سیاست جدید سونی در رابطه با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری؛ پرچم‌داران تا دو سال پشتیبانی می‌شوند!

سونی را می‌توان یکی از شرکت‌های قابل اطمینان در پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌های تولیدی قدیمی خود دانست. با این وجود، این شرکت تا به حال سیاستی رسمی برای طول مدت این پشتیبانی نداشت و حال دست به ابهام‌زدایی در این خصوص زده است.

سونی متعهد شده است تا تمامی دستگاه‌های پرمیوم خود را به مدت دو سال پس از ارایه، به آخرین نسخه از اندروید به‌روزرسانی کند. این دستگاه‌های بالارده در برنامه به‌روزرسانی امنیتی نیز مشارکت دارند و بسته‌های امنیتی برای آنها عرضه خواهد شد.

دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده مدت مشابهی از پشتیبانی نرم‌افزاری را دریافت نخواهند کرد. اگر شرکت تصمیم بگیرد که سخت‌افزار موجود بر روی دستگاه نمی‌تواند با به‌روزرسانی تجربه کاربری پایداری را به ارمغان آورد، دستگاه آپدیت نخواهد شد.

همچنین تمامی دستگاه‌های میان‌رده و پایین‌رده در برنامه به‌روزرسانی امنیتی شرکت داده نخواهند شد. این بسته‌ها در طیف‌های مختلف به‌روزرسانی، از به‌روزرسانی اندروید تا به‌روزرسانی امنیتی و البته با وعده‌های زمانی مختلف برای هر منطقه عرضه خواهند شد.

در نهایت سونی اعلام کرده است برای تمامی گوشی‌های اکسپریای تولید شده پس از اکسپریا X پچ ویژه امنیتی جهت حل آسیب جدید تحت عنوان Meltdown and Spectre انتشار خواهد یافت. لیست مدل‌هایی که این بسته را دریافت می‌کنند در ذیل آمده است:

Xperia XA1, Xperia XA1 Ultra, Xperia L1, Xperia XA1 Plus, Xperia XA2, Xperia XA2 Ultra, Xperia L2, Xperia X Performance, Xperia X, Xperia X Compact, Xperia XZ, Xperia XZ Premium, Xperia XZs, Xperia XZ1 ,Xperia XZ1 Compact

گفتنی است آخرین خط مشی گوگل برای پشتیبانی نرم‌افزاری از پیکسل 2 حدود 3 سال پشتیبانی اندرویدی اعلام شده بود.

2 در مورد “سیاست جدید سونی در رابطه با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری؛ پرچم‌داران تا دو سال پشتیبانی می‌شوند!”

  1. دوسال خیلی کمه اونم برای گوشی های سونی که اصلا طرفدار نداره باید کاری کنه که همه بیان سمتش …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH