windows-10-mobile-dead

ویندوز 10 موبایل به آخر خط رسید؛ برای خداحافظی آماده باشید!

اگر شما به تولید نسخه‌های بیشتر Insider Preview ویندوز 10 موبایل امید داشتید، برایتان خبر‌ بدی داریم. مایکروسافت رسما تایید کرد که دیگر نسخه‌های جدید اینسایدر تولید نخواهد شد.

از این پس کسانی که به عشق مایکروسافت هنوز به استفاده از ویندوز موبایل مبادرت می‌ورزند، آگاه باشند که دیگر نسخه‌های ویندوز موبایلی ساخته نخواهد شد. این شرکت قبلا از ادامه روند تولید نسخه‌های موبایلی در آینده صحبت کرده بود اما زمانی که در این مورد سوال شد، جیسون هاوارد، مدیر برنامه ارشد تیم اینسایدر ویندوز اعلام کرد ” برنامه‌ها تغییر می‌کنند و این طبیعت این چیز‌ها است “.

 windows-10-mobile-dead

بله به نظر می‌رسد برنامه‌ها تغییر کرده است و مایکروسافت دیگر خود را ملزم به ساخت و تولید اینسایدر‌های جدید برای ویندوز 10 موبایل نمی‌داند. البته مایکروسافت همچنان به ارایه سرویس به‌روز‌رسانی‌های امنیتی ماهانه به ویندوز 10 موبایل ادامه خواهد داد اما خارج از این چارچوب از سوی مایکروسافت هیچ نور عشقی به چشم نخواهد خورد. به این ترتیب، می‌توان اینطور تعبیر کرد که کم‌ و بیش ویندوز 10 موبایل به پایان افسانه خود نزدیک می‌شود، حتی اگر به صورت انفجاری ناگهانی نباشد و مرگی آهسته به سراغش بیاید.

به علاوه اگر اخبار قبلی را پیگیری کرده باشید، مایکروسافت پیش‌تر تایید کرده بود که دیگر بر روی سخت‌افزار‌ها و قابلیت‌های ویندوز 10 موبایل وقت و انرژی نخواهد گذاشت. خب طبیعی است بدون ویژگی‌های جدید نسخه‌های جدیدی نیز در کار نخواهد بود. ویندوز 10 موبایل برای همیشه در نسخه رداستون 2 (Redstone 2) باقی خواهد ماند.

اما این بدین معنا نیست که دریافت به‌روزرسانی اپلیکیشن‌‌های UWP دیگر ادامه پیدا نخواهند کرد. حداقل در حال حاضر، ویندوز 10 موبایل جز اهداف توسعه‌ای اپلیکیشن‌های UWP است، به این معنی که برنامه‌ها باید هنوز به خوبی کار کنند. با این حال این روند تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و در نهایت باید خود را برای ترک احتمالی ویندوز 10 موبایل آماده کنیم.

دیروز نیز مایکروسافت خبر لغو برنامه ریزی تولید Band 3 خود را اعلام کرده بود که به نظر می‌رسد شرکت خود را برای یک خانه تکانی بزرگ آماده کرده است.

4 در مورد “ویندوز 10 موبایل به آخر خط رسید؛ برای خداحافظی آماده باشید!”

  1. از همون زمان که شروع به ترکیب نسخه موبایل و دسکتاپ کرد مرگ هر دو رو رقم زد. یه سیستم عامل سیاه و زشت.
    نسخه دسکتاپ هم با اجبار مردم به آپدیت به این تعداد نصب رسید. وگرنه همه از ویندوز 10 متنفرن.

  2. واقعا چرا اخه اندروید هنگی اینقدر معروف شه ویندوز هی نسخه جدید موبایلی بسازه ولی استقبال نشه ازش

  3. این مایروسافت هم عرضه نداشت یه کار درست انجام بده…وین ده موبایل خیلی عالی بوود ..حیف شد واقعا

  4. مهدی حاجیان

    من به شخصه رابط کاربری ویندوز فون رو دوست دارم واقعا زیباس
    اما اگه از برنامه هایی با پسوند apk پشتیبانی میکرد عالی میشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH