آی‌پد و اپل همچنان به حکمرانی بر بازار تبلت جهان ادامه می‌دهند

با وجودی که بازار جهانی تبلت، روزهای خوبی را تجربه کرده است، اپل همچنان رهبری خود را در بازار حفظ کرده و نسبت به رقبای بزرگش بیشترین سهم از فروش را به خود اختصاص داده است. آخرین اطلاعات از پیگیری وضعیت توسط IDC، نشان می‌دهد که اپل تبلت‌های بیشتری را نسبت به سامسونگ و آمازون به فروش می‌رساند. اپل خود نیز این نتایج بدست آمده را تایید می‌کند که در سال 2017 بیش از  43.8 میلیون عدد آی‌پد به فروش رسانده است.

اپل با یک حاشیه امنیت قابل توجه در فروش جهانی تبلت‌ها در رتبه اول جهان قرار دارد و آی‌پد اپل هنوز هم محبوب‌ترین تبلت جهان است؛ چرا که آمار نشان می‌دهد شرکت‌های سامسونگ و آمازون بر روی هم نیز نتوانسته‌اند به اندازه شرکت اپل در سال 2017 تبلت بفروشند!

بر اساس تخمین‌های IDC، سامسونگ در سال 2017 تنها 24.9 میلیون عدد و شرکت آمازون نیز 16.7 میلیون تبلت فروخته‌اند که با جمع میزان فروش تبلت هر دو شرکت به عدد 41.6 میلیون عدد خواهیم رسید که چیزی در حدود 2.2 میلیون تبلت کمتر از فروش اپل است که توانسته 43.8 میلیون عدد آی‌پد به مشتریان بفروشد.

حتی فروش تبلت سامسونگ نسبت به مدت مشابه پارسال (2016) که شرکت توانسته بود 26.6 میلیون عدد تبلت بفروشد، کاهشی 6.4 درصدی را نشان می‌دهد. اما از طرف دیگر شرکت آمازون با رشدی چشم‌گیر از فروش 12.1 میلیون دستگاه در سال 2016 به 16.7 میلیون عدد در سال گذشته رسیده است که 38 درصد افزایش فروش را نشان می‌دهد.

اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، چیزی نخواهد گذشت که آمازون با رسیدن و عبور از سامسونگ، به رتبه دوم بازار جهانی فروش تبلت در دنیا دست یابد. البته هنوز برای رسیدن به اپل راهی طولانی در پیش دارد، ولی سامسونگ اگر بخواهد رسیدن به اپل در دسترسش خواهد بود.

آمازون در سه ماهه آخر سال 2017 با فروش 7.7 میلیون دستگاه توانست رتبه دوم فروش تبلت را از سامسونگ با 7 میلیون عدد، بگیرد. غول کره‌ای در این سه ماه کاهشی 13 درصدی را شاهد بود در حالی که فروش تبلت آمازون در سه ماهه چهارم 2017، رشد حیرت انگیز 50.3 درصدی را شاهد بود.

3 در مورد “آی‌پد و اپل همچنان به حکمرانی بر بازار تبلت جهان ادامه می‌دهند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH