مقایسه کامل گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌نوت 8 سامسونگ

به نظر می‌رسد گوشی گلکسی S9 پلاس رویای طرفداران فبلت‌ها باشد و اسمارت‌فون دیگری از کمپانی سامسونگ با نام گلکسی‌نوت 8 نیز می‌تواند رقیب اصلی این هندست محسوب شود.

در حالی‌که حداقل به لحاظ تئوری گلکسی S9 پلاس دستگاهی جدیدتر و قدرتمندتر است، اما این موضوع ضرورتا بدان معنا نیست که گلکسی‌نوت 8 به اندازه کافی ارزشمند به نظر نرسد؛ چرا که به همراه گلکسی‌نوت 8 یک قلم استایلوس نیز دریافت می‌کنید و این موارد تنها تفاوت‌های میان 2 اسمارت‌فون مورد بحث نخواهند بود. لذا برای مقایسه این 2 گوشی و اطلاع از سایر جنبه‌های متمایزکننده آن‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه طراحی در گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌ نوت 8

گلکسی S9 پلاس سامسونگ از طراحی مشابه گلکسی‌نوت 8 اما با زوایای کم‌تر بهره می‌برد؛ چرا که هر 2 دستگاه دارای قسمت پشتی شیشه‌ای، قاب فلزی و یک صفحه نمایش منحنی با حواشی کوچک در بخش‌های بالایی و پایینی هستند. اگرچه دوربین‌ها و اسکنر اثرانگشت با چیدمان متفاوتی مشاهده می‌شوند.

هر 2 گوشی در قسمت پشتی خود دارای دوربین‌هایی با لنز دوگانه هستند. در گلکسی S9 پلاس این دوربین با آرایش عمودی مورد استفاده قرار گرفته و اسکنر اثرانگشت نیز در بخش زیرین آن گنجانده شده است؛ در حالی‌که گلکسی‌نوت 8 از این لنزها با یک چیدمان افقی و حسگر اثرانگشتی در کنار آن‌ها بهره می‌برد.

لبه‌ها و زوایا در گوشی گلکسی‌نوت 8 به اندازه گلکسی S9 پلاس گرد نیستند

تفاوت دیگر این 2 دستگاه به ابعاد آن‌ها مربوط می‌شود. گلکسی S9 پلاس با ابعادی معادل 158.1 در 73.8 در 8.5 میلی‌متر عرضه می‌شود؛ در حالی‌که گلکسی‌ نوت 8 با اندازه 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متر در تمامی ابعاد اندکی بزرگ‌تر است. بنابراین تعجب‌آور نخواهد بود که گلکسی‌ نوت 8 با وزن 195 گرمی خود اندکی سنگین‌تر از گلکسی S9 پلاس 189 گرمی باشد.

همچنین هر 2 گوشی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. گلکسی S9 پلاس در رنگ‌های مشکی، آبی مرجانی و بنفش فروخته خواهد شد؛ در حالیکه گلکسی‌ نوت 8 در رنگ‌های مشکی، طلایی خاکستری ارکیدی و آبی سیر قابل خریداری است. هر 2 دستگاه دارای گواهی حفاظتی IP68 هستند و این بدان معناست که در برابر گرد و خاک و نفوذ آب تا عمق 1.5 متری و سقف مدت زمان 30 دقیقه مقاومت می‌کنند.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌نوت 8

با وجود آن‌که هر 2 اسمارت‌فون دارای نمایشگرهایی بزرگ هستند؛ اما صفحه نمایش 6.3 اینچی گلکسی‌ نوت 8 اندکی بزرگ‌تر از نمایشگر 6.2 اینچی گوشی گلکسی S9 پلاس است. از نظر سایر مشخصه‌ها این 2 نمایشگر با یکدیگر شباهت‌های بسیاری دارند. هر 2 نمونه از نوع سوپر آمولد دارای انحنا هستند و از نسبت ابعاد 18.5:9 و رزولوشن +QHD استفاده می‌کنند.

گلکسی‌ نوت 8 در کنار بهره‌گیری از نمایشگری بزرگ‌تر مجهز، به یک قلم استایلوس است که روشی دیگر برای تعامل با نمایشگر را در اخنیارتان قرار داده و به شما امکان می‌دهد تا واقعا از تمامی فضای صفحه نهایت استفاده را ببرید.

مقایسه سیستم‌عامل و قدرت پردازشی در گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌ نوت 8

شما در اقصی نقاط جهان می‌توانید گوشی گلکسی S9 پلاس را با یک تراشه 8 هسته‌ای اگزینوس 9810 خریداری نمایید. این چیپست دارای 4 هسته با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و 4 هسته با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. اما در صورتی که ساکن ایالات‌متحده آمریکا باشید، نسخه‌ای از این اسمارت‌فون مجهز به تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 845 با سرعتی مشابه را دریافت خواهید کرد. هر 2 مدل چیپست از جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌های موبایلی محسوب می‌شوند و در هر 2 نسخه از 6 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است.

گلکسی‌نوت 8 نیز دارای 6 گیگابایت حافظه رم است؛ اما از تراشه‌ای متفاوت بهره می‌گیرد. این فبلت در اکثر نقاط جهان با چیپست 8 هسته‌ای اگزینوس 8895 عرضه شده است که نمونه جایگزین مدل 9810 به شمار می‌آید و دارای 4 هسته با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز است.

در صورتی که در ایالات‌متحده سکونت داشته باشید، مدلی از این فبلت با تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 را دریافت می‌کنید که مجددا آخرین نسل از تراشه‌های کوالکام در زمان خود محسوب می‌شود و دارای 4 هسته با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی است. این موارد نشان می‌دهند که گلکسی‌ نوت 8 گوشی بسیار قدرتمندی است، اما به لحاظ تئوری اسمارت‌فون گلکسی S9 پلاس به لطف تراشه جدیدتر خود حتی بایستی قدرتمندتر از آن باشد.

گلکسی‌نوت 8 دارای حافظه رم برابر با گلکسی S9 پلاس است؛ اما از تراشه‌ای قدیمی‌تر استفاده می‌کند.

همچنین گلکسی S9 پلاس از فناوری اتصال LTE گیگابیتی پشتیبانی می‌کند که از نظر تئوری به معنای فراهم شدن امکان تبادل سریع‌تر داده‌های موبایلی است؛ اگرچه بایستی شبکه مورد استفاده شما نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی نماید.

در سیستم‌عامل این 2 دستگاه تفاوتی جزئی وجود دارد. گلکسی S9 پلاس با سیستم‌عامل اندروید اوریو ارایه خواهد شد؛ در حالی‌که گلکسی‌ نوت 8 با اندروید نوقا عرضه شده بود و اکنون این فبلت می‌تواند به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت نماید. اگرچه این دستگاه از نظر دریافت بسته‌های به‌روزرسانی به اندازه گوشی گلکسی S9 پلاس سامسونگ پشتیبانی نخواهد شد.

به لحاظ فضای ذخیره‌سازی داخلی، گلکسی S9 پلاس در صدر فهرست قرار می‌گیرد؛ زیرا این هندست دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است. فبلت گلکسی‌ نوت 8 نیز با حافظه داخلی 64 گیگابایتی و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی عرضه شد که این میزان از حافظه هنوز هم قابل توجه خواهد بود.

مقایسه دوربین و باتری گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌ نوت 8

هر 2 هندست گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌نوت 8 دارای دوربین‌هایی با لنز دوگانه هستند؛ اما این دوربین‌ها واقعا با یکدیگر تفاوت دارند.

گلکسی S9 پلاس مجهز به 2 دوربین 12 مگاپیکسلی است که یکی از آن‌ها از نوع تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم ثابت f/2.4 بوده و دیگری لنزی با میدان دید گسترده است که به صورت هوشمندانه امکان تغییر وضعیت گشودگی دیافراگم را در محدوده f/2.4 تا f/1.5 فراهم می‌کند. این لنز برای شرایط نوری ضعیف مناسب خواهد بود.

در گلکسی‌نوت 8، هر 2 لنز دارای دریچه دیافراگم ثابت هستند. یکی از لنزها از نوع دید گسترده با f/1.7 بوده و لنز دیگر از نوع تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. لذا انعطاف‌پذیری دوربین این فبلت در مقایسه با گلکسی S9 پلاس کم‌تر است؛ اما هنوز هم دوربینی با توانمندی بالا به شمار می‌آید. همچنین دوربین‌های هر 2 دستگاه از قابلیت تثبیت کننده اپتیکال تصاویر بهره می‌برند.

بعلاوه گلکسی S9 پلاس دارای برخی ویژگی‌های ویدیویی جدید است و می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را با سرعت 960 فریم برثانیه ضبط نماید؛ در حالی‌که گلکسی‌نوت 8 این کار را حداکثر با نرخ 240 فریم برثانیه انجام می‌دهد.

در حقیقت به نظر می‌رسد که سامسونگ تمرکز ویژه‌ای بر مقوله ضبط اسلوموشن نموده است؛ زیرا این کمپانی حالات جدیدی از قبیل امکان تعیین ناحیه فوکوس را برای ثبت ویدیوهای اسلوموشن در نظر گرفته است که به دوربین دستگاه امکان خواهد داد تا با تشخیص حرکت، ضبط ویدیویی اسلوموشن را آغاز نماید. با کمک گوشی S9 پلاس به سادگی می‌توانید ویدیوهای اسلوموشن خود را به یک فایل GIF تبدیل کنید و حتی آن‌ را به عنوان تصویر پس‌زمینه در صفحه قفل هندست خود قرار دهید.

دوربین‌های جلویی 2 دستگاه با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند و هر 2 هندست از دوربینی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کنند. اما در گوشی S9 پلاس ویژگی جدید ایموجی واقعیت‌افزوده گنجانده شده است که به شما امکان می‌دهد تا از دوربین دستگاه برای تقلید حالات چهره و ساخت ایموجی بهره بگیرید.

با توجه به نمایشگر بزرگ‌تر گلکسی‌نوت 8 احتمالا انتظار دارید این گوشی در زمینه باتری عملکردی مناسب‌تر از گلکسی S9 پلاس داشته و یا دارای باتری بزرگ‌تری باشد. اما در حقیقت باتری گلکسی‌نوت 8 با ظرفیت 3300 میلی‌آمپرساعتی خود کوچک‌تر از باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی گلکسی S9 پلاس است. البته این مضوع لزوما به معنای شارژدهی طولانی‌تر S9 پلاس نیست و در برخی بررسی‌ها متوجه شدیم که باتری گلکسی‌نوت 8 برای یک روز کامل دوام خواهد داشت و در هر حالت این تفاوت چندان کلیدی محسوب نخواهد شد. هر 2 گوشی به سرعت شارژ می‌شوند و از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

گلکسی S9 پلاس به دلیل بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر، قدرت پردازشی بیش‌تر، حافظه داخلی ارتقا یافته و قابلیت‌های بیش‌تر در بخش دوربین از جنبه‌های بسیاری دارای رتبه بالاتری نسبت به فبلت گلکسی‌نوت 8 است.

اما حتی با نادیده گرفتن قیمت 869 پوندی S9 پلاس (839 دلار آمریکا، 1349 دلار استرالیا) که احتمالا رقمی بالا برای این گوشی محسوب می‌شود (اگرچه انتظار می‌رود قیمت‌های رسمی در این مناطق کمی متفاوت باشد)، شاید دلایلی از قبیل قلم استایلوس و نمایشگر اندکی بزرگ‌تر شما را نسبت به خریداری دیگر فبلت پرچم‌دار سامسونگ ترغیب نماید.

در حقیقت همان‌گونه که بررسی‌های ما تایید می‌کنند، در صورتی که خواهان گوشی با نمایشگری بزرگ هستید، واقعا هیچ تردیدی برای خریداری گلکسی‌نوت 8 باقی نخواهد ماند. البته احتمالا این امر در مورد گلکسی S9 پلاس نیز صادق خواهد بود. لذا جهت اطمینان بایستی تا بررسی کامل پرچم‌دار جدید سامسونگ منتظر بمانیم. از طرفی فبلت گلکسی‌نوت 9 نیز در آینده عرضه خواهد شد.

محصولات رقیب گلکسی S9 پلاس

به لطف وجود نمایشگر 6.2 اینچی منحنی و دوربینی دوگانه با عملکرد مناسب در شرایط نوری ضعیف، شما نمی‌توانید هیچ گوشی اندرویدی بزرگ‌تر و بهتر از گلکسی S9 پلاس سامسونگ را در بازار یافت کنید. مطمئنا این گوشی بسیار شبیه به پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ، یعنی گلکسی S8 پلاس است؛ اما در این نسخه مشکل مربوط به مکان اسکنر اثرانگشت برطرف شده و این حسگر در مرکز قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است و اکنون این هندست از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد. حالت جدید ایموجی واقعیت‌افزوده بهای این محصول را ارتقا داده و افت قیمت آن را دشوار می‌کند. این اسمارت‌فون مخصوص افرادی است که به دنبال بزرگ‌ترین صفحه نمایش و بهترین دوربین بر روی گوشی خود هستند.

مزایا

  • دوربین فوق‌العاده با لنز دوگانه
  • مکان بهتر حسگر اثرانگشت
  • اسپیکرهای استریو با صدایی رسا

معایب

  • تفاوت نه چندان فاحش با گلکسی S8 پلاس
  • گران

15 در مورد “مقایسه کامل گلکسی S9 پلاس و گلکسی‌نوت 8 سامسونگ”

  1. باید منتظر ایکس زد دو سونی بود
    از لحاظ سخت افزاری نمیشه به اس 9 غول گفت ولی خب کاری هم نیست ک با این سخت افزار نتونه انجام بده ، میشه گفت کافیه ، البته نسبتا از بقیه حریفاش جلوتره ، الان ضعف این گوشی انگار تو دوربینش و داغ کردنشه ، البته من تست نکردم این گوشیو ولی با این صفحه نمایش و دو دوربینی که کنار هم کار میکنن و مقدار استفاده این دو دوربین از گرافیک گوشی و با توجه به سابقه درخشان سامسونگ تو گند زدن توی رابط کاربری و هنگی گوشیاش ، احتمالا این گوشی زود داغ میکنه و با توجه به بالا رفتن دماش و رابط کاربریش هنگیش زیاده احتمالا و اینکه شنیدم صفحه نمایشش همیشه تو حالت آماده ب کاره بخاطر نوت بودنش پس با این تفاسیر ب مشکل باطری هم ممکنه بخوره
    البته من تست نکردم و ممکنه هیچ کدوم ازین مشکلات رو هم نداشته باشه ، باز کاش دوربینشو از سونی میخرید ، یه بیست و سهو یه نوزده سونی رو برای دوربین اصلیش میخرید هم تعداد فریم هاشو بالا نگه میداشت هم کیفیت عکساشو تقریبا دو برابر میکرد ، دوربین جلوش هم همینطور ، البته سامسونگه دیگ ، مـ آیفون میخواد خرج خودشو کم کنه ، قیمت فروششو ببره بالا پس نمیشه از یه همچین کارخونه ای انتظار یه گوشی غول داشت ، الانم ک شیائومی داره گوشی با دوربین چهل مگاپیکسل میزنه ، سونی بیست و سه مگاپیکسل میزنه و سریع ترین فوکوس دنیا رو داره و آیفون هم صفحه نمایش جدید سری ایکس خودشو زد ، سامسونگ تمام چیزایی که خودشو از بقیه برندا متمایز میکرد یعنی صفحه نمایش های با کیفیت و تفکیک بالا و دوربین های خوب رو از دست داد و به لطف رابط کاربریش و نوع چیپستایی که کار میکنه نمیشه اسم غول روش گذاشت ولی همچنان گوشی خوبیه ، البته اگ نصف قیمتی ک بابت برندش میپردازیم رو نادیده بگیریم ، اگ زمانی با همه این تفاسیر بخاطر برند کره ای بودنش میخریدیمش، الان برند های مطرح تر ژاپنی هم هس ک کره حرفی جلوشون برای گفتن نداشته باشه

  2. فوق العادست عاشقشم اس۸ رومیزارم فروش واقعا دوربینش حرف اول متخصصای دوربینه من ازهواوی پی ۸ وطرفداراش بودم که بادیدن دوربین اس۷ عاشق سامسونگ شدم وتاالان باهاشم البته اپل هم خداییش دوربینشو ارتقا داده وعالیه اما چکنم که اند رویددنیایی بی مرزه

  3. عرفان مهرویی

    لطفا یه مقایسه بین وی 30 پلاس ال جی با این مضخرف به درد نخور بزارید ببینیم چند چندیم

    1. عرفان جان الجی v30 ک حتی قابل رقابت با گلکسی اس ۸ هم نبود. و الجی دوباره امسال همون v30 رو معرفی کرده خخ. چجوری میخواد با این گوشی شاهکار مقایسه بشه؟

  4. به لحاظ فضای ذخیره‌سازی داخلی، گلکسی S9 پلاس در صدر فهرست قرار می‌گیرد؛ زیرا این هندست دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی است.

    من فکر میکنم این قسمت اشتباهه چون هردو نسخه پایه 64 گیگ رو دارن و نوت هم نسخه 128 رو داره

    اگ نسخه پایه s9 حجم 128 گیگ رو داشته باشه ک فوقعلادست

  5. مهدی حاجیان

    به گفته خود شما هم تنها مشکلش طراحی هست که شبیه به نسل قبل شده
    ولی چرا برای ایفون های ۶ ملیونی نمیزنید گران

    1. عرفان مهرویی

      به نظرم آیفون اگر گران هم هست ولی ارزش خرید داره. محصولات سامسونگ گران هست ولی ارزش خرید نداره. کسی به جز اپل اونم سینه چاکاش نه همه بخواد گوشی بخره فقط به نظرم باید ال جی بخره چه میان رده چه پرچمدار

      1. جواد سمسکنده ای

        من نمیرم و بفهمم که اپل دوستای ایرانی “ارزش خرید” رو چی میدونن، دیگه هیچی از خدا نمیخام.
        نصف بیشتر قابلیتای روتین گوشیای نسل جدید رو نمیشه تو ایران استفاده کرد اونوقت این “ارزش خرید” رو نمیدونم چی معنی میکنن …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH