بررسی اولیه نوکیا 8 سیروکو (Sirocco)؛ جواهری از پهنه اسکاندیناوی!

هنگامی که درباره گوشی‌هایی خاص با ظاهری ویژه حرف می‌زنیم اصولا تصویری از یک محصول متعلق به سامسونگ، ال‌جی، سونی و یا اپل در ذهن‌ها نقش می‌بندد و کم‌تر کسی است که نامی از نوکیا به زبان بیاورد. اما کم‌کم باید بر این دوران پایان داده و با وجود محصولاتی چون نوکیا 8 سیروکو کمپانی فنلاندی را نیز به جمع بزرگان اضافه کنیم.

در این مطلب قصد داریم به بررسی اولیه این پرچمدار جدید نوکیا بپردازیم. همراه آی‌تی‌رسان باشید.

طراحی

همان اول کار با در دست گرفتن نوکیا 8 سیروکو غرق تماشای آن شدیم. واقعا این گوشی از هر نظر فوق‌العاده است. از طراحی جامد و خاص با فریم استیل ضدزنگ گرفته تا نمایشگری با لبه‌های خمیده که پرچمداران سامسونگ پیشرو در آن هستند، همه و همه شما را مجذوب خود خواهد کرد. شیشه سه بعدی به‌کار رفته روی نمایشگر به بخش فلزی رسیده و تا جای ممکن به سمت پشت دستگاه متمایل شده است.

با توجه به شهرت و سوابقی که از اچ‌ام‌دی سراغ داریم، این محصول را باید شاهکاری از غول فنلاندی دانست. هر آن‌چه که از کیفیت و شیک بودن بخواهید همه را می‌توانید در نوکیا 8 سیروکو پیدا کنید. کسب استاندارد IP67 نیز خیال شما را از بابت نفوذ آب و گرد و غبار به این محصول آسوده خواهد کرد. در گام اول محصول نوکیا با امتیازی بالا میدان را ترک می‌کند.

نمایشگر

مقصد نهایی کیفیت نوکیا 8 سیروکو طراحی آن نبوده و راه خود را تا نمایشگر آن نیز ادامه داده است. محصول جدید نوکیا مجهز به نمایشگری 5.5 اینچی از نوع pOLED با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل (2K) بوده که روی آن یک لایه شیشه سه بعدی گوریلاگلس 5 کشیده شده است. حال سوال این است که می‌توان به چنین نمایشگری آن هم با لبه‌های خمیده ایراد گرفت؟ این نمایشگر همان چیزی است که همه دنبالش هستند.

همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، این پنل زاویه دید بسیار خوبی داشته و تصاویر با وضوح بالا و رنگ‌های اشباع و زنده‌ای رویت می‌شوند. حتی در بیرون از محل برگزاری نمایشگاه نیز سعی در انجام تست‌هایی روی این نمایشگر داشتیم که طبق انتظار از امتحانش با پیروزی خارج شد. لبه‌های خمیده این پنل علاوه بر کاربردش آن‌چنان لطیف و دلنواز است که ظاهر شیک نمایشگر نوکیا 8 سیروکو را تکمیل کرده است.

رابط کاربری و عملکرد

از همین ابتدا بگویم که نوکیا 8 سیروکو نماینده‌ای از فنلاند در پروژه اندروید وان است؛ پروژه‌ای که گوگل با اجرای آن تمام چیزهایی را که در سیستم‌عامل اندروید نیاز خواهید داشت به گوشی هوشمند و انگشتان شما هدیه خواهد کرد. اندروید وان تمام نوآوری‌ها نوین مانند تکنولوژی هوش مصنوعی و جدیدترین قالب‌های امنیتی را در کنار سرویس‌های گوگل به همراه داشته و با وجود آن دیگر از رابط کاربری شلوغ و سنگین سابق اثری نخواهد بود. در واقع تمام آن‌چه را که از اکوسیستم گوگل انتظار دارید در پروژه اندروید وان گنجانده شده است.

در حالی‌که نوکیا 8 سیروکو به عنوان یک پرچمدار شناخته شده با پکیج کلی خود قادر به رقابت با بزرگان کنونی موجود در بازار است، اما با این حال باید بدانید که نوکیا از تراشه اسنپدراگون 835 در این آقای خوش قد و قامت بهره برده است. البته این نباید شما را ناامید کند که چرا مانند گلکسی S9 و اکسپریا XZ2 از تراشه اسنپدراگون 845 در این اسمارت‌فون استفاده نشد.

اسنپدراگون 835 هنوز هم یکی از بهترین‌های بازار است و کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌های خارق‌العاده آن شود. به علاوه، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی که از طریق اسلات کارت حافظه قابل افزایش است، آسودگی هر کاربری را از بابت عملکردی روان و عمر طولانی نوکیا 8 سیروکو تضمین می‌کند.

دوربین

مطابق ترند این روزهای بازار موبایل، نوکیا نیز از دوربین دوگانه برای پرچمدار خوش‌سیمای خود استفاده کرده است. لنز نخست یک نمونه 12 مگاپیکسلی معمولی است اما لنز دوم با رزولوشن 13 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو بوده که ترکیب آن‌ها را امروزه در اکثر دیوایس‌ها مشاهده می‌کنیم. این ساختار به کاربر اجازه می‌دهد که تصاویر زیبایی با افکت بوکه ثبت کند؛ تصاویری شارپ با پس‌زمینه تار شده و فوکوسی که روی سوژه نزدیک به دوربین انجام شده است.

علاوه بر این، حالت دستی نیز به عنوان یکی از ملزومات هر پرچمدار برای نوکیا 8 سیروکو در نظر گرفته شده که به موجب آن می‌توان به صورت دستی بر روی پارامتر‌های موثر در تصویربرداری مدیریت کرد. عکس‌هایی که با نوکیای جدید گرفته شدند از کیفیت بالایی برخوردار بودند اما برای تعیین عیار واقعی این دوربین و مقایسه آن با دیگر پرچمداران باید تا زمان عرضه و البته بررسی تخصصی نوکیا 8 سیروکو صبر کرد.

باتری

شاید در نگاه اول سخت باشد که بخواهید باور کنید اچ‌ام‌دی توانسته یک باتری 3260 میلی‌آمپر ساعتی را در دل این پرچمدار لاغر اندام جای دهد. با برخورداری از صفحه نمایش pOLED، اندروید وان و تراشه‌ای کم مصرف این امیدواری در دل‌ها زنده می‌شود که پرچمدار جدید نوکیا بتواند نتیجه قابل قبولی در بخش باتری رقم بزند.

برای شارژ شدن این باتری نیز به زمان زیادی نیاز ندارید؛ زیرا فناوری شارژ سریع موجود در نوکیا 8 سیروکو گوشی شما را سریع‌تر از آن‌چه فکرش را بکنید، شارژ می‌کند. در کنار همه این‌ها باید از اچ‌ام‌دی به خاطر پشتیبانی این محصول از شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi نیز قدردانی کرد؛ نعمتی که بسیاری از پرچمداران بازار از آن بی‌بهره‌اند اما نوکیا با تعبیه این قابلیت در پرچمدارش قصد داشته که بیش از پیش در دل همه جای گیرد.

پس از یک سال موفق و عملکرد قابل قبول در سال 2017، اچ‌ام‌دی وقت را غنیمت شمرده و همین ابتدای سال نوکیا 8 سیروکو را معرفی کرد تا به چشم‌انداز مورد نظرش نزدیک‌‌تر شود. عاشقان نوکیا می‌توانند از اوایل اردیبهشت ماه این سوگولی فنلاندی را با قیمت 750 یورو خریداری کنند؛ رقمی که کم‌تر از  قیمت اعلام شده برای پرچمداران خاص و پر زرق و برق امسال است. لازم به ذکر است که این محصول در ابتدای کار خود به برخی بازارهای خاص راه یافته و بازارهایی هم‌چون ایالات متحده اندکی بعد از نعمت پرچمدار نوکیا بهره‌مند خواهند شد.

4 در مورد “بررسی اولیه نوکیا 8 سیروکو (Sirocco)؛ جواهری از پهنه اسکاندیناوی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH