرک بزرگ برای فناوری در شرکت هواوی به شمار می‌آید؛ لذا ممکن است در تعدادی از محصولات آینده این کمپانی شاهد حضور هوش مصنوعی روی مچ‌بند یا در جیب شما باشیم.

3 در مورد “احتمالا شرکت هواوی هوش مصنوعی را به اسمارت‌واچ‌ها و گجت‌های تندرستی خود خواهد آورد”

  1. اسمارت واچ دیگه هوش مصنوعی میخواد چیکار اخه
    الکی فقط میخوان یه چیزی اضافه کنن به چشم بیاد مردم بخرن

  2. مهدی حاجیان

    هواوی داره خامی میکنه و هنوز کاملا نمیدونه چیکار باید بکنه با این کار ها اینده خودشو خراب میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH