پتنت جالب بلک‌بری در رابطه با طراحی دوربین اسمارت فون‌های تاشو

پتنتی درخصوص طراحی جدید دوربین از سوی سازمان جهانی ثبت اختراعات برای کمپانی بلک‌بری به ثبت رسیده است. این پتنت که با عنوان “دیوایس‌های الکترونیکی و روش کنترل یکسان برای ثبت تصاویر دیجیتال” درج شده، برای دستگاه‌هایی کاربرد دارد که از مکانسیم کشویی سابق بهره می‌برند.

تصاویر مربوط به این پتنت دستگاهی را نشان می‌دهد که شبیه به گوشی بلک بری Priv است؛ دستگاهی که از یک کیبورد کشویی بهره ‌می‌برد. هنگامی که این کیبورد باز می‌شود اسپیکر دستگاه که در قسمت پایینی کیبورد تعبیه شده قابل مشاهده است. برخلاف بلک‌بری Priv که دوربین اصلی آن در پشت بخشی قرار دارد که محل قرارگیری کیبورد است، گجت موجود در این پتنت دوربینی دارد که در قسمت متصل با نمایشگر (شماره 504 در تصویر) قرار گرفته است.

چیز دیگری که به عنوان یک دوربین دیگر در این پتنت ظاهر شده در واقع یک لنز کمکی (بخش مشخص شده با شماره 520) است. در توضیحات این پتنت عنوان شده که “این لنز کمکی می‌تواند مناسب‌ترین لنز برای بهبود عملکرد دوربین دیجیتال باشد.” به هر حال این لنز ممکن است از نوع واید باشد تا هنگام تصویربرداری فضای بیش‌تری از اطراف سوژه را پوشش دهد. حتی ممکن است این یک لنز Fisheye، یک لنز برای زوم کردن یا یک لنز ماکرو باشد.

برای این که عملکرد آن را پیش‌بینی کنید تنها کافی است که انواع مختلف لنز دوربین‌های DSLR را تصور کنید اما در مقیاسی بسیار کوچک‌تر. به هر حال باید یکی از این موارد را برای نحوه عملکرد این لنز پذیرفت. باید اشاره کنیم زمانی که می‌خواهید از عملکردهای دیگر لنز کمکی استفاده کنید، باید بخش بالایی بدنه (همان قسمت بالایی گوشی) را به سمت پایین بغلتانید. برای ثبت تصاویر معمولی نیز باید این بخش را به سمت بالا فشار دهید تا در حالت اولیه قرار گیرد.

حفره‌ای که در این پتنت با شماره 522 مشخص شده، در واقع یک بخش پوششی شفاف است که هنگام روشن بودن فلز LED می‌تواند نور حاصل از آن را به خوبی از خود عبور دهد. از آن‌‌جایی‌ که فلاش دوگانه موجود در این طرح شبیه آن چیزی است که در گوشی بلک‌بری Priv دیده بویم، می‌توان حدس زد که حفره دوم نیز عملکردی مشابه با حفره شماره 522 خواهد داشت. جدای از این پتنت، TCL که در حال حاضر یکی از صاحبان مجوز بهره‌برداری از برند بلک‌بری است، علامت تجاری جدیدی با نام UNI به ثبت رسانده است.

سال گذشته این کمپانی کلمه KEYone را پیش از برگزاری کنگره جهانی موبایل به ثبت تجاری رساند که بعد از آن تبدیل به نام دیوایسی شد که در ابتدا برخی آن را بلک‌بری مرکوری می‌نامیدند. در حالی که یکی از احتمالات ممکن این است که این علامت تجاری در واقع نام دیوایس بعدی این کمپانی باشد، سیستم جست‌وجوی الکترونیکی علامت‌های تجاری نشان ‌می‌دهد که این نام تجاری برای یک دیوایس واقعیت مجازی در نظر گرفته شده است.

اگر به یاد داشته باشید، عینک‌های واقعیت مجازی که هم‌اکنون در کنار گوشی آلکاتل Idol 5 به فروش می‌رسند با نام عینک واقعیت مجازی UNI360 شناخته می‌شوند. گزارش شده که کمپانی بلک‌بری عرضه دو اسمارت‌فون را برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده است. هردوی این گجت‌ها از کیبورد QWERTY بهره می‌برند اما درباره طراحی آن‌ها هنوز چیزی منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که یکی از این دو دیوایس مورد انتظار، همان گجتی باشد که در طرح پتنت مربوطه از آن استفاده شد. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود هندست دوم جانشین گوشی بلک‌بری KEYone شود.

1 در مورد “پتنت جالب بلک‌بری در رابطه با طراحی دوربین اسمارت فون‌های تاشو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH