بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725: لاک‌پشت سریع!

بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725، یک دستگاه مقاوم برای ذخیره اطلاعات شما.

بعد از افزایش حجم داده‌ها و تقاضای بیش از حد کاربران برای حافظه‌های ذخیره سازی بالا، کمپانی‌های سازنده به‌فکر ساخت هاردهای اکسترنال افتادند. وسیله‌ای که می‌تواند تمام اطلاعات حجیم شما را در خودش نگاه دارد و اجازه دهد که آزادانه آن را به این سو و آن سو ببرید.

یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، ای‌دیتا نام دارد که انواع مختلفی از هاردها و به‌صورت کلی ابزارهای ذخیره سازی را راهی بازار کرده است. امروز قصد داریم تا به بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725 بپردازیم. محصولی متفاوت از این کمپانی بزرگ که آمده تا بخش عمده‌ای از بازار را برای خود کند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

ای‌دیتا HD725 در نگاه نخست یک هارد نسبتا بزرگ و ضخیم به‌نظر می‌رسد. ابعاد آن در طول 13 و در عرض 10 سانتی‌متر بوده که تقریبا هم‌رده سایر محصولات بازار است اما ضخامتش بیش از 2 سانتی‌متر اندازه گیری شده که مسلما حمل و نقل آن را کمی با مشکل مواجه می‌کند.

اگر بخواهید ای‌دیتا جان را با مدل محبوبی همچون مای‌پاسپورت وسترن دیجیتال مقایسه کنید، در می‌یابید که از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری ای‌دیتا حرف چندانی برای گفتن ندارد چرا که هارد وسترن بسیار نازک‌تر و خوش دست‌تر است. جدای از این مسائل وزن هارد اکسترنال قصه امروز ما نیز نسبتا بالاست و البته بایستی به این موضوع هم توجه داشت که کسب استاندارد IP68 خود یک دلیل مهم برای افزایش وزن و ضخامت دستگاه است.

ای‌دیتا HD725 از دو بخش سیاه و رنگی تشکیل شده که ظاهری جالب را به آن می‌دهد. بخش میانی هارد مشکی بوده و دارای خطوطی بر روی خود است و کناره‌های آن از رنگ‌های متنوعی تشکیل شده که همین مورد قدرت انتخاب خریدار را بالا می‌برد. البته قاب بیرونی که سیلیکونی است، به راحتی از دور هارد جدا شده و اگر هسته اصلی که همان هارد با بدنه پلاستیکی با 6 ضلعی‌های حک شده بر رویش را به تنهایی در دست بگیرید، متوجه می‌شوید که محصول ای‌دیتا چندان هم بزرگ و سنگین نیست.

حال هارد را با همان قاب سیلیکونی خودش در نظر می‌گیریم، جنسی از کیفیت ساخت نسبتا خوبی نیز بهره‌مند است. اگر بخواهید جنس آن را در ذهن تجسم کنید، کافی‌ست به یک پاک‌کن که بچه‌ها در جامدادی خود دارند، دست بزنید! در دو طرف بدنه اصلی محلی برای نگه‌داری کابل در نظر گرفته شده که می‌توان کابل 30 سانتی‌متری دستگاه را در آن قرار داد و دیگر نگران گم‌شدنش نبود.

در بخش جلویی هارد یک نشان‌گر آبی‌رنگ قرار گرفته که وضعیت کلی هارد را به نمایش می‌گذارد و در زیر یک درپوش پورت اتصال کابل به‌چشم می‌خورد.


مقاومت

ای‌دیتا تصمیم گرفته تا ظاهر و وزن هارد را فدای مقاومت و کسب گواهینامه‌های مختلف کند. به همین دلیل در این بخش با دستی پر وارد رقابت با سایر محصولات بازار می‌شود. HD725 توانسته تا گواهینامه IP68 را کسب کند که این به منزله ضد‌آب بودن دستگاه است، در حدی که می‌توانید آن را در آب غوطه‌ور کنید (به مدت دو ساعت و در عمق دومتری)!

کمپانی سازنده برای جلوگیری از صدمه دیدن اطلاعات، هارد جدیدش را به نسل جدید سنسور G-Shock مجهز کرده است تا خیال‌تان را از این بابت راحت کند. این سنسور می‌تواند ضربات را تشخیص داده و قبل از آن هارد را خاموش کند تا قدمی محکم در جهت حفظ اطلاعات شما برداشته شود.

این هارد همچنین در برابر سقوط از ارتفاع نیز تا فاصله 1.8 متری مقاوم است؛ یعنی اگر از این فاصله (یا چیزی نزدیک به آن) هارد از دست‌تان رها شود، HD275 عزیز آخ نگفته و هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد. البته انتظار خیلی بی‌جایی هم نیست چراکه یک پوشش سیلیکونی، اطراف آن را به‌خوبی فرا گرفته و ظاهرش را کمی خشن و اندازه‌اش را بزرگ کرده است.

بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725


قابلیت‌ها و امکانات

ای‌دیتا HD725 از پورت USB 3.1 سود می‌برد. توسط این پورت می‌توانید اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی منتقل کنید و دیگر نیازی نیست که برای انتقال چند گیگابایت دیتا از هارد به سیستم، مدتی طولانی صبر کنید! در ادامه می‌توانید سرعت خواندن و نوشتن این هارد را هنگام استفاده از این پورت مشاهده کنید. تست پایین در هنگام اتصال هارد به لپ‌تاپ اچ‌پی Spectre X360 و نرم‌افزار کریستال دیسک مارک، نسخه ۶ آن گرفته شده است.

ای‌دیتا محصول خاصش را به برنامه‌های متفاوتی تجهیز کرده است. شما می‌توانید با استفاده از HDD to GO نسبت به گرفتن بک‌آپ از اطلاعات خود اقدام کنید و یا از OS To GO بهره بگیرید و هارد خودتان را بوتیبل کنید تا بتوانید از طریق آن کارهای جالبی انجام دهید؛ مثلا ویندوز نصب کنید و… .

این هارد در انواع و حجم‌های مختلفی عرضه می‌شود. محصولی که ما برای بررسی در اختیار داشتیم، نمونه یک ترابایتی آن بود اما نسخه دو ترابایتی نیز در دسترس است.


کلام آخر

بایستی پذیرفت که اطلاعات درون یک هارد، از ظاهر و حتی چند گرم تفاوت وزن آن مهم‌تر است. یک هارد پرتابل هم گوشی موبایل‌تان نیست که آن را در جیب‌تان گذاشته و یا در مهمانی و جلسات بخواهید در جلوی دیدگان همه افراد، بر روی میز بگذارید! پس اولویت با حفظ اطلاعات شما با مطمئن‌ترین روش است.

ای‌دیتا HD725 یک هارد اکسترنال قدرتمند با ظاهری خشن و سرعت بالا در انتقال اطلاعات است. اگر قصد دارید که اطلاعات خودتان را در یک محصول مقاوم نگهداری کنید و اولویت شما با ظریف بودن هارد نیست، این محصول ای‌دیتا یکی از بهترین گزینه‌ها به‌شمار می‌رود. هم‌اکنون می‌توانید مدل یک ترابایتی آن را با قیمتی در حدود 330 هزار تومان از بازار خریداری کنید.

4 در مورد “بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725: لاک‌پشت سریع!”

  1. اونایی که میخان این هارد بی کیفت رو بخرن اول بدونن که این هارد ساخت تایوان و ایران هستش در حالی که وسترن ساخت تایوان و تحت لیسانس فرانسه هستش و اصلا قابل مقایسه با وسترن نیست و وسترن خیلی بهتره

    9
    1
    1. دیگ تموم اطلاعت از عکس و فیلم گرفته تا سند و… همه دیجیتالی شدن و خیلی مهمه یک هارد مقاوم باشه . خاطره های خیلی بدی از سوختن هارد و مموری کارت دارم .

      من خودم هارد 2 ترا adata نسخه h710 رو دارم و تقریبا راضیم ازش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH