اندروید اوریو بتا 3

سهم اندروید اوریو پس از حدود شش ماه بالاخره از مرز یک درصد گذشت!

به‌تازگی گوگل آماری از نحوه توزیع سیستم‌عامل اندروید تا ماه فوریه منتشر کرد که مطابق آن برای نخستین بار پس از گذشت شش ماه از انتشار آخرین نسخه این سیستم‌عامل موبایلی، سهم اندروید اوریو در بازار اسمارت‌فون‌های اندرویدی از مرز 1 درصد عبور کرد.

در نگاه اول به این جدول، به نظر می‌رسد که این وضعیت برای کسانی که امیدوار بودند گسترش این نسخه سرعت بیش‌تری به خود بگیرد و سهم بیش‌تری از بازار را تصاحب کند، چندان جالب نیست. گوگل اعلام کرده که سهم اندروید اوریو اکنون به بیش از 1 درصد رسیده است؛ دقیقا همان رقمی که سال گذشته نصیب اندروید نوقا شده بود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به این جدول نگاه کنیم باید بگوییم که اندروید اوریو هم‌اکنون بر روی 1.1 درصد از دیوایس‌های اندرویدی در حال اجراست. اندروید نوقا که بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده، هدایت 28.6 درصد از گجت‌های اندرویدی را عهده‌دار است. پس از آن اندروید مارشملو و اندروید لالی‌پاپ هر کدام سهمی به ترتیب 28.1 و 24.6 درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

اندروید 4.4 که با نام کیت‌کت شناخته می‌شود 12 درصد از کل سهم، اندروید جلی‌بین حدود 5 درصد و نسخه ساندویچ بستنی و شیرینی زنجفیلی نیز هر یک 0.4 و 0.3 درصد از جدول توزیع را تصاحب کردند. شایان ذکر است این اعداد و ارقام با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در یک دوره 7 روزه منتهی به 16 بهمن به‌دست آمده و میزان سهم قدیمی‌ترین نسخه اندروید که چیزی کم‌تر از 0.1 درصد است در این جدول لحاظ نشده است.

3 در مورد “سهم اندروید اوریو پس از حدود شش ماه بالاخره از مرز یک درصد گذشت!”

  1. خب هنوز برای پرچمدارای سامسونگ ارائه نشده که تعدادشونم کم نیست بیاد مطمعنن سهمش بیشتر خواهد شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH