اپلیکیشن ثبت اختراع شده مایکروسافت می‌تواند منجر به ساخت گوشی‌های اندرویدی و iOS با ناچ کوچک‌تر شود

شرکت مایکروسافت درخواست ثبت اختراعی برای یک اپلیکیشن آماده کرده که می‌تواند سبب شود نسخه بعدی آیفون X اپل در آینده از ناچ کوچک‌تری برخوردار باشند.

تکنولوژی این اپلیکیشن پوششی می‌تواند موجب ادغام حسگر‌های دوربین سلفی جلو و مادون قرمز در یک حسگر شود. از جمله دیگر مزایای این اختراع می‌توان به صرفه جویی در فضا اشاره کرد. در این فناوری ثبت اختراع شده، این امکان فراهم خواهد شد تا حسگر مادون قرمز در کنار حسگر نور مرئی دوربین قرار بگیرد و به آن اجازه دهد تا به طور هم‌زمان اطلاعات مربوط به نور مرئی و اشعه مادون قرمز را جمع‌آوری و مورد پردازش قرار دهد، بدون آنکه این موازی کاری موجب اختلال در محاسبات عمق شود.

این درخواست ثبت اختراع به نام حسگر ترکیبی تصاویر برای ثبت اشیا نور ساخت (HYBRID IMAGING SENSOR FOR STRUCTURED LIGHT OBJECT CAPTURE) نام گذاری شده و در آگوست 2016 آماده شده بود. احتمال دارد با استفاده از این تکنولوژی در گوشی سرفیس تاشوی مایکروسافت که شایعه ساخت آن قوت گرفته، رنگ واقعیت به خود بگیرد. حسگر عمق به کاربر این اجازه را می‌دهد که بتواند عکس‌های دارای پس‌زمینه با افکت بوکه تار شده در تمامی فواصل ممکن بگیرد.

مایکروسافت در حال حاضر مشغول انجام داد و ستد‌های تیز‌هوشانه‌ای در حوزه مجوز‌ها برای ثبت مالکیت‌های فکری خود با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی است. اگر این اپلیکیشن‌ هم تایید شود، مایکروسافت می‌تواند با واگذاری مجوز این ثبت اختراع به شرکت اپل و حتی هواوی که گوشی‌های ناچ‌داری مشابه با مدل گوشی آی‌فون X اپل تولید کرده، سود کلانی به جیب بزند. ما قبلا هم اشاره کردیم که این ثبت اختراع بسیار فراتر از صرفه‌جویی در فضای درونی گوشی است و همین که کاربران ببینند که در صفحه نمایش دندان کوچکتری درآمده است، موجب خوشحالی خواهد بود!

5 در مورد “اپلیکیشن ثبت اختراع شده مایکروسافت می‌تواند منجر به ساخت گوشی‌های اندرویدی و iOS با ناچ کوچک‌تر شود”

  1. چه ربطی یه اختراع به یبرند خاص داره یه اختراعه واسه تمام گوشیا
    چه دلیلی داره یه شرکت امریکایی رو برا خودمون اینقد بزرگ کنیم نمیدونم اکثرا کسایی که این کار رو میکنن یا این حرفا رو میزنن تازه به دوران رسیدن؟

  2. به نظرم طراح گوشی های ایفون باید عوض کنن خیلی داره گند میزنه جدیدا رو ایفون ایکس دیگه واقعا خودش ثابت کرد

  3. اصلا اون قسمت خیلی جلوه جلویی گوشی رو زشت میکنه بنظر باید اونو یه دستش کنند مانند نوت8 و وانپلاس 5 تی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH