چگونه از حافظه خارجی(فلش) برای ارتقا حافظه یک دستگاه اندرویدی غیر قابل ارتقا استفاده کنیم؟

اگر یکی از دارندگان اسمارتفون‌هایی بدون شکاف حافظه هستید، نگران نباشید، می‌توانید با انجام چند کار ساده حافظه جانبی داشته باشید.

قطعا قابلیت ارتقا حافظه بزرگترین مزیت تلفنهای اندرویدی است، اما حالا تلفنی مثل اچ تی سی وان که با اینکه شکی در بهترین بودنش نیست از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند کمی آزار دهنده است.

خوشبختانه به واسطه وجود ویژگی به نام USB OTG که مخفف On-the-Go است، می‌توانید با اضافه کردن یک فلش برای اسمارتفون خود حافظه اضافی مهیا کنید. البته قضیه کمی گسترده‌تر از این حرفاست.

USB_OTG_cable_270x192

با مقاله کوتاه زیر همراه باشید تا به یک اسمارتفون غیر قابل ارتقا کمی فضا اضافه کنیم.

(متاسفانه هیچ تضمینی در کار کردن تمامی این روشها وجود ندارد و بحث آزمون و خطاست)

گام اول: چون نمی‌توانید فلش تمام اندازه خود را به تلفنتان متصل کنید، نیاز به یک آداپتور دارید که به آن کابل USB OTG می‌گویند. این کابلها ارزانند و می‌توانید به راحتی آنها را از بازار تهیه کنید.

گام دوم: حالا هر چه می‌خواهید در فلشتان بریزید و مرتب آنها را در پوشه‌هایی با نام مرتبط قرار دهید.

گام سوم: حالا فلش خود را به یک سوی کابل و سوی دیگر را به تلفن هوشمند خود متصل کنید، خوشبختانه تنها پس از چند ثانیه تلفن فلش را شناخته و تمامی فایلهایی را که پیش از آن درون آن انتقال داده بودید، رویت می‌شوند.

اما، اتفاق است دیگر، اگر با اتصال این کابل هیچ اتفاقی نیفتاد، آن زمان چه؟

گام چهارم(تنها در صورت نیاز): تمام دستگاه‌های اندرویدی دارای درایور USB OTG نیستند. آیا در این صورت احساس می‌کنید تمام درهای خوشبختی به رویتان بسته شده است؟ نه، اینجاست که باید دستگاه اندرویدی خود را روت کنید. گوگل کنید تا روش درست انجام این کار را یافته و در خانه انجام دهید. اگر نه زمان انجام این کار را دارید و نه جراتش را، سری به فروشگاه‌های موبایل زده و از آنها بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. اگر هم می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، برنامه‌ای به نام Kingo Android Root (تنها یک پیشنهاد است)وجود دارد که می‌توانید این عملیات را به آن بسپارید.

Kingo_Root_610x435

گام پنجم: حالا باید برنامه اندرویدی نصب کنید که درایوهای خارجی شما را بشناسد. USB OTG Helper یک انتخاب مناسب است.

پس از نصب و اجرای برنامه، کابل On-the-Go را با همان وضعیت قبلی به دستگاه متصل کنید و به امید خدا حافظه فلش خود را مشاهده خواهید کرد.

5 در مورد “چگونه از حافظه خارجی(فلش) برای ارتقا حافظه یک دستگاه اندرویدی غیر قابل ارتقا استفاده کنیم؟”

  1. باعرض سلام وخسته نباشید میخواستم بگم گوشیه من honor3cاما از قابلیت شناختن otgپشتیبانی نمیکند میخواستم یه راهکار بهم بدید که پشتیبانی کنه ممون میشم اگر کمکم کنید لطفا جوابو به ایمیلم بفرستید

  2. سلام؛ مطمئنا اگه گوشی نتونه برق مورد نیاز فلش یا هارد رو تأمین کنه این کار نشدنیه؛ اما یکی از دوستان میگفت که یه نمونه از این کابلا هست که به فلش وصل میشه و میتونی برق موردنیاز رو از منبعی غیر از گوشی تأمین کنی؛ اگه کسی اطلاع کامل تری داره و اینکه کجا این کابل گیر میاد لطفا بگه

  3. پشتیبانی از حافظه جانبی فلش یک امکان سخت افزاری است وبرای همه گوشی ها و حتی تبلت ها میسر نیست.قسمتی از آی سی تغذیه گوشی باید برق لازم برای فلش و یا حتی هارد اکسترنال رو تامین کنه.اینکه میبینید در بعضی از گوشی ها با روت کردن این امکان فعال شده مربوط با باز کردن بوت لودر خصوصا در گوشی های سونی اریکسون و اچ تی سی هست.وگرنه این گوشی ها امکان سخت افزاری رو از قبل داشتن که بنا به دلایلی اون امکان رو مسدود کردن.

  4. محمد سعید بهمنی

    با تشکر از مطلب خوب و کارامد شما، پیشنها میکنم ، این جمله « متاسفانه هیچ تضمینی در کار کردن تمامی این روشها وجود ندارد و بحث آزمون و خطاست. » اول مقاله نوشته بشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH