وزارت ارتباطات

آیا سود گرفتن وزارت ارتباطات از اعتبارات راکد بانکی صحت دارد؟

طی روزهای قبل شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که طبق آن گفته می‌شد اعتبارات دولتی مخصوص کسب و کارهای نوپا در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفته و وزارتخانه با هماهنگی پست بانک از محل این اعتبارات سود دریافت می‌کند. این شایعه وقتی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بعضی از کسب و کارهای نوپای اینترنتی از خودداری پست بانک برای پرداخت تسهیلات به این حوزه خبر دادند.

به گزارش آی‌تی‌رسان، مدیرعامل پست بانک که نهاد مالی مرتبط با وزارت ارتباطات است در اطلاعیه‌ای تمام شایعات مربوط به سودگیری وزارت ارتباطات از محل اعتبارات راکد دولتی را تکذیب کرد و افزود: هر ساله برای وزارت ارتباطات توسط دولت منابعی در نظر گرفته می‌شود که طبق آن‌ها و به صورت وجوه اداره شده به طرح‌هایی که نیاز به تسهیلات دارند، منابعی در نظر گرفته می‌شود. این طرح‌ها در کمیته‌ای بررسی می‌شود که پست بانک نیز حضور دارد و پس از تایید اعضا، تسهیلات لازم برای طرح‌های قابل قبول مصوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: طرح‌هایی که توسط این کمیته معرفی می‌شوند، به پست بانک مراجعه کرده و تسهیلات در نظر گرفته شده را از طریق این بانک دریافت می‌نمایند. این شایعات و شایعات مشابه به کلی رد شده و صراحتا می‌گوییم که وزارت ارتباطات از این اعتبارات استفاده خوبی می‌کند و به طرح‌های بزرگ کسب و کارهای نوپا تسهیلات پرداخت می‌نماید که باعث رشد آن‌ها می‌شود.

وزارت ارتباطات

مدیرعامل پست بانک در ادامه با توضیح نحوه تخصیص اعتبارات سالانه گفت: هر ساله به طور میانگین مجلس برای اعتبارات مخصوص کسب و کارهای نوپا رقمی در حدود 140 میلیارد تومان در نظر می‌گیرد. این رقم در حسابی که در پست بانک وجود دارد نگهداری شده و بر اساس اولویت‌های تصمیم‌گیری‌ شده به طرح‌ها تعلق می‌گیرد.

خسرو فرهی در پایان با اشاره به باقی ماندن مقداری از منابع در پایان سال گفت: طبیعی است که مقداری از اعتبارات در پایان سال باقی بماند که البته می‌گوییم مقدار باقیمانده بسیار اندک بوده و قابل ملاحظه نیست. این اعتبارات باقی مانده برای سال آینده مصرف خواهد شد.

1 در مورد “آیا سود گرفتن وزارت ارتباطات از اعتبارات راکد بانکی صحت دارد؟”

  1. احسان ولی نوری

    سلام. بنده کارمند پست بانک هستم و اختصاصاً در حوزه وجوه اداره شده مشغول به کارم. این شایعات به هیچ عنوان صحیح نیست و وزارت ارتباطات ابداً سودی از محل منابع مذکور دریافت نمی کند. وزارت نگاه کاملاً حمایتی نسبت به کسب و کارهای نوپا حوزه IT دارد و ابداً نگاه کاسبکارانه به این وجوه نداشته و ندارد. این مسائل را فارغ از تعصبات کاری خودم عرض می کنم. پست بانک نیز حداکثر همکاری و تعامل را با شرکت های فوق داشته است لذا اگر شرکتی نتوانسته است از تسهیلات مذکور استفاده نماید مطمئناً مشکلی در بخش اعتبارسنجی و یا تامین وثایق دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH