8 راه آسان برای استفاده از برنامه‌های مایکروسافت در آیفون X اپل

اگر طرفدار ویندوز هستید و از یک گوشی آی‌فون استفاده می‌کنید، خبر خوب این است که شما می‌توانید مایکروسافت را به گوشی اپل خود بیاورید. ویندوزفون قدیمی شده است و بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به محصولات اندرویدی و یا نسل جدید گوشی‌های آی‌فون مانند آی‌فون X رو آورده‌اند. اما این تجربه برای افرادی که هنوز هم می‌توانند از خدمات مایکروسافت در گوشی هوشمند خود استفاده کنند، بسیار شگفت‌آور است.

در ادامه این مطلب هشت راه برای استفاده از آی‌فون به‌عنوان یک تلفن مایکروسافت را ارایه کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

Outlook یک برنامه عالی در آی‌فون است

برنامه ایمیل اصلی و تقویم در آی‌فون X، همان Outlook است که بسیاری از کابران به آن علاقه‌مند هستند. ویژگی مورد علاقه بسیاری از آن‌ها Focused Inbox است که ایمیل‌های مهم را فیلتر می‌کند، بنابراین در زمان کاربران برای یافتن ایمیل‌های مهم صرفه‌جویی می‌کند و از این طریق آن‌ها نیاز به مرور هرزنامه‌ها و یا ایمیل‌های خبری و تبلیغاتی ندارند.

کاربرد Outlook در مورد آی‌فون تنها به بررسی ایمیل ختم نمی‌شود بلکه توسط آن دسترسی به تقویم و همچنین دسترسی سریع به فایل‌های ذخیره شده در فضای ذخیره‌سازی ابری برای ضمیمه کردن به ایمیل‌ها به‌سرعت انجام می‌شود. شما می‌توانید Outlook را به صفحه ویجت آی‌فون خود اضافه کنید و از این طریق رویدادهای مهم آتی را تنها با یک ضربه بر روی تقویم بررسی کنید.

پشتیبان‌گیری اتوماتیک از تصاویر با OneDrive

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی ابری به میان می‌آید، Microsoft OneDrive در آیفون X، فوق‌العاده عمل می‌کند. در ابتدا بسیاری از کاربران از Microsoft OneDrive برای آپلود تصاویر خود و پشتیبان‌گیری اتوماتیک از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ویژگی مخصوصا در هنگام تعویض دستگاه یا صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی در تلفن شما بسیار مفید است. استفاده از برنامه iOS برای استفاده و دسترسی به فایل‌ها در فضای ابری بسیار مفید و کاربردی است. به عنوان مثال، بسیاری از کاربران اسناد مهمی مانند گذرنامه خود را در آن‌جا نگهداری می‌کنند، بنابراین در زمان نیاز جهت‌ ارایه اطلاعات لازم برای سفر دیگر احتیاجی به گذرنامه ندارید. اما از آن‌جایی که بسیاری از کاربران همچنین از Google Drive و Adobe Creative Cloud استفاده می‌کنند، حتما چگونگی باز کردن فایل‌های اپل در ترکیبی از این سه سرویس در یک برنامه نیز برای آن‌ها جذاب است.

یادداشت‌ها و لیست‌های سازمان‌یافته با OneNote

شاید شما نیز یکی از کاربران ثابت OneNote مایکروسافت باشید. بسیاری از کاربران از این برنامه برای سازمان‌دهی لیست خرید و کارهایی که باید انجام دهند، استفاده می‌کنند. علاوه‌بر این شما می‌توانید یادداشت‌های خود را در طول جلسات بنویسید؛ بنابراین هر چه که در لپ‌تاپ خود بنویسید، به‌راحتی روی آی‌فون قابل دسترسی است و بالعکس. این بسیار عالی است.

دسترسی به برنامه‌های آفیس

برنامه‌های آفیس مانند ورد، اکسل و پاورپوینت در iOS نیز در دسترس هستند، اما بسیاری از افراد به‌ندرت از آن‌ها در تلفن خود استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند اسناد طولانی را در ورد بنویسند و یا قادر به ایجاد صفحه گسترده در یک صفحه نمایش کوچک نیستند؛ اما خوب است بدانید که اگر نیاز به مشاهده اسناد و یا اسلایدهای خود داشته باشید، شما می‌توانید به‌راحتی به این برنامه‌ها در آی‌فون خود دسترسی داشته باشید.

کورتانا (Cortana) در مقابل سیری (Siri)

فشار دادن و نگه داشتن دکمه سمت راست در آی‌فون X دسترسی به Siri  را برای شما ممکن می‌کند، اما متاسفانه شما نمی‌توانید آن را با Cortana جایگزین کنید. شما هنوز هم می‌توانید از کورتانا استفاده کنید. اما سریع‌ترین راه استفاده از کورتانا کشیدن صفحه اصلی و یا قفل به سمت راست است.

از گوشی به کامپیوتر با استفاده از برنامه Continue on PC

جالب است بدانید که دسترسی به Microsoft Edge نیز در iOS امکان‌پذیر است اما از آن‌جا که اپل اجازه نمی‌دهد که از چیزی بجز مرورگر پیش فرض iOS استفاده کنید، هنوز هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از Safari استفاده کنند. با این حال، یک ابزار عالی که می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید Continue on PC، نام دارد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به‌سرعت صفحات وب را از آی‌فون به کامپیوتر خود ارسال کنید که از درون دکمه اشتراک در Safari قابل دسترس است. با ضربه زدن روی “Continue on PC” در آی‌فون، همان صفحه در کامپیوتر شما و از طریق Microsoft Edge باز می‌شود.

پیام‌رسانی در سیستم‌عامل‌های مختلف با GroupMe

برخی کاربران از چند برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنند، اما برنامه مورد علاقه بسیاری از آن‌ها GroupMe مایکروسافت است. این برنامه در هر دو ویندوز 10 و iOS در دسترس است، بنابراین شما می‌توانید به مکالمات خود در هر دو دستگاه ادامه دهید. متأسفانه برخی از کابران از واتس‌آپ، فیس‌بوک مسنجر و یا آی‌مسیج برای این منظور استفاده می‌کنند اما امیدواریم که آن‌ها نیز به قابلیت‌های GroupMe پی ببرند و آن را جایگزین سایر پیام‌رسان‌ها کنند.

برنامه ایکس‌باکس به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون با صفحه کلید

یکی دیگر از برنامه‌های مایکروسافت که می‌توان از آن در آی‌فون نیز استفاده کنید، ایکس‌باکس است. این برنامه دارای ویژگی‌های متعددی مانند خرید بازی‌ها، تماشای کلیپ‌های بازی ضبط شده و یا استفاده از آن به‌عنوان یک ریموت‌کنترل برای پخش ویدئو است. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه برای ارسال و پاسخ به پیام‌ها پس از بازی‌های آنلاین استفاده کنید. تایپ کردن با آی‌فون بسیار بهتر از تایپ با کنترلر ایکس‌باکس است.

نتیجه‌گیری نهایی

شما قادر به استفاده از سرویس‌های مورد علاقه مایکروسافت خود در گوشی آی‌فون‌تان هستید. همچنین بسیاری از کاربران ویندوزفون با توجه به دسترسی به امکانات فوق قطعا از استفاده از آی‌فون X رضایت خواهند داشت.

6 در مورد “8 راه آسان برای استفاده از برنامه‌های مایکروسافت در آیفون X اپل”

    1. داداش از جنگل داری میای با خودت موز بیار.
      مواظب باش گوشی 100 هزار تومنیت رو گم نکنی که دیگه هیچی نداری.
      ههههه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH