اندروید P

اندروید P با قابلیت مسدودسازی تماس پیشرفته‌تری همراه می‌شود

براساس آخرین تغییرات بدست آمده از وب‌سایت XDA-Developers، به‌نظر می‌رسد سیستم‌عامل اندروید P از ویژگی جدیدی در اپلیکیشن شماره‌گیر تماس بهره می‌برد که برای اولین بار توسط یکی از مهندسان شرکت سونی به پروژه AOSP (پروژه متن‌باز اندروید) افزوده شده است.

این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا تمامی تماس‌های دریافتی از سوی اشخاص ناشناسی را که در لیست مخاطبین گوشی اندرویدی وی وجود ندارد، به‌طور خودکار مسدود سازد. باید افزود که این ویژگی به انتخاب فرد و تحت شرایط زیر قابل فعال‌سازی است:

  • شماره تلفن در لیست مخاطبین وجود نداشته باشد
  • شماره تلفن فرد تماس‌گیرنده نامعلوم باشد (ویژه شماره‌های خصوصی)
  • شماره تلفن فرد تماس‌گیرنده از تلفن‌های عمومی باشد
  • مسدود سازی شماره تلفن‌هایی که هویت فرد برقرارکننده تماس نامشخص است

البته این قابلیت در مواقع اضطراری به شکل خودکار به‌وسیله تماس کاربر با مراکز امداد رسانی یا امنیتی غیرفعال می‌گردد تا از این طریق مراکز یاد شده توانایی برقراری ارتباط و کمک به شما را داشته باشد.

درنهایت، این‌طور به‌نظر می‌رسد که اپراتورها نیز قادر هستند این ویژگی را غیرفعال کنند و به همین دلیل احتمالا آن‌ها برای ارایه چنین سرویسی از کاربران هزینه جداگانه‌ای را طلب نمایند. گفتنی است که قابلیت مورد بحث، هنوز به شکل رسمی به اندروید اضافه نشده ولی به احتمال زیاد اندروید P اولین ورژن از سیستم‌عامل گوگل خواهد بود که با چنین قابلیتی عرضه می‌شود.

3 در مورد “اندروید P با قابلیت مسدودسازی تماس پیشرفته‌تری همراه می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH