بیت‌کوین

سو استفاده برخی سایت‌های داخلی از کامپیوتر شما؛ آمار خیره‌کننده خرید و فروش ارز دیجیتال در تهران

چند ماهی است که بحث ارز دیجیتال در کشور ما همانند سایر کشورهای دنیا از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار شده و بسیاری از فعالان عرصه فضای مجازی برای کسب سود از این بازار به سمت خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند، تا جایی‌که کار به صرافی‌های رسمی کشور کشیده شده و طبق آمار و ارقام، این مراکز تبادل ارز، اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌کنند.

به گزارش آی‌تی رسان،  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مصاحبه‌ای که در حاشیه یک همایش حقوقی داشت، به خبرنگاران گفت: مطلع شدیم که چند سایت خبری از کامپیوتر کاربرانشان سو استفاده کرده‌اند و از حضور آنها در سایت‌شان بهره برده و نسبت به تولید ارز مجازی اقدام کردند. این سایت‌ها با اضافه کردن یک سری کد در سایت‌شان از پردازشگر کامپیوتر کاربران سو استفاده می‌کردند و به ماینینگ می‌پرداختند. طبق گزارش‌ها این اتفاق افتاده است و در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی در ادامه افزود: در این اقدام مجرمانه، این سایت‌ها با استفاده از سی‌پی‌یو کاربران نسبت به کاوش ارز اقدام می‌کردند و از این طریق ارز دیجیتال تولید می‌کردند و هزینه این ارزکاوی سایت‌ها را مشتریان در قبض برق خود می‌پرداختند. البته به یک سری از سایت‌ها که از این طریق سو استفاده می‌کردند اطلاع دادیم و آنها نیز نسبت به اصلاح کدها اقدام کردند و بعضی دیگر نسبت به اخطار ما بی‌تفاوت بوده و اقدامی نکردند. نسبت به جمع‌آوری مدارک جرم این سایت‌ها در حال فعالیت هستیم و به زودی تمامی مدارک لازم را برای اقدام قانونی علیه این سایت‌ها را به مراجع قانونی تحویل خواهیم داد. این کار یک دزدی آشکار محسوب می‌شود و وزارت ارتباطات نسبت به این اقدام ساکت نخواهد ماند.

جهرمی در ادامه افزود: البته استفاده از رایانه‌ها برای ارزکاوی یک اقدام علمی است و از این نظر مشکلی ندارد ولی اگر از کامپیوتر کاربران برای این کار استفاده شود بدون آنکه خودشان مطلع باشند، این اقدام غیرقانونی بوده و مستلزم برخورد جدی است. در اقدامی که این سایتها مرتکب شدند هزینه برق و اینترنت تولید ارز دیجیتال توسط مشتری پرداخت میشد و سود اصلی را مدیران سایتها می‌بردند.

بیت‌کوین ارز دیجیتال

دلیل انتخاب پست بانک برای پیاده‌سازی ارز دیجیتال ملی چیست؟

یکی از سوالات پیرامون ارز دیجیتال ملی بحثی است که در مورد انتخاب بانک عامل آن در رسانه‌ها شده است. بعضی از کارشناسان و رسانه‌ها از عدم کارشناسی لازم در این زمینه می‌گویند و وزارت ارتباطات را متهم به سودجویی در این زمینه می‌کنند که بانک منتسب به این وزارت‌خانه برای موضوع مهم ارز دیجیتال انتخاب شده است.

وزیر ارتباطات در این زمینه گفت: سوالات زیادی در مورد انتخاب پست بانک شده و از جمله این سوالات می‌توان به غیر حاکمیتی بودن ارز دیجیتال و حاکمیتی بودن پست بانک اشاره کرد. این قبیل سوالات به این موضوع اشاره می‌کنند که چرا باید پست بانک دولتی برای یک موضوع غیردولتی انتخاب شود. ولی در پاسخ باید گفت که ما برای پیاده‌سازی ارز دیجیتال به امکاناتی لازم داشتیم که صرفا می‌توانستیم در پست بانک که به صورت کامل در اختیار ماست، آنها را اجرایی کنیم. برای اجرای این طرح نیاز به دسترسی‌ها و ابزارهایی داریم که در دیگر بانکهای کشور امکان این دسترسی‌ها نبود.

جهرمی در ادامه افزود: همچنین به مساله پولشویی در زمینه ارز دیجیتال پرداخته می‌شود که باید گفت لزوما ارز دیجیتال برای پولشویی کاربرد ندارد. تجربه راه‌اندازی موفق در این زمینه را کشور ژاپن دارد که تنها درصد بسیار اندکی از مبادلات مالی از طریق این ارز انجام می‌شود که نشان می‌دهد لزوما ارز دیجیتال بستر سو استفاده‌های مالی نیست.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به معاملات ارز دیجیتال در بازار گفت: یکی از مواردی که باعث می‌شود ما نسبت به راه‌اندازی سازوکارهای مناسب در این زمینه سرعت و همیت بیشتری را خرج دهیم، حجم معاملاتی است که در صرافی‌های رسمی کشور صورت می‌گیرد. حجم معاملات ارز دیجیتال در صرافی‌های کشور خیره‌کننده است و حجم بالایی را به خود اختصاص داده است.

 

2 در مورد “سو استفاده برخی سایت‌های داخلی از کامپیوتر شما؛ آمار خیره‌کننده خرید و فروش ارز دیجیتال در تهران”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH