نوکیا از یک کاپشن هوشمند با توانایی تشخیص ضربان قلب و دما رونمایی کرد

ما اطلاع داریم که گوگل در حال کار بر روی لباس‌های هوشمند با نام پروژه ژاکارد (Project Jacquard) است و در این مسیر برای طراحی و تولید کاپشن هوشمند با برند لیوای (Levi’s) همکاری می‌کند. با این حال گوگل تنها شرکتی نیست که در MWC 2018 به دنبال تولید لباس‌های هوشمند است، نوکیا نیز با همکاری یک شرکت کره‌ای مد و فشن به نام کلون (Kolon) در فکر تولید اولین ست لباس‌های هوشمند خود برای انجام کمک‌های اولیه است.

آنها برای این محصول هوشمند نام CHASE LifeTech FR را برگزیده‌اند (کلمه CHASE از عبارت Connected Health And Safety Equipment گرفته شده که به معنای تجهیزات ایمنی و سلامتِ متصل است). در نگاه اول این کاپشن بیشتر شبیه یونیفورم افسران راهنمایی‌ و رانندگی یا پلیس راه به‌نظر می‌رسد که هوشمند و واکنش‌گرا شده‌اند. ظاهر براق و کاملا واضح آن به همراه نوار‌های فسفری بازتابنده رویش، کمک می‌کند تا رانندگان آن‌ها را در قسمت‌های تاریک بزرگ‌راه‌ها و جاده‌های کوچک ببینند.

اما این موارد در درجه دوم اهمیت قرار می‌گیرند چون اکنون درباره یک محصول هوشمند صحبت می‌کنیم، پس ببینیم این کاپشن هوشمند چه ویژگی‌های هوشمندی دارد؟ این کاپشن با استفاده از حسگر‌های خود قادر است اطلاعاتی مانند میزان ضربان قلب و دما را اندازه گیری کند و موقعیت‌یابی با کمک GPS را انجام دهد. به علاوه یک شتاب‌سنج نیز در داخل آن کار گذاشته شده است.

نمونه اولیه‌ای که در MWC 2018 به نمایش گذاشته شده، دارای بخش‌هایی در قسمت سینه و آستین‌ها است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ماژول‌ها را بیرون آورده و تغییر دهند. یعنی از لحاظ تئوری می‌توان گفت کاربر می‌تواند بسته به نیاز‌های مختلف و شرایط گوناگون، این محصول را سفارشی‌ سازی نماید. برای مثال ممکن است امدادگران به حسگر‌ها و ماژول‌هایی نیاز داشته باشند که نیرو‌های آتش‌نشان نیازی به آنها نداشته باشند و برعکس.

با این حال متاسفانه به نظر می‌رسد که این کاپشن هوشمند فعلا در حد یک نمونه مفهومی باشد و به این زودی‌ها نتوان آن را در بازار خریداری نمود، اما در صورتی که عرضه آن قطعی شود، انتظار می‌رود که طی 12 تا 18 ماه آینده تولید انبوه این کاپشن هوشمند شروع شود.

4 در مورد “نوکیا از یک کاپشن هوشمند با توانایی تشخیص ضربان قلب و دما رونمایی کرد”

  1. نوکیا کلا اشتباه کرد اومد ساخت گوشی
    باید همون ساخت لباس هوشمند این چیزا ادامه میداد موفق تر بود????

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH