نوکیا 10

طرح‌های مفهومی بی‌نظیری از پرچمدار نوکیا منتشر شد؛ تفاوت را با نوکیا 10 احساس کنید

شایعات اخیر بر این دلالت داشتند که گوشی پرچمدار نوکیا 10 اولین اسمارت‌فون این کمپانی خواهد بود که از طراحی تمام صفحه بهره برده و قرار است که اواخر سال جاری میلادی معرفی شود. رندرهای جدید این گجت اطلاعاتی را درخصوص مشخصات اصلی این دیوایس و البته نحوه چینش و مشخصاتی از لنزهای پنج‌گانه دوربین آن را در اختیار گذاشته است.

طبق آخرین اطلاعات به‌دست آمده انتظار داریم گوشی پرچمدار نوکیا 9 که پیش‌بینی می‌شود در MWC 2018 معرفی شود، همانند گلکسی نوت 8 از نمایشگری خمیده بهره‌مند باشد. تصاویر اخیر گوشی نوکیا 7 پلاس نیز نشان داد که این فرامیان‌رده نوکیا اولین گجتی از اچ‌ام‌دی خواهد بود که نمایشگری با نسبت تصویر 18 به 9 روی آن سوار شده است.

اما اوضاع در مورد پرچمدار واقعی نوکیا کمی فرق می‌کند. در جدیدترین طرح‌های مفهومی گوشی نوکیا 10 که توسط طراحان TechConfigurations ایجاد شده، شایعات پیشین درخصوص تجهیز این دیوایس به سیستم دوربین پنج لنزه تایید شده است. در طرح‌های مفهومی گوشی نوکیا 10 نمایشگری 6.2 اینچی را می‌بینیم که با برخورداری از رزولوشن کواد اچ‌دی قرار است شکوه و جلال خاصی به این پرچمدار اعطا کند.

در روزهای اخیر دیدیم دیوایس‌های جدیدی که قرار است از طرف کمپانی‌های مختلف تولید شوند از زبان طراحی آی‌فون X پیروی کرده و برشی (که با نام ناچ شناخته می‌شود) در بالای نمایشگرشان وجود دارد. با این حال نوکیا 10 تمایل داشته که در همه زمینه‌ها با بقیه متفاوت باشد و قرار است که با همان طراحی تمام صفحه عرضه شود. برخورداری از نمایشگری مدرن با کم‌ترین میزان حاشیه منجر به پوشش 85 درصدی صفحه نمایش نسبت به بدنه شده است.

همان‌گونه که در این تصاویر مشخص است، حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک بوده و به نوعی منحصر به‌فرد محسوب می‌شود. اندک حاشیه موجود در بالای نمایشگر قرار است میزبان دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نوکیا 10 باشد. دوربینی که علاوه بر رزولوشن 8 مگاپیکسلی از فناوری فوکوس خودکار نیز برخوردار است. ضریب گشودگی دیافراگم این سنسورها f/2.0 است.

اما جالب‌ترین مورد در این طرح‌های مفهومی به قاب پشتی برمی‌گردد؛ جایی‌که در اولین نگاه متوجه قابی دایره‌ای برای قرارگیری دوربین خواهید شد. این قاب میزبان لنز پنج‌گانه دوربین نوکیا 10 خواهد بود. در این محفظه دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی را می‌بینیم که از قابلیت‌هایی مانند سیستم لنز چرخشی، پنج سطح مختلف برای دیافراگم، زوم اپتیکال 10 برابری، لرزه‌گیر اپتیکال دوگانه و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بهره‌مند است.

در این رندرهای پرچمدار نوکیا یک پورت یو‌اس‌بی نوع C را در لبه پایینی دستگاه می‌بینیم که بین دو اسپیکر اصلی قرار گرفته است. در هیچ‌یک از کناره‌های گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا مشاهده نمی‌شود. احتمالا همان پورت یو‌اس‌بی قرار است جای خالی جک 3.5 میلی‌متری را پر کرده و عملکرد آن را به انجام برساند. مانند دیگر پرچمداران سال 2018، نوکیا 10 نیز قرار است با تراشه اسنپدراگون 845 معرفی شود.

این دیوایس در دو نسخه مختلف عرضه خواهد شد. نسخه پایه از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهد بود اما نسخه دوم به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی که از فناوری شارژ سریع نسخه 4 پشتیبانی می‌کند قرار است وظیفه تامین انرژی نوکیا 10 را عهده‌دار باشد.

در رندرهای جدیدی که مشاهده کردیم این انتظار به‌وجود آمده که پرچمدار نوکیا در رنگ‌های آبی، خاکستری و قرمز عرضه خواهد شد. نکته دیگر این است که در این رندرها هیچ تصویر واقعی از پرچمدار نوکیا ندیدیم. در واقع این رندرها طرح‌های مفهومی اولیه‌ای هستند که بر پایه آخرین شایعات منتشر شده پیرامون نوکیا 10 توسط طراحان ایجاد شده است. بنابراین نمونه نهایی با طرح‌های موجود در این رندرها تفاوت‌هایی خواهد داشت.

9 در مورد “طرح‌های مفهومی بی‌نظیری از پرچمدار نوکیا منتشر شد؛ تفاوت را با نوکیا 10 احساس کنید”

  1. واقعاً سوالی که ذهنمو مشغول کرده اینه که چرا نوکیا نباید از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ در گوشی نوکی ۱۰ استفاده کنه؟ که البته تا مدتی دیگر توسط شرکت کوالکام برای نصب بر روی گوشی های پرچمدار،عرضه خواهدکرد، یکی از دلایل میتونه کارشکنی شرکت سامسونگ باشه به خاطر اینکه درتولید تراشه با شرکت کوالکام و تولید مشترک شریک هست و همینطور در تولید مستقل پردازنده های اختصاصی شرکت سامسونگ به نام اگزینوس! پس تا زمانی که نوکیا بخش وقسمت تحقیق و توسعه را برای تولید پردازنده های اختصاصی شرکت نوکیا راه اندازی نکنه،خطر شرکت نوکیا رو تهدید میکنه برای عرضه پرچمدارهای نوکیا که معطل ولنگ تراشه هست و وابسته کوالکام یا سامسونگ!پس نوکیا در زمینه تراشه و میکرو چیپ باید خودشو مستقل کنه واز این وابستگی دربیاد

  2. اگر اسکنر اثر انگشت از پشت گوشی انتقال پیدا میکرد به زیر صفحه لمسی و زیر صفحه نمایش،آنوقت این فضای خالی میتونست جای خود را اختصاص بدهد به یک باتری قدرتمندتر! با قدرت شارژدهی در حدود ۵۰۰۰تا۶۰۰۰ میلی آمپر که دیگه حرف نداشت، عالی می شد،امیدواریم در طرح نهایی شاهد حذف قسمت اسکنر شناسایی اثر انگشت از ازقسمت پشت گوشی و اختصاص فضای پشت گوشی به یک باتری عظیم الجثه قدرتمند باشیم

  3. اگر باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر بود و همینطور فیلم برداری اسلومیشن و آهسته بالای ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه 4K و HDR-10 ،بلوتوث ۵پنج و بدنه آن از آلومینیوم آلیاژی سری ۷۰۰۰ با روکش گرافن و استاندارد نظامی IP-68 دیگه باید گفت که نوکیا یک گوشی فراتر از زمان به بازار دنیا عرضه کرده و هیچ پرچمداری از هیچ شرکتی تا مدتها به پاش نمیرسه و گردش رو هم جمع نمیکنه!!! سلطان دوباره برگشت! فقط نوکیا!!!

  4. واقعاً آفرین، همه منتظر هستیم! به جشنواره نوکیا در MWC-2018 که در ششم اسفند ساعت ۱۶:۴۵ برگزار خواهد شد ازهمین حالا خوش آمد میگوییم، ببینیم سلطان گوشی های خاطره انگیز چه غوغایی به پا خواهد کرد!!! فقط نوکیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH