دوام باتری گوشی

2 برابر شدن میزان دوام باتری گوشی‌های هوشمند از سال 2010

پیش‌تر باتری گوشی‌های هوشمند بارها مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند؛ اما این موضوع تنها به ظرفیت خام باتری مربوط می‌شد. همان‌طور که به خوبی می‌دانید اندازه باتری به تنهایی فاصله زمانی میان نوبت‌های شارژ را مشخص نخواهد کرد. انجام آزمایشات بر روی باتری نتایج واقعی‌تری را ارایه می‌نماید؛ لذا بگذارید به نمودار آن نگاهی بیندازیم.

ما حدس می‌زنیم که هرساله نرخ شاخص استقامتی باتری‌ها رشد خواهد کرد؛ اما در کنار آن گوشی‌های جدید نیز به ازای هر میلی‌آمپرساعت از استقامت مناسب‌تری بهره‌مند خواهند شد. همان‌گونه که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید؛ فرضیه اول درست است، اما مورد دوم صحت ندارد.

در سال 2010 فاصله زمانی میان دفعات شارژ گوشی از حدود 40 ساعت آغاز شد و این میزان برای گوشی‌های سال 2017 توانست به شکل میانگین 2 برابر شود و این میزان رشد نسبتا پایدار بوده است. در صورت ادامه این روند تا سال 2024، احتمالا میانگین زمان کارکرد گوشی‌ها به 160 ساعت خواهد رسید.

حتی امروزه نیز گوشی‌های متوسطی مانند لنوو P2 وجود دارند که زمان کارکرد آن‌ها 150 ساعت یا بیش‌تر است. اما این موارد استثنا هستند و کارکرد بخش عمده‌ای از گوشی‌های امروزی از مرز 100 ساعت تجاوز نخواهد کرد.

کارایی واقعا افزایش پیدا نکرده است. ما سعی کردیم که نمودار آن‌ را ترسیم کنیم؛ اما اساسا به دلیل رفتار سطحی، نمودار ظاهری کسالت‌آور داشت. با این‌حال به موضوع جالبی پی بردیم که گوشی‌های معمولی در ازای هر میلی‌آمپرساعت از ظرفیت باتری، حدودا 1.5 دقیقه کار می‌کنند. از نظر ما این مسئله می‌تواند مشاوره کوچکی در زمینه خرید گوشی محسوب شود. بدین منظور گوشی‌هایی از سال 2017 را انتخاب کرده و نمودار نرخ استقامت آن‌ها را بر اساس طبقه‌بندی‌های مختلف قیمتی ترسیم کردیم. این کار تنها برای گوشی‌های سال گذشته انجام شده است؛ زیرا قیمت نمونه‌های قدیمی‌تر قابل اعتماد نبوده و به عوامل مختلفی مانند منطقه عرضه محصول، قابلیت دسترس‌پذیری و مواردی از این دست بستگی دارد.

به نظر می‌رسد که نتیجه‌گیری بسیار واضح است؛ همیشه با پرداخت هزینه بیش‌تر از طول عمر بهتر باتری بهره‌مند نخواهید شد. در صورتی‌که مایلید از گوشی خود همانند یک دستگاه جاروبرقی به شکل پیوسته استفاده کنید، گوشی‌هایی با محدوده قیمت 300 یورو گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. این هندست‌ها از تراشه‌هایی میان‌رده بهره می‌گیرند؛ لذا نبایستی آن‌ها را با یک ماشین محاسباتی باشکوه اشتباه بگیرید.

3 در مورد “2 برابر شدن میزان دوام باتری گوشی‌های هوشمند از سال 2010”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH