کنسول نینتندو سوئیچ با اجرای لینوکس هک شد

گروه‌ هکری fail0verflow یک نقطه آسیب‌پذیری در سوئیچ نینتندو را کشف کردند که اجازه نفوذ و نصب لینوکس را می‌دهد. اصولا این در‌های نفوذ، چیزی است که شرکت‌های مادر امیدوارند هرگز به حقیقت نپیوندند: باز‌ی‌های دزدان دریایی (منظور بازی‌های متفرقه و غیر‌قانونی است).

در پست توییتری این گروه که هفته گذشته منتشر شده، آنها از وجود یک باگ مهم در سوئیچ نینتندو پرده برداشتند که حتی با به‌روز‌رسانی فریم‌ور نیز قابل اصلاح شدن نیست و هر لحظه می‌توان از آن برای به‌کارگیری سیستم عامل لینوکس استفاده کرد.

در تصویری که به همراه این توییت منتشر شده، سوئیچ بر روی نسخه دبیان لینوکس اجرا شده است. آنها همچنین اعلام کرده‌اند که با استفاده از یک اشکال در بوت رام توانسته‌اند این کار را انجام دهند و به نظر می‌رسد که از طریق نرم‌افزاری، قابل بر طرف شدن نیست. این بدین معنا خواهد بود که اگر شرکت نینتندو بخواهد جلوی این مشکل را بگیرد باید از تنها راه ممکن که روش سخت‌افزاری و با همکاری شرکت انویدیا و استفاده از چیپست جدید Tegra X1 که فاقد این مشکل است، اقدام نماید. هر چند باز هم این احتمال وجود دارد که مهندسان شرکت نینتندو بتوانند راه‌حلی را برای رفع مشکل ابداع کنند.

بازی‌های متفرقه و غیر قانونی؟ زود قضاوت نکنید

در نگاه اول، مزیت اصلی هک کردن سوئیچ نینتندو امکان نصب ‌برنامه‌های دست‌ساز و بازی‌های متفرقه است که توسط برنامه‌نویس‌های خانگی نوشته می‌شوند، اما نینتندو در حال کار بر روی مجموعه روش‌هایی است که برای جلوگیری سواستفاده کاربران از چنین شکاف‌هایی به کار بگیرد.

اولین و کاربردی‌ترین روش آن است که شرکت نینتندو، تعیین کند کدام کنسول‌ها هک شده‌اند و اقدام به مسدود کردن دسترسی این کاربران از انجام بازی‌های آنلاین کند. برای این منظور باید یکسری کنترل و بررسی را قبل از اتصال هر دستگاه به سرور انجام دهد. سپس شرکت می‌تواند اقدام به انتشار به‌روز‌رسانی جدیدی نماید. هر چند ممکن است به طور کامل نتواند این اشکال را رفع کند با این حال می‌تواند تا حدی مسیر نفوذ به کنسول‌ها را کاهش دهد.

البته هنوز خود شرکت به طور رسمی نظر خود را در این باره اعلام نکرده است اما طرفداران کنسول‌های نینتندو نیز نظرات مختلفی دارند و بر سر مفید یا منفی بودن این ماجرا بحث و گفتگو می‌کنند. در حالی که برخی متعقدند دسترسی به اجرای سایر بازی‌های متفرقه بر روی کنسول می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز و جالب باشد، برخی نیز بر این باورند که دلیلی برای نگرانی نیست چرا که اغلب کاربران کنسول‌های نینتندو هنوز هم از روش‌های قانونی برای استفاده و بازی در سوئیچ، بهره می‌گیرند.

2 در مورد “کنسول نینتندو سوئیچ با اجرای لینوکس هک شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH