چگونه سلامتی باتری آی‌فون در iOS را بررسی کنیم؟

به نظر می‌رسد که تمام نظریه‌های توطئه درباره کاهش سرعت گوشی‌های قدیمی اپل، به نوعی به حقیقت تبدیل شد. ظاهرا اپل در iOS مکانیسمی را تعبیه کرده است که اگر باتری تلفن خراب شده باشد و دیگر قادر به تأمین قدرت قابل اعتماد برای عملکرد تلفن نباشد، عملکرد سخت‌افزاری را محدود می‌کند.

اما مشکل این تئوری کجاست؟ اپل فراموش کرد که به مشتریان بگوید که این اتفاق می‌افتد بنابراین، بعضی از کاربران بر این باور بودند که باید گوشی جدیدتری را تهیه کنند. اپل چندین بار به‌خاطر بروز این مشکل اقدام به عذر خواهی کرد. این کمپانی در iOS 11.3، قابلیتی را پیش‌بینی کرده است که به وضوح به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان سلامت باتری آی‌فون خود را بررسی کنند.

اما اگر شما تمایلی به استفاده از این قابلیت محدود کننده را نداشته باشید، و یا فقط بخواهید از شارژ کامل گوشی خود استفاده کنید اما با ری‌استارت‌های گاه‌به‌گاه مواجه شوید، چاره کار چیست؟ انجام این کار نیز نیز امکان‌پذیر است. در ادامه این مطلب به نحوه انجام این کار می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

  1. دسترسی به زیر منوی سلامت باتری

اگر شما از کاربران آی‌فون 6 یا نسخه‌های بالاتر آن باشید، باید بدانید که در حال حاضر یک ویژگی به نام Battery Health در iOS 11.3، برای مشاهده اطلاعات مربوط به باتری اضافه شده است. برای دسترسی به آن باید از مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > Battery > Battery Health

  1. سلامت و عملکرد باتری را بررسی کنید

در اینجا، ما یک صفحه بسیار ساده و در عین حال آموزنده داریم. شما به‌راحتی میزان سلامت باتری تلفن‌همراه خود را مشاهده خواهید کرد و همچنین می‌توانید ببینید که آیا در عملکرد آن ضعفی وجود دارد یا خیر.

از جمله پیام‌هایی که در این صفحه دریافت خواهید کرد عبارتند از:

Your battery is currently supporting normal peak performance.

این پیام به این معنی است که باتری کاملا سالم بوده، ظرفیت آن بیش از 80 درصد است و ویژگی مدیریت عملکردی برای گوشی شما اعمال نشده است.

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again. Disable…

مسائل مختلفی موجب نمایش این پیام می‌شود، از جمله آسیب‌دیدگی باتری و یا شرایط آب و هوایی نامناسب. اگر شما همچنان این پیام را مشاهده می‌کنید، احتمالا باید باتری خود را چک کنید.

Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity. More about service options…

شما زمانی این پیام را مشاهده می‌کنید که حداکثر ظرفیت باتری به زیر 80 درصد کاهش یافته است. در این حالت جایگزین کردن باتری به احتمال زیاد باعث بهبود قابل توجه عملکردش خواهد شد.

This iPhone is unable to determine battery health. An Apple Authorized Service Provider can service the battery. More about service options…

برای نمایش این پیام نیز دو دلیل وجود دارد. اول این‌که شما در نمایندگی غیر مجاز باتری جدید را دریافت کرده‌اید و یا این‌که سن باتری زیاد است.

  1. کنترل جریان گوشی

اگر تلفن‌همراه شما به‌دلیل خرابی و یا مشکلات باتری دچار ری‌استارت‌های پی‌در‌پی شده باشد، به‌طور خودکار عملکرد گوشی را کاهش می‌دهد تا از بروز این اتفاق در آینده جلوگیری شود. شما می‌توانید Performance Manager، یا همان مدیریت عملکرد را غیر فعال کنید.

  1. زمان تغییر باتری

اگر میزان باتری شما کمتر از 80 درصد باشد یا اگر معیار مناسب را در این زیرمنوها نیافتید، زمانش رسیده است تا به فروشگاه‌های مجاز اپل مراجعه کرده و باتری تلفن‌همراه‌تان را تعویض کنید.

13 در مورد “چگونه سلامتی باتری آی‌فون در iOS را بررسی کنیم؟”

  1. سلام من باتری گوشیم تازه عوض کردم الان کنار maximum capacity که باید درصد سالم بودن باتری نوشته شده باشه فقط یک خط هست و هیچ عددی نیست معنیش چی هست لطفا بگید

  2. سلام باطری من ۷۳٪ شده اما پیام:your battery is currently supporting normal peak performance این یعنی چی باطریم سالمه یا خراب باید تعویض کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    1
    10
  3. سلام در قسمت سلامت باتری من به جای درصد نوشته service.البته بعد از اینکه باتری رو تعویض کردم.به چه معناست؟

    4
    17
    1. سلام دوست عزیز اگر جاى درصد یک خط یا کلمهservice رو نوشته به این معناست که باترى که شما تعویض کردید تقلبى است و به گوشى شما اسیب میزند این یک قابلیت جدید اپل میباشد که باترى اصل را از تقلبى شناسایى میکند

      1
      16
  4. باطری های ایفون یکی در میون اکثرا ایراد دارن و خراب میشن بستگی به شانست داره که میخری

    19
    18

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH