وقت خریدن لپ تاپ است

«همه باید یک لپ‌ تاپ داشته باشند.» این شعار یکی از شرکت‌های تولید کننده قطعات لپ‌ تاپ و تجهیزات رایانه‌ای است. تا چند دهه گذشته کسی نمی‌توانست صراحتا از لزوم داشتن رایانه‌های شخصی حرفی بزند. خرید لپ تاپ به دلیل قیمت زیاد و عرضه آن‌ها در وزن بالا رویایی بود که هنوز به واقعیت بدل نشده بود.

کسی تصور نمی‌کرد روزی خودش بتواند روی نیمکت پارک بنشیند، هم بازی بچه‌ها را تماشا کند و هم به کارهای روزمره‌اش برسد. لپ تاپ‌ها به دلیل صرفه‌جویی در فضا به سرعت جای کامپیوترها را گرفتند. ماوس و یک رایانه، تنها چیزی است که برای ارتباط نیاز است؛ در حالی که کامپیوترها یک میز مخصوص با چند دم و دستگاه داشتند. همچنین لپ تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی انرژی کمتری مصرف می‌کند.

به مرور زمان، علاوه بر دغدغه انتخاب بین خرید لپ تاپ یا کامپیوتر‌، گزینه سومی هم به بازار آمد؛ تبلت! اچ پی و اپل، اولین شرکت‌هایی بودند که از این وسیله الکترونیکی رونمایی کردند. تفاوت تبلت و لپ تاپ، در دو قسمتی بودن لپ تاپ نسبت به تبلت و متعاقبا وزن بیشتر لپ‌ تاپ است. تبلت‌ها به دلیل پردازنده پایین و حافظه بسیار کم، تنها برای استفاده روزمره و سرگرمی افراد طراحی شده است. البته در این بین لپ تاپ‌های هیربدی تولید شد که در عین حال هم می‌توانست لپ تاپ باشد، هم تبلت. قیمت این نوع رایانه‌های همراه، بین در ایران حدودا از یک میلیون و صد هزار تومان شروع می‌شود. به عنوان مثال در سایت دیوار، لپ تاپ لمسی توشیبا با قابلیت جدا شدن کیبورد و ویندوز 8، یک میلیون و 550 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

برای خرید لپ تاپ، نیازی نیست از ابتدا پول زیادی خرج کنید. به خصوص اگر از آن‌ها استفاده عمومی مانند دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و تایپ رساله می‎‌کنید. برای آگاهی از قیمت لپ‌ تاپ‌های اقتصادی، می‌توانید به سایت‌های آنلاین خرید و فروش مثل دیوار مراجعه کنید. اگر به دنبال رایانه‌های شخصی با قیمتی حدود 1 میلیون تومان هستید، یک لپ تاپ اچ پی در مدل 6470b، با حافظه داخلی 500 گیگابایت و رم 4 گیگ و سی پی یو آی 5، به قیمت 900 هزار تومان در سایت دیوار موجود است. همچنین لپ تاپ لنوو اسنشیال جی 510a آکبند، یک میلیون تومان در این سایت به فروش می‌رسد. قابلیت نگه‌داشتن باتری تا 4 ساعت، بدنه پلاستیکی قدرتمند و صفحه نمایش اچ دی، از ویژگی‌های فنی این نوع لپ‌ تاپ است. در مقابل، اگر فاکتور قیمت برایتان چندان اهمیتی ندارد و به دنبال جدیدترین و بهترین لپ‌ تاپ‌های 2017 هستید،  Asus ZenBook UX305 را تنها یک بار امتحان کنید. این لپ تاپ را رقیب مک بوک‌های صورتی رنگ اپل می‌دانند. در سایت دیوار خرید لپ تاپ در همین مدل و البته کارکرده با قیمت 2 میلیون و 850 هزار تومان امکان‌پذیر است. سونی، برندی است که بعد از اپل آن را به عنوان معروف‌ترین و یکی از گران‌ترین لپ تاپ‌های جهان می‌شناسند. در سایت دیوار، خرید لپ تاپ‌های نو و کارکرده ساخت شرکت سونی به تعداد زیادی آگهی شده است. مثلا رایانه شخصی در مارک سونی وایو 64 بیتی در حد نو، در قیمت سه میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع خبر: ویرلن

3 در مورد “وقت خریدن لپ تاپ است”

  1. من 1 ماه پیش لپتاپی رو خریدم 5 تومن الان شده 5.400 قیمت ها همین طوری داره میره بالا واقعا الان وقت خرید لپتاپ هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH