تسلا بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا را در جنوب استرالیا می‌سازد

تسلا و ایالت استرالیای جنوبی، همکاری خود را در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر ادامه خواهند داد. این شرکت پیش از این نیز اقدام به ساخت بزرگترین باتری جهان برای کمک به رفع مشکلات ذخیره انرژی، در این منطقه کرده بود و رکوردی جالب برای مدت زمان انجام آن پروژه را از خود به جای گذاشت. اکنون نیز قرار است تا با همکاری مقامات استرالیای جنوبی به طور مشترک اقدام به ساخت بزرگترین نیروگاه مجازی جهان کنند.

بزرگترین مجتمع نیروگاهی مجازی جهان قرار است با استفاده و تکیه بر پنل‌های خورشیدی و باتری‌های ساخت تسلا که در چهار سال آینده حداقل در 50،000 خانه نصب می‌شوند، ساخته و تکمیل شود. مجموعه تجهیزاتی که در این خانه‌ها نصب خواهد شد اساسا یک نیروگاه مجازی 250 مگاواتی را تشکیل می‌دهند.

پنل‌های خورشیدی انرژی از خورشید دریافت می‌کنند و آن را در باتری‌های تسلا ذخیره کرده و هر میزان انرژی اضافی که خانوار نیازی به آن ندارد را به شبکه وارد می‌کنند. این شبکه تولید و انتقال به صورت مرکزی کنترل و مدیریت می‌شود و میزان اضافی تحویل ایالت شده تا در صورت نیاز به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

برای آغاز کار، آزمایش اولیه با یک پنل خورشیدی پنج کیلوولت و باتری 13.9 کیلو‌وات Tesla Powerwall 2 که به صورت رایگان در 1100 واحد مسکونی دولتی نصب گردیده، شروع شده است. در مرحله دوم نیز این سیستم در 24000 واحد مسکونی دیگر نصب خواهد شد و سپس برای سال آینده مرحله تجهیز گسترده و سراسری خانه‌های شخصی انجام خواهد شد.

تسلا اعلام کرده است، زمانی که این نیروگاه مجازی تکمیل شود، اساسا ظرفیتی مشابه با ظرفیت نیروگاه‌های توربینی زغال سنگ یا گاز را فراهم خواهد آورد. دولت نیز تاکید کرده که این امر، هزینه‌های برق خانوارهایی که در این پروژه شرکت می‌کنند را تا سی درصد کاهش می‌دهد و از هم اکنون بیش از 6500 نفر برای مشارکت در این طرح ابراز علاقه کرده‌اند.

3 در مورد “تسلا بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا را در جنوب استرالیا می‌سازد”

  1. ج=تسلا یک کمپانیه خیلی بزرگیه .. اتفاقا در خیلی موارد در سالهای اخیر در راس اخبار تکنولوژی بوده .. نه صرفا برای چند ماه ..

  2. چرا انقدر خبر از این شرکت تسلا میاد ؟! تا چند ماه پیش من اصلا اسمش هم نشنیده بودم، الان هر روز حداقل یه خبر ازش میاد !!!؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH