مایکروسافت گوشی‌های اندرویدی بیشتری از مدل‌های ویندوزفون به‌فروش می‌رساند!

اگر سری به وبسایت رسمی مایکروسافت زده باشید، شاید متوجه یک موضوع خنده‌دار شده باشید (البته تلخی ناراحت کننده‌ای نیز در دل این واقعیت وجود دارد): فروشگاه آنلاین مایکروسافت، اکنون بیشتر از آنکه در حال فروش گوشی‌های ویندوزی باشد، گوشی‌های اندرویدی می‌فروشد.

مهم‌ترین گوشی‌های اندرویدی که از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت در ایالات متحده به فروش می‌رسند عبارتند از: مدل‌های گلکسی S8 و S8 پلاس و نوت 8 سامسونگ حتی گوشی جالب ریزرفون نیز در این لیست دیده می‌شود. اما زمانی که نوبت به گوشی‌های ویندوزی می‌رسد در کمال تعجب تنها دو مدل به چشم می‌خورد: اچ‌پی الیت ایکس3 (HP Elite x3) و بت S4 آلکاتل (Alcatel Idol 4S) که هر دو در اواخر سال 2016 عرضه شدند و هر دو نیز با تخفیف بسیار زیاد به ترتیب به قیمت 799 دلار و 169 دلار برای فروش در دسترس هستند.

البته مدتی است که مرگ گوشی‌های هوشمند ویندوزی اعلام شده است. در ماه اکتبر 2017 بود که جو بلفیور (Joe Belfiore) معاون بخش سیستم‌‌ عامل‌های مایکروسافت اعلام کرد دیگر نمی‌توانند بیشتر از این بر روی نرم‌افزار و سخت‌افزار ویندوز موبایل تمرکز کنند و وقت و سرمایه به باد دهند. این گفته عملا به این معنا بود که شرکت‌ها و تولید‌ کنندگان دلیلی ندارند منابع و امکانات خود را بر روی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنند.

خود مایکروسافت نیز دیگر به طور کامل تلاش برای زنده نگهداشتن ویندوز موبایل را کنار گذاشته و سخت در حال کار بر روی بهبود و گسترش نمونه‌های نرم‌افزار‌ی برای اندروید و iOS است. مایکروسافت در تلاش است تا نرم‌افزار‌های محبوب را سازگار با اندروید و iOS آماده کند، از جمله مجموعه مایکروسافت آفیس که ابزار آفیس با دریافت لانچر مایکروسافت، اکنون قادر به پشتیبانی از آن است و شرکت به کاربران پیشنهاد کرده است آن را بروی گوشی‌های اندرویدی نصب کنند.

در هر حال، هم اکنون نیز مایکروسافت درون گوشی شما حضور دارد و در حقیقت چندان نیازی به جلب نظر اندک کاربرانی که هنوز ویندوز موبایل برایشان جالب و با اهمیت است، ندارد. شاید اجتناب‌ناپذیر باشد، اما در حقیقت امروزه شرایط به صورتی است که مایکروسافت در حال عرضه گوشی‌های اندرویدی بسیار بیشتری نسبت به گوشی‌های ویندوزی است. در اینجاست که شعار همیشگی مایکروسافت بیشتر معنا پیدا می‌کند : “ما تلاش کردیم، ما شکست خوردیم اما همچنان رو‌ به جلو حرکت خواهیم کرد”

4 در مورد “مایکروسافت گوشی‌های اندرویدی بیشتری از مدل‌های ویندوزفون به‌فروش می‌رساند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH