منتظر معرفی تراشه مدیاتک P60 در MWC باشید؛ تراشه‌ای فرامیان‌رده با قدرتی باورنکردنی

کمپانی ژاپنی مدیاتک در حال کار بر روی تراشه‌های جدیدی است. گهگاهی دیدیم که بنچمارکی از این پردازنده‌ها نیز به بیرون درز می‌کند. در جدیدترین مورد هم به‌تازگی بنچمارکی از تراشه مدیاتک P60 در گیک‌بنچ رویت شده که در دل دستگاهی با نام عجیب و غریب MTK P60 MWC Demo جای گرفته بود.

به نظر می‌رسد این دیوایس نوعی طراحی مرجع و نمادین برای به‌کارگیری تراشه مورد نظر بوده و برای عرضه عمومی طراحی نشده است. در هر صورت باید گفت که این دیوایس از 4 گیگابایت رم بهره برده و اندروید 8.1 بر روی آن اجرا شد. با این حال نوع هسته‌های پردازنده مرکزی مشخص نشده است.

با توجه به امتیاز 1524 برای بخش تک هسته‌ای باید گفت که این امتیاز بسیار فراتر از توانایی‌های هسته‌های کورتکس A53 است. به نظر می‌رسد این هسته‌ها از نوع کورتکس A73 (همان هسته‌ای که در تراشه اگزینوس 7885 در گلکسی A8 2018 به‌کار گرفته شد) باشند؛ هرچند که این امتیاز در برابر نمره کسب شده توسط تراشه‌هایی با این هسته باز هم اندکی کم‌تر است. مدیاتک P60 تراشه‌ای هشت هسته‌ای بوده و بر همین اساس این انتظار وجود دارد که با طراحی big.LITTLE تولید شده باشد.

امتیازهای کسب شده توسط مدیاتک P60 به اندازه‌ای کافی هستند که بتوان آن را با تراشه قدرتمندی چون اسنپدراگون 660 مقایسه کرد که از هسته‌های سفارشی کریو بهره‌مند است. در پایان اشاره کنیم که بنچمارک این تراشه از دیتابیس گیک‌بنچ تهیه شده است. همچنین تراشه مدیاتک P70 که یکی دیگر از گزینه‌های مدیاتک به شمار می‌رود هنوز به گیک‌بنچ وارد نشده است.

2 در مورد “منتظر معرفی تراشه مدیاتک P60 در MWC باشید؛ تراشه‌ای فرامیان‌رده با قدرتی باورنکردنی”

  1. هنوز یک چهار هسته ای عالی نزده چه برسه به هشت هسته ای اونوقت میخاد ده هسته ای کنه ؟ لابد ١٠ تا A53 !!!! مسخره بازی شده که انویدیا بیرون از گود هست و مدیاتک داره کارمیکنه ! شهر در دست بچه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH