5 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن شیپور استفاده نکنیم!

شاید زمانی را که برای یک آگهی ساده باید هزینه زیادی جهت درج آن در روزنامه می‌پرداختیم و یا اینکه پروسه زیادی برای ثبت آگهی می‌پیمودیم، از یادتان نرفته باشد. پس از پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه تکنولوژی و ظهور گوشی‌های هوشمند اندک اندک نقش آگهی‌های کاغذی کم شده و جای این آگهی‌های حجیم و وقت گیر را اپلیکیشن‌هایی گرفته است که به راحتی چند لمس و کلیک ساده، آگهی‌های مختلف ما را به تمامی کاربران نمایش می‌دهند که یکی از آن‌ها، اپلیکیشن شیپور است که در مقابل رقبای موجود دارای ضعف‌ها و مزایایی است که در ادامه به 5 مورد از ایرادات این اپلیکیشن می‌پردازیم.

اپلیکیشن شیپور

1- آگهی دهندگان شیپور بیش از مشتریان آن است!

یکی از اشکالاتی که به طور جدی برای بسیاری از کاربران مطرح می‌شود، این است که شیپور علیرغم تبلیغات فراوانی که برای اپلیکیشن و سایت خود انجام داده است، اما نتوانسته در زمینه جذب کاربران، مشتریان وخریداران موفق باشد، به طوری‌که به وضوح در این اپلیکیشن مشاهده می‌شود که تعداد آگهی‌های منتشر شده در روز بسیار بالا بوده ولی اغلب کاربران از نبود مشتری در آن گله می‌کنند.

تجربه ما در استفاده از این اپلیکیشن نشان می‌دهد که به طور کلی اگر آگهی ساده و معمولی دارید، نباید روی فروش آن از طریق شیپور چندان حساب کنید چرا که اندک مشتریان حاضر در این اپلیکیشن، صرفا به دنبال خرید مواردی هستند که یک چیز خارق‌العاده و استثنایی باشد و معاملات عادی و معمولی با تعداد اندکی صورت می‌گیرد.

این اشکال در حالی وجود دارد که ماهیت اصلی شیپور و اپلیکیشن‌های مشابه آن، همین خرید و فروش‌هاست و در صورت عدم انجام معاملات با حجم بالا، به احتمال فراوان کاربران فعلی شیپور به سمت دیگر اپلیکیشن‌های مشابه به‌خصوص دیوار روی خواهند آورد.

اپلیکیشن شیپور

2- دسته بندی‌های گیج کننده و بسیار زیاد

شاید تیم طراحی شیپور، کم بودن دسته بندی‌ها و تعداد شهرهای پوشش داده شده توسط دیوار را بهانه‌ای برای پر کردن اپلیکیشن خود از جزئی‌ترین دسته بندی‌های ممکن کرده‌اند! بعضا دیده می‌شود که دسته بندی‌ها به قدری ریز است که عملا دیده شدن آگهی را به اما و اگرهای زیادی وابسته می‌کند.

یکی از نکات مثبت در مورد اپلیکیشن دیوار تقسیم بندی کمتر شهرهای کشور است که صرفا بر اساس مخاطبین و درخواست‌های کاربر صورت می‌گیرد ولی در شیپور این اتفاق به صورت پیش فرض وجود داشته و عملا در یک شهر که تعداد کاربران اندکی در آن حضور دارند، حتی شما نخواهید توانست بهترین جنس ممکن را بفروشید. به نظر بهتر بود شیپور به مرور نسبت به اضافه کردن بخشی از دسته بندی‌ها و شهرهای تحت پوشش اقدام می‌کرد. به طور کلی هر چقدر دیوار در اضافه کردن دسته بندی و شهرها خساست به خرج می‌دهد، شیپور افراط عجیبی دارد!

اپلیکیشن شیپور

3- پروسه ثبت نام و ثبت آگهی کمی پیچیده است

برای بسیاری از کاربران استفاده از شیپور به مراتب سخت‌تر از اپلیکشین دیوار و سایر اپلیکیشن‌های مشابه است. در شیپور شما موظف به ثبت نام هستید که وقت گیر است. به همین دلیل بسیاری از کاربران قید استفاده از آن را می‌زنند. البته در دیوار نیز به همین گونه است ولی روند ثبت آگهی توسط مهمان بسیار آسان‌تر است.

اپلیکیشن شیپور

4- امکان چت در شیپور وجود ندارد

یکی از امکانات خوب اپلیکیشن‌های مشابه که احتمالا می‌شناسید، امکان چت داخل آگهی‌های آن است که باعث می‌شود کاربران نیازی به استفاده از سایر راه‌های ارتباطی نداشته باشند. این امکان به نظر می‌رسد جزو ملزوماتی است که باید شیپور نسبت به راه‌اندازی‌اش اقدام کند. در حال حاضر صرفا یک مکان برای ارایه توضیحات و تصاویر درج شده است که نسبت به دیگر اپلیکیشن‌های موجود، مزیت خاصی ندارد.

اپلیکیشن شیپور

5- سرعت استفاده از شیپور کمی کند است

با یک تست ساده در اپلیکیشن شیپور به راحتی می‌توان متوجه این موضوع شد که شیپور نسبت به رقیب دیگرش بسیار کند است. به طور مثال لود سنگین تصاویر کالا و موارد دیگر و همچنین لود سنگین توضیحات (در حد چند ثانیه بسیار کوتاه) باعث می‌شود بسیاری از افراد در صورت عدم نیاز به خرید کالای ضروری، قید استفاده از شیپور را بزنند.

شاید علت اصلی مورد اولی که مطرح کردیم همین دلیل باشد چرا که برای بسیاری از کاربران پیش آمده است بدون آنکه نیازی به خرید کالایی داشته باشند، به اپلیکیشن دیوار مراجعه می‌کنند چرا که رابط کاربری آن کاربرپسند بوده ولی در مورد شیپور این‌طور نیست و صرفا در مواقع ضروری، کاربر به این اپلیکیشن سر می‌زند.

اپلیکیشن شیپور

جمع بندی:

به طور کلی به نظر می‌رسد اپلیکیشن شیپور که هزینه‌های بسیار زیادی برای تبلیغات در رسانه ملی و بیلبوردهای تبلیغاتی شهرهای مختلف انجام داده است، در زمینه فنی کار زیادی داشته و باید در این بخش کارهای مختلفی را انجام دهد. با توجه به هزینه‌های مختلفی که شیپور در زمینه تبلیغات انجام داده است، به نظر درآمد این اپلیکیشن با آن متناسب نبوده و در صورت عدم رسیدگی به اپلیکیشن، آینده شیپور در خطر است و هر چه زودتر باید اصلاحات ذکر شده در آن انجام شود.

14 در مورد “5 دلیل برای آنکه از اپلیکیشن شیپور استفاده نکنیم!”

  1. شیپور واقعا عالیه ولی متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست برای دیوار، مردم بیشتر سمت دیوار میروند. دیوار که الان دو سه تادآگهی میزاری دیگه قبول نمیکنه و همه رو میزنه منتظر پرداخت، خیلی پول پرست و بدجنس شده دیوار . ولی شیپور اینطور نیست و بنده خداها تعدا زیادی میتونی اگهی رایگان بزاری . مردم باید دیوار رو که فرصت طلب شده تحریم کنند و به سمت شیپور بیان. کمک کنید مردم عزیز

  2. دیوار به کلیک نیاز ندارد .
    ولی شیپور هر ۸ اگهی باید کلیک کنی و به صفحه بعد بروی و این وقت گیر و بد است .

  3. چرت و پرت های جالبی رو فرمودین.آفرین
    تنها ایرادی که شیپور داره ضعف در بعضی سرچ ها هست و تعداد کم مخاطبینش نسبت به دیوار.ولی خب خدماتش انقدر ارزش داره ازش استفاده بشه و روگوشی داشته باشیمش.

    1
    2
  4. منصور ارجمندی

    چند مرتبه مراحل ثبت آگهی رو انجام میدم متاسفانه منتشر نمی شد از واحد گزارشات شیپور پیگیری کردم که نهایتاً منتشر شد، مجددا کمتر از یکساعت بعد آگهی ام حذف شد ، علت رو جویا شدم نتیجه « اهراز هویت الزامیست» آیا این قانون ثبت آگهی در شیپور میباشد ؟؟

  5. والا من که بشخصه استفاده کردم خیلی با شیپور مشتری زودتر اومده برام تا دیوار . و توی شیپور اگه شما چیزی سرچ کنی خیلی راحت تر به هدف میرسی تا دیوار هر کدوم یه خوبی داره یه بدی . بنظرم نمیشه گفت دیوار از شیپور سرتره

    1
    6
  6. نسبت به دیوار افراد کمتری از شیپور استفاده میکنن

    بقیه ضعف ها و قوت های هردو در مقابل این یه شوخیه

    2
    3
    1. پیش از این مقاله مزایای شیپور را هم نوشته بودیم که قاعدتا بابت اون هم مثل چنین مطلبی هیچ پولی نگرفتیم و صرفا هدف ما، آگاه کردن کاربران از مزایا و معایب اپلیکیشن‌هاست

      4
      6

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH