بررسی ویدیویی گوشی آنر 7 ایکس (Honor 7X)

گوشی آنر 7 ایکس را بایستی یکی از میان رده‌های توانمند بازار دانست که سازنده آن تلاش داشته تا با تجهیز گوشی به امکانات محصولات بالا رده، نگاه خریداران را به سمت خودش جلب سازد.

در آنر ۷ ایکس برخلاف اکثر گوشی‌های امروزی خبری از شیشه نیست و در طراحی آن به‌صورت کامل از فلز (آلومینیوم) بهره گرفته شده است. فلز به‌کار رفته به صورت یک تکه بوده و فریم کناری با قاب پشتی کاملا یک‌پارچه به‌نظر می‌رسد که کمک شایانی به خوش دستی این گوشی قد بلند (به‌ دلیل استفاده از نسبت ۱۸:۹ نمایشگر) کرده است.

آنر ۷ ایکس از یک نمایشگر ۵.۹۳ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره برده و در برابر سایر هم‌رده‌های خودش متفاوت‌تر به‌نظر می‌رسد. آنر در ساخت این مدل از فناوری IPS LCD بهره گرفته است. نمایشگر گوشی رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را داشته و در هر اینچ آن بیش از ۴۰۰ پیکسل جای گرفته که میزان معقولی برای گوشی‌های این رده به‌شمار می‌رود.

هواوی معمولا از چیپ‌های اختصاصی به‌عنوان مغز متفکر اسمارت‌فون‌هایش بهره می‌گیرد و این بار نیز تصمیم گرفته تا از چیپ ۶۴ بیتی Kirin 659 استفاده کند. چیپستی اختصاصی که شامل ۸ هسته پردازشی ناقابل می‌شود. این هسته‌ها همگی از نوع Cortex-A53 هستند؛ با این تفاوت که چهارتای آن‌ها با فرکانس ۱.۷ و چهارتای دیگر با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

Kirin 659 که با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده، تا ۶۰ درصد پردازش‌های بهتری نسبت به Kirin 620 داشته و از لحاظ گرافیکی نیز می‌توانید تا دوبرابر چیپ اشاره شده بر رویش حساب کنید. به طور کلی نیز این چیپست ۷۰ درصد کارایی بهتری خواهد داشت.

آنر ۷ ایکس یک گوشی پرچمدار نیست اما بازهم به دو دوربین در بخش پشتی مجهز شده؛ یکی ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 که وظیفه ثبت تصاویر اصلی را برعهده دارد و دیگری یک نمونه ۲ مگاپیکسلی که به ثبت جزئیات بهتر در محیط‌های کم‌نور و عمق دادن به تصاویر به‌خصوص در حالت پرتره کمک می‌کند. در واقع دوربین دوم در این گوشی برخلاف سایر محصولات بازار، کارایی چندان بالایی ندارد و نمی‌توان از آن به‌صورت جداگانه بهره گرفت؛ شبیه به چیزی که پیش‌تر در میت ۱۰ لایت دیده بودیم!

پیش از این بررسی تخصصی آنر 7X را برای‌تان انجام داده بودیم و حال در این مطلب، قصد داریم تا بررسی ویدیویی این میان رده فلزی را تقدیم‌تان کنیم.

3 در مورد “بررسی ویدیویی گوشی آنر 7 ایکس (Honor 7X)”

  1. اینکه قیمتش از p8 پرچمدار خود هواوی هم گرونتره!!!
    قیمتش 1400 هستش و با این پول میشه گوشی های خیلی بهتری مثل g3 خرید که از هر لحاظ از این سرتره!!!
    این گوشی بالای 1100 اصلا نمی ارزه!!!

  2. گوشی خوبیه ولی چون اسم برند هواوی از قدیم بد شده دیگه همه فک میگنن مثل قدیم کیفیتش همون جوریه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH