چگونه گوشی متوقف شده خود را دوباره راه بی‌اندازیم؟

iphone_force_restart-100056580-large

چقدر دلتان برای Alt+Crtl-Del روی کیبوردتان که همیشه در بدترین مواقع یاری‌اتان می‌رساند تنگ شده است؟ چند بار آرزو کرده‌اید که کاش گوشی اندرویدی یا iOsایم هم از این دکمه‌ها داشت؟ البته شاید از اسمارتفون یا تبلتتان انتظاری که از کامپیوترتان دارید نداشته باشید، اما وقتی بحث سر هنگ کردن و توقف در کار باشد، این دستگاه‌های کوچک چیزی از کامپیوتر یا لپتاپتان کم ندارند هزار ماشالا!
البته می‌دانیم که همگی در به راه اندختن تلفن‌های هوشمندتان دیگر متخصص شده‌اید.(مخصوصا اندروید دارها) اما خب برای آنهایی که نمی‌دانند چند راه ساده را در زیر پیشنهاد می‌کنیم:

کمک کردن به یک آیفون که در مخمصه افتاده است

برنامه هنگ کرده را با Force close متوقف کنید: اگر یک برنامه برای شما مشکل ساز شده است، تلاش کنید آنرا به زور هم شده ببندید . برای انجام اینکار در سیستم عامل iOS 7، دوبار روی دکمه خانه بزنید تا سوییچر برنامه‌ها که اپل آنرا نوار چند وظیفه‌ای می‌نامد بالا بیاید، سپس به چپ یا راست بروید تا برنامه مشکل دار را بیابید و با سوییپ کردن به سمت بالا آنرا از صفحه بیرون بی‌اندازید. اگر نسخه سیستم عامل شما iOS 6 است، روی دکمه خانه بزنید تا به صفحه خانه بروید. سپس با دوبار ضربه زدن به دکمه خانه، سوییچر برنامه‌ها را بالا بیاورید. سپس انگشت خود را روی آیکن یک برنامه برای چند ثانیه نگه دارید تا آن آیکن شروع به حرکت یا لرزیدن کند، بعد روی علامت منفی قرمز رنگی که ظاهر می‌شود کلیک کنید تا برنامه مورد نظرتان بسته شود.

دستگاه خود را ری استارت کنید: اگر آیفونتان ضعیف عمل می‌کند به گونه‌ای که حتی نمی‌توانید سوییچر برنامه‌ها را باز کنید، هر طور شده دستگاه خود را ری استارت کنید. برای اینکار دکمه اسلیپ را بفشارید تا اسلایدر قرمز Slide to power off نمایان شود. انگشت خود را طبق دستورالعمل از سمت چپ به سمت راست حرکت دهید تا دستگاه‌تان خاموش شود. برای روشن کردن دوباره دستگاه، دوباره دکمه پاور را بفشارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

ری استارت ضرب الاجل: اگر دستگاه‌تان به هیچ یک از کارهای بالا پاسخ نمی‌دهد، باید آنرا مجبور به ری استارت کنید. برای اینکار دکمه پاور و خانه را به طور همزمان برای چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی اپل نمایان شود، در این حالت تلفن شما ری استارت خواهد شد.

بازگرداندن به تنظیمات کارخانه‌ای: اگر آیفونتان مثل روزهای اولش سریع عمل نمی‌کند و به قول معروف بازی در می‌آرود، دارد با زبان بی زبانی می‌گوید من را به تنظیمات کارخانه‌ای بازگردانید! برای اینکار به بخش تنظیمات رفته ، به قسمت General سر بزنید و Reset را انتخاب کنید و Reset All Settings را بفشارید. ای گزینه تمامی تنظیمات آیفون شما را به روز اول باز می‌گرداند، اما کاری به اطلاعات موجود در آن ندارد. اگر می‌خواهید از دست اطلاعاتتان هم به طور کلی راحت شوید، Erase All Content را برگزینید.

ری استور کردن از طریق آیتونز: بعلاوه شما می‌توانید از طریق آیتونز دستگاه خود را ری استور کنید. آیفون را به کامپیوتر متصل کنید و آن را در فهرست منبع انتخاب کنید .به تب Summary بروید و سپس روی گزینه Restore iPhone ضربه بزنید. این گزینه از تنظیمات آیفون شما بک آپ می‌گیرد و سپس یک کپی جدید از iOS را درون گوشی‌اتان دانلود و نصب می‌کند و پس از آن گوشی را به تنظیمات پیش فرض باز می‌گرداند. در آخر می‌توانید اگر خواستید اطلاعاتی بک آپ گرفته شده را با Restore Backup به گوشی بازگردانید.

کمک کردن به یک دستگاه اندرویدی که در مخمصه افتاده است

بستن فوری برنامه: اگر می‌خواهید یک برنامه متوقف شده را مجبور به بسته شدن کنید، به تنظیمات بروید و گزینه Application manager را انتخاب کنید و در تب Running و در بین برنامه‌ها، برنامه‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید و سپس روی Stop ضربه بزنید. اگر برنامه مدنظرتان در لیست نبود، Show Cashed Process را که در قسمت بالایی سمت راست قرار گرفته انتخاب کنید.

گوشی خود را ری استارت کنید: ری استارت کردن همیشه یک درمان بسیار خوب و راحت بوده است، اما به شرطی که شرایط آنقدر وخیم نشده باشد که دسترسی به ری استارت هم ممکن نباشد. برای اینکار، دکمه پاور گوشی خود را برای چند لحظه بفشارید تا زمانی که منویی ظاهر شود. اگر در منو گزینه ری استارت وجود داشت آنرا انتخاب کنید در غیر اینصورت تلفن را خاموش و سپس روشن کنید.

گوشی خود را به زور ری استارت کنید: خیلی وقتها اتفاق می‌فتد که به دلیل وخامت اوضاع گوشی شما از راه معمول ری استارت نمی‌شود. متاسفانه این کار در اندروید کمی دشوارتر و پیچیده‌تر از iOS است. در اندروید برای اینکار همزمان دکمه پاور و ولو آپ را بفشارید تا صفحه سیاه شود، سپس دوباره دکمه پاور را برای چند لحظه فشار دهید تا دستگاه روشن شود. اگر ولوم آپ جواب نمی‌دهد، ولوم دان را امتحان کنید.

باتری را در بیاورید: اگر گوشی‌اتان اندرویدی است و باتری آن قابل تعویض است، در آوردن باتری زمان توقف گوشی راه حل خیلی خوبی خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید که زمانی سراغ این روش بروید که روش‌های استاندارد دیگر جواب نداده‌اند.

به تنظیمات کارخانه بازگردانید: شاید جز آندسته از افراد باشید که نه حوصله اینکارها را داریدو نه قبول دارید که این روشها جواب می‌دهند. پس بهتر است در این مواقع گوشی خود را به تنظیمات کارخانه‌ای بازگردانید. به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Backup and Reset را انتخاب کنید. سپس گزینه Factory data Reset را انتخاب کنید. دستگاه از شما تاییدیه می‌خواهد و بمحض تایید به صورت خودکار دستگاه به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد. برای اطلاعات بیشتر درباره این روش سری به مقاله“چگونه گوشی اندرویدی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانیم” بزنید.

20 در مورد “چگونه گوشی متوقف شده خود را دوباره راه بی‌اندازیم؟”

  1. سلام وقتتون بخیر من گوشیم در حالت شارژ خاموش شد یعنی به شارژر وصل بود ولی الان از شارژر برداشتم نور قرمز که برای باطری کم هست روشنه و گوشیم خاموش و روشن نمیشه

  2. ابوالفضل ربانى

    من ازبرنامه تان خیلى راضى هستم و5ستاره هم براى برنامتانخیلى کم است خیلى ممنون ازلطف محبت تان که رفو ایرادکوشیم رابرطرف کنید

  3. ابوالفضل ربانى

    باسلام وخسته نباشى به عوامل این برنامه که حرفهاى ماراکوش میکنیدورفوایرادمارابرطرف میکنید
    من الان سه هفته است تنظیمات کوشیم متوقف شده تمام راهارارفته ام امانشده است بایدچکارکنم که به تنظیمات کارخانه برکرددممنون میشم منوراهنماى کنید

  4. سلام. گوشی سونی دارم. تلفنش متوقف شده
    نمیتونم تماس بگیرم یا کسی بهم زنگ بزنه. بازیابی کارخانه هم انجام دادم. میشه راهنماییم کنید!!؟؟

  5. محمد شهسواریshahsavarim72@gmail.com

    گوشی سامسونگ گالاکسی ۵ از جیبم افتاد دیگه روشن نشد اما شارژ که میکنم از برنامه تقویم صدای اذان بیرون میاد نزد تعمیر کار بردم گفت بالا برش کار نمی کنه ۴۰۰۰۰۰ چهارصد هزار تومان نگیرم عوضش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم سپاسگزارم من اولین بار این درخواست را دارم این اتفاق دیروز افتاده با تشکر. آن که قبل گفتم در مورد همسر بود

  6. محمد شهسواریshahsavarim72@gmail.com

    گوشی سامسونگ گالاکسی ۵ از جیبم افتاد دیگه روشن نشد اما شارژ که میکنم از برنامه تقویم صدای اذان بیرون میاد نزد تعمیر کار بردم گفت بالا برش کار نمی کنه ۴۰۰۰۰۰ چهارصد هزار تومان نگیرم عوضش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم سپاسگزارم

  7. سلام من گوشی رو ریست کردم مینویسه ulسیستم متوقف شده هست گوشیم هم سامسونگ لطفادراصراع وقت جواب بدید

  8. من وقتی گوشی رو ری استارت می کنم یه پیام میاد نوشته اندروید متوقف شده است چیکار کنم اینو لطفا ج بده دارم دیوونه میشم

  9. عمو منم مشکلم همینه که شیوا و محسن گفتن . ج بده . نوشت متاسفانه برنامه هواوی متوقف شده . ری استارت کردم رفت توو کما انگار . هیچ رقمه بالا نمیاد . بی زحمت اگه جوابی نداری معطل نکن . بگو نمیدونم بریم ی جایه دیگه . چه کنیم

      1. من هم دقیقا همین مشکل رو دارم مینویسه: متاسفانه خانه ی هواووی متوقف شده است
        لطفااااااااااا جواب بدید

        3
        9
  10. سلام گوشیه من نوشت که راه انداز متوقف شده وقتی دگمه تاید رو زدم خاموش شد و تا امروز وقتی روشن میکنم دیگه راه اندازی نمیشه و منوی صفحه اصلی نمیاد منو راهنمایی کنید ممنون میشم

    4
    6
  11. سلام آخه بد بختی اینجاست که من همیشه همین کارهایی که شما نوشتیدو میکردم ولی الان یه بد بختی دیگه رو دچارش شدم اونم اینکه وقتی میرم تنظیمات روی پشتیبان گیری کلیک میکنم که بره برای تنظیمات کارخانه مینویسه متاسفانه برنامه تنظیمات متوقف شده است!!!!!!اینو هم بگم من تبلت اندرویدی دارم که مجهز به کیبوردهای اکسترنال مثل کامپیوتر هست و از دکمه ctrl+Alt+delete هم استفاده کردم فایده نداره خاموش روشن میکنم هم فایده نداره نمیدونم مشکلش چیه?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH