پلیس‌های چینی به عینک‌های هوش مصنوعی برای شناسایی مجرمان در بین جمعیت مجهز می‌شوند

با توجه به جمعیت 9.5 میلیون نفری شهر ژنگژو در چین, حفظ نظم و قانون حقیقتا کار راحتی نیست و این کار زمانی سخت‌تر خواهد شد که فصل تعطیلات نیز نزدیک شده باشد. به همین خاطر پلیس‌های چینی با دریافت عینک‌های هوش مصنوعی، آزمایش از آن‌ها را شروع کرده‌اند.

تعطیلات سال نو چینی به سرعت در حال فرا رسیدن است و ‌کم‌کم هجوم خیل مسافران به یازدهمین شهر پرجمعیت چین (حتی در این رتبه نیز با یک میلیون نفر جمعیت بیشتر ، بالاتر از شهر نیویورک آمریکا قرار خواهد گرفت) در حال آغاز شدن است. البته اکثر افراد اشخاص شریف و مطیع قانون هستند اما خب به هر حال در هر جعبه‌ای نیز ممکن است چند سیب گندیده وجود داشته باشد و دقیقا این همان‌جایی است که عینک‌های مجهز به هوش مصنوعی از راه خواهند رسید.

فعلا به صورت آزمایشی چهار افسر پلیس به این عینک‌ها مجهز شده‌اند که با فناوری بسیار پیشرفته‌ای ساخته شده و به سیستم قدرتمند تشخیص چهره چینی متصل هستند. آنها می‌توانند با ارسال تصاویر به پایگاه اطلاعات مرکزی داده‌ها و بررسی آن، مشخص کنند که تصویر متعلق به چه فردی است و آیا اینکه این فرد تحت نظر یا تعقیب هست یا خیر؟

اپلیکیشن این گجت با بررسی سوابق جنایی و تطبیق داده‌ها، آخرین آدرس از محل زندگی مظنون را نیز مشخص خواهد کرد. بله ما در مورد چین 2018 صحبت می‌کنیم نه پلیس‌های هزاره آینده در فیلم‌های علمی و تخیلی دراماتیک هالیوود! پلیس ژنگژو حتی به اطلاعات اقامتی افراد در هتل‌ها دسترسی خواهد داشت و از آن بدتر به جزییات کلیه فعالیت‌های اینترنتی شما نیز اشراف کامل دارد.

خب با این اوصاف این عینک دارای هوش مصنوعی چقدر موثر و کار‌امد خواهد بود؟

روزنامه People’s Daily در گزارش خود ادعا کرده است که پلیس با کمک این عینک مجهز به هوش مصنوعی ، تاکنون بیش از هفت تن را به جرم دخالت در فعالیت‌های مختلف از قاچاق انسان گرفته تا افراد تحت تعقیب به خاطر تصادف و فرار از صحنه بازداشت کرده و به علاوه بیش از دوازده نفر را نیز به جرم استفاده از اسناد و مدارک جعلی شناسایی و در دام انداخته است.

در سال‌های اخیر روش‌های اسکن تشخیص چهره در بین چینی‌ها به شدت رواج یافته است و آنها در هر شرایطی و برای هر نوع فعالیتی اقدام به اسکن چهره می‌کنند. شاید برای برخی تعجب‌آور نباشد اما این را بدانید حتی برای برداشت پول از باجه‌های خودپرداز نیز آنها موظف به اسکن چهره هستند.

دیگر مواردی که ممکن است مغز شما از شنیدن آن سوت بکشد، تجهیز دستگاه‌های دستمال توالت به دوربین‌های مدار بسته در پارک‌های عمومی است، البته وقتی به این حقیقت آگاه باشید که این دستگاه‌ها با دستمال توالت‌های رایگان پر می‌شوند و حقوق یک کارگر در سال تنها 4800 دلار است، چندان هم تعجب نخواهید کرد (البته منظورش ایران نیست که به طور میانگین حقوق یک کارگر 2400 دلار در سال است، ما خیلی با فرهنگ‌تر و متمدن‌تر از این حرف‌ها هستیم).

3 در مورد “پلیس‌های چینی به عینک‌های هوش مصنوعی برای شناسایی مجرمان در بین جمعیت مجهز می‌شوند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH