برای نخستین بار در دنیا میزان فروش گوشی‌های هوشمند کاهش یافت!

بر اساس گزارش موسسه گارتنر، فروش جهانی اسمارت‌فون طی فصل تعطیلات سال 2017 به رقم 408 میلیون دستگاه رسید. این میزان از فروش در مقایسه با سه ماهه چهارم سال 2016، افتی 5.6 درصدی را نشان می‌دهد. در آن مقطع زمانی بیش از 432 میلیون گوشی به فروش رفته بود. از زمان آغاز فرآیند بررسی میزان فروش گوشی‌ها توسط موسسه گارتنر در سال 2004، این نخستین بار است که گزارشی مبنی بر کاهش فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها منتشر می‌شود.

به گفته انشول گاپتا، مدیر تحقیقاتی موسسه گارتنردر این زمینه 2 عامل تاثیرگذار وجود دارند: اول این‌که نرخ ارتقای محصول از فیچرفون به اسمارت‌فون به دلیل فقدان وجودی دستگاهی با قیمت فوق‌العاده پایین کاهش پیدا کرده است و کاربران تصمیم گرفته‌اند تا مدلی باکیفیت‌تر را انتخاب نموده و پیش از تعویض هندست خود برای مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنند.

به‌علاوه وی می‌افزاید که هم‌زمان با تقاضا برای محصولاتی با کیفیت بالا، تمایل به بهره‌مندی از ویژگی‌هایی شامل دوربین بهتر و اتصال 4G نیز در حد بالایی حفظ شده است. این سطح بالا از انتظارات موجب افت فروش گوشی‌های هوشمند شده است.

با توجه به موفقیت بزرگ گوشی گلکسی S8 و استراتژی ناامیدکننده اپل در قیمت‌گذاری و عرضه آی‌فون X، در سه ماهه چهارم سال 2017 شرکت سامسونگ هم از نظر میزان فروش و هم به لحاظ سهم بازار پیشتازی کرد و در این زمینه اپل را پشت سر گذاشت. اگرچه میزان فروش هر 2 کمپانی کاهش یافته و در این میان برنده‌های واقعی شرکت‌های هواوی و شیائومی هستند که تعداد هندست‌های فروخته شده خود را به ترتیب 3 میلیون و 13 میلیون دستگاه افزایش داده‌اند.

در حالی‌که برخی جابه‌جایی‌های ساختاری در نتایج 3 ماهه قابل مشاهده است؛ اما نتایج مربوط به فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال 2017 آمار مطلوب‌تری را ارایه می‌دهد؛ جایی که فروش جهانی اسمارت‌فون‌ها از 1.495 میلیارد به 1.536 میلیارد دستگاه رسیده است و رشد 2.7 درصدی را نشان می‌دهد.

5 کمپانی برتر موفق به حفظ جایگاه خود شدند. شرکت سامسونگ در جایگاه نخست قرار گرفت و اپل، هواوی، اوپو و ویوو نیز رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند. در سال گذشته شمار کاربران اندرویدی از 84.8 درصد به 85.9 درصد افزایش پیدا کرد؛ در حالی‌که 14 درصد کاربران از iOS و کم‌تر از 0.1 درصد آن‌ها از سایر سیستم‌عامل‌های موبایلی استفاده می‌کردند.

5 در مورد “برای نخستین بار در دنیا میزان فروش گوشی‌های هوشمند کاهش یافت!”

    1. عرفان مهرویی

      قبول دارم ولی ال جی برای هر گوشیش طراحی جداگانه و ویژه داره. شما دقیقا دو تا گوشی عین هم پیدا نمی کنی ولی شما سامسونگ و سونی رو ببین لامصب تو بعضی از گوشی هاش یه ذره خلاقیت نداشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH