اکانت جعلی در فیسبوک

فیس‌بوک اعلام کرد که بیش از 200 میلیون اکانت جعلی یا تکراری دارد

ایجاد یک اکانت کاربری جدید در فیس‌بوک نسبتا آسان است، به همین دلیل اغلب شما ممکن است با اکانت‌هایی که اسپم هستند یا اکانت‌های تقلبی محسوب می‌شوند و تلاش دارند تا شما را فریب دهند تا بر روی لینک بخصوصی کلیک نمایید یا با آنها دوست شوید، برخورد کرده باشید. با این حال دقیقا این مسئله چقدر گسترده است؟

facebook

طبق اظهار نظر خود فیس‌بوک، اکانت‌های جعلی و یا تکراری بیش از 10 درصد اکانت‌های کاربران فعال ماهانه در این شبکه اجتماعی را تشکیل می‌دهند. براساس آخرین گزارش سالانه فیس‌بوک، آنها اعلام کردند که:

تخمین‌های ما نشان می‌دهد در سه ماهه چهارم سال 2017، حساب‌های تکراری ممکن است تقریبا 10 درصد از MAU‌های (کاربران فعال ماهانه) ما را در سراسر جهان تشکیل ‌دهند. ما اعتقاد داریم که مقدار درصد حساب‌های تکراری در بازارهای در حال توسعه مانند هند، اندونزی و فیلیپین در مقایسه با بازارهای توسعه یافته بیشتر است.

برای کسانی که مایلند بدانند 10 درصد از کاربران ماهانه فعال فیس‌بوک، معادل چه تعداد کاربر است، باید بگوییم که تا پیش از این ما شنیده بودیم فیس‌بوک حدود 2.13 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، که ده درصد این تعداد بدین معناست که حدود 200 میلیون کاربر فعال دارای اکانت تکراری یا جعلی هستند. البته تمامی این اکانت‌های جعلی یا تکراری دارای نیت شریرانه نیستند، بلکه برخی از آنها برای حیوانات خانگی کاربران درست شده است! و برخی به اشتباه دسته‌بندی گردیده و از این قبیل موارد (هر چند بعید است که تعدادشان حتی به یک درصد برسد).

facebook

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که تعداد اکانت‌های جعلی یا تکراری بسیار بیشتر از آمار گزارش شده توسط فیس‌بوک باشد چون در هر صورت کشف و شناسایی اکانت‌های جعلی کمی دشوار است.

3 در مورد “فیس‌بوک اعلام کرد که بیش از 200 میلیون اکانت جعلی یا تکراری دارد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH