سرفیس‌فون

یک طرح فوق‌العاده جذاب از سرفیس‌فون مایکروسافت

درخواست ثبت اختراعی که مایکروسافت به تازگی منتشر کرده حاکی از آن است که ما باید در آینده، احتمالا در انتظار یکی از دستگاه‌های سرفیس یا طبق اغلب پیش‌بینی‌ها، یک سرفیس‌فون (Surface Phone) باشیم.

این درخواست ثبت اختراع برای یک دستگاه مجهز به لولای انعطاف پذیر (Live Hinge) ارایه شده که به یک وسیله با دو صفحه نمایش، این امکان را می‌دهد تا توانایی یکپارچه نمودن سطح را از حال دو نیم بودن داشته باشد. این دستگاه همچنین می‌تواند در حالت تک صفحه نیز مورد استفاده قرار بگیرد که در این وضعیت، یکی از صفحه نمایش‌ها به عقب تا خواهد شد. طرح آن را در زیر می‌توانید ببینید.

 

در طرح شماتیک فوق شما می‌توانید قسمت خاکستری را در وسط مشاهده کنید که دو صفحه را به یکدیگر متصل نموده است. شماره‌های 160 و 170، دو صفحه نمایش را نشان می‌دهد و لولای منعطف به دستگاه این امکان را می‌دهد که محدودیتی برای تنظیم زاویه بین دو صفحه نمایش وجود نداشته باشد. این لولا همچنین وظیفه اتصال محکم بین دو صفحه نمایش را تضمین می‌کند. این دو به خوبی می‌توانند با عبور از آن، در یکدیگر چفت شوند. اما در موقع تا شدن، صفحه نمایش مانند یک پاکت نامه عمل می‌کند و همچنان به صورت یک واحد یک تکه، به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

در فرم درخواست ثبت اختراع، مایکروسافت از این وسیله به عنوان یک دستگاه چند تکه یاد کرده است. به نظر می‌رسد این لولا منعطف نیز دارای سه حالت تنظیم برای کاربر است. یکی از این سه حالت به کاربر اجازه می‌دهد تا با تنظیم صفحه، آن را به صورت 360 درجه بچرخاند. حالت دوم این امکان را فراهم می‌آورد تا با ایجاد یک زاویه 180 درجه و اتصال دو صفحه به یکدیگر، تشکیل یک صفحه نمایش بزرگتر را داد. در حالت سوم می‌توان دو صفحه نمایش را بر روی یکدیگر قرار داد و دستگاه را بست، بدون آنکه هیچ کدام از صفحات نمایش دیده شوند.

اطلاعات مندرج در این درخواست ثبت اختراع تقریبا با اندازه‌های استاندارد به کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند مطابقت دارد به همین دلیل ممکن است این چیزی که می‌بینیم طبق شایعات مربوط به پروژه ساخت سرفیس‌فون باشد.

3 در مورد “یک طرح فوق‌العاده جذاب از سرفیس‌فون مایکروسافت”

  1. مهدی حاجیان

    این طرح سامسونگ نیست؟؟!!
    یادمه مدتی پیش سامسونگ این طرح رو ثبت کرده بود
    در کل طرح جذابی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH