ساعت هوشمند اپل از کل ساعت‌های دیگر کمپانی‌ها هم بیشتر فروخته است!

بر اساس نظرسنجی اخیر موسسه IDC، اپل‌واچ بالاترین میزان فروش ساعت‌های هوشمند در 3 ماهه انتهایی و تمام مدت سال 2017 را به خود اختصاص داد. در 3 ماهه چهارم سال 2017 شرکت اپل توانست حدود 8 میلیون دستگاه اپل‌واچ را به فروش برساند که در مقایسه با فروش 5.1 میلیون دستگاهی طی دوره زمانی مشابه در سال 2016، رقم قابل توجهی به شمار می‌آید.

در 3 ماهه چهارم سال 2016 این شرکت سهم کلی 14.4 درصدی از بازار را تصاحب کرد و پس از شرکت‌های فیت‌بیت و شیائومی قرار گرفت؛ اما در سال 2017 این سهم به 21 درصد افزایش یافت و شرکت اپل را در صدر فهرست فروش قرار داد.

در طول مدت 12 ماهه سال 2017 اپل موفق به فروش 17.7 میلیون دستگاه ساعت هوشمند شد؛ در حالی‌که میزان فروش این شرکت در سال 2016 معادل با 11.3 میلیون عدد اسمارت‌واچ بود. سهم کلی این شرکت از بازار نیز از 10.8 درصد در سال 2016 به رقم 15.3 درصد در سال 2017 رسید.

اما مشکل حقیقی این است که ارقام مذکور متعلق به کلیه گجت‌های پوشیدنی است و برای کمپانی اپل این ابزارها تنها شامل اپل‌واچ خواهد بود که قیمت‌گذاری آن از 249 دلار آغاز می‌شود. برای سایر کمپانی‌ها این موضوع شامل کلیه ابزارهای پوشیدنی است و برای شرکتی نظیر شیائومی، می باند 2 با قیمت 28 دلار را شامل خواهد شد. با توجه به این ارقام، هزینه خریداری اسمارت‌واچ‌های اپل حتی چشم‌گیرتر نیز خواهد شد.

با مقایسه سایر آمار ارائه شده از فروش ساعت‌های هوشمند اپل، وب‌سایت MacRumors نیز ارقامی مشابه موسسه IDC را منتشر کرد. بر این اساس اپل در 3 ماهه چهارم سال 2017 موفق شد 8 میلیون دستگاه اپل‌واچ را به فروش برساند که رقمی بالاتر از مجموع میزان فروش سایر برندهاست. همچنین در دوره 12 ماهه سال 2017 نیز این شرکت 17.7 میلیون اپل‌واچ را فروخت.

با نگاهی به آمار فروش سایر ساعت‌های هوشمند به سادگی می‌توان مشاهده کرد که چرا کمپانی‌هایی نظیر موتورولا تصمیم به کناره‌گیری از فعالیت‌های تجاری خود در حوزه اسمارت‌واچ‌ها گرفته‌اند. این در حالی‌ست که با عرضه مچ‌بندهای تناسب اندام ارزان‌قیمت، کسب و کار ابزارهای پوشیدنی همچنان در حال رشد است.

اگرچه محبوبیت اپل‌واچ به معنای موفقیت عمومی ساعت‌های هوشمند نیست، اما این موضوع در مورد اپل‌واچ مصداق پیدا می‌کند؛ مساله‌ای که در زمان عرضه این محصول شبهات فراوانی را ایجاد کرده بود. بر اساس بسیاری از پیش‌بینی‌ها، موفقیت اپل‌واچ به معنای نابودی ساعت‌های معمول نیست و به نظر می‌رسد که برای هریک از این محصولات، بازارهای مشخصی وجود داشته باشد.

3 در مورد “ساعت هوشمند اپل از کل ساعت‌های دیگر کمپانی‌ها هم بیشتر فروخته است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH