exchange Coincheck

هکر‌ها مبلغ زیادی از ارز‌های رمزی به ارزش 400 میلیون دلار را به سرقت بردند

تخمین زده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین ارز‌های رمزی مبادلاتی در ژاپن، مبلغی به ارزش بیش از 400 میلیون دلار را از دست داده است. Coincheck، می‌گوید که  این مورد محدود به سپرده‌ها و برداشت‌ها از یک ارز رمزی به نام NEM است. خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد که 500 میلیون NEM از شرکت به صورت غیرقانونی ارسال شده است و مطمئن نیستیم که چطور این اتفاق روی داده است!

شرکت فعلا اکثر معاملات و برداشت‌ها را به حالت تعلیق درآورده است و در حال تلاش برای شناسایی نقاط ضعفی است که موجب مفقود شدن این مقدار ارز رمزی شده است. در پیامی توییتری نیز اعلام شده است که در حال تحقیق مجدد در مورد افرادی هستند که پول را از دست داده‌اند.

exchange Coincheck

NEM، یک ارز رمزی مانند بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین است و در حال حاضر جز هشت ارز رمزی بزرگ از لحاظ حجم مبادلات و ارزش است. همچنین TechCrunch، این ارز رمزی را به عنوان یک پلتفرم توزیع، عمدتا با هدف کمک به فعال کردن پرداخت‌ها و سایر خدمات مالی، معرفی می‌کند.

به نظر می‌رسد این هک، تقریبا در همان مقیاس سرقت سال 2014 است که با نام Mt Gox شناخته می‌شود و بیش از 400 میلیون دلار در بیتکوین دزیده و باعث رسیدن تبادلات ژاپن به مرز ورشکستگی شد. با این حال، اگر مقدار ارزش دلاری را مقایسه کنیم، با توجه به اینکه اقتصاد آنلاین برای ارزهای رمزی در چهار سال گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای رشد کرده است، احتمالا تاثیر مشابهی مانند هک Mt Gox را نخواهد داشت.

3 در مورد “هکر‌ها مبلغ زیادی از ارز‌های رمزی به ارزش 400 میلیون دلار را به سرقت بردند”

  1. 127000 تا بیت کوین رو دزدیدند یعنی بالای 70 میلیون دلار . هیچ راهی هم برای ردیابی و پس گرفتنش نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH