پتنت جذاب اسنشال در رابطه با قرار دادن دوربین در بدنه گوشی!

چندی‌ پیش بود که شرکت ویوو از راهکار جالب خود برای تعبیه دوربین سلفی در بخش بالایی بدنه اسمارت‌فون‌ها پرده برداشت و نشان داد که گوشی مفهومی این سازنده از وجود نمایشگری کاملا بدون حاشیه بهره‌ می‌برد. اخیرا مشخص شده که اندی رابین مالک کمپانی اسنشال نیز پتنتی در همین راستا را به ثبت رسانده است.

همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر مشخص نیست که آیا ویوو قصد دارد گوشی مفهومی خود را با نام Apex روانه بازار کند یا خیر ولی این دستگاه علاوه بر دوربین سلفی درون بدنه پا را فراتر نهاده و از حسگر اثر انگشت و اسپیکر صدای ادغام شده با صفحه نمایش استفاده می‌کند. با توجه به قطعی نشدن تصمیم ویوو درباره تولید تجاری این موبایل شاید اندی رابین و کمپانی اسنشال با داشتن پتنتی مشابه بتوانند به چنین ایده‌ای جامعه عمل بپوشانند.

Essential company patent - کمپانی اسنشال

در حقیقت این ایده (در تصویر بالا) با نام “روشی به منظور حداکثرسازی ناحیه نمایشگر در موبایل‌ها” در ماه مه سال 2016 به نام این شرکت ثبت شده است که در عمل شبیه اقدامات صورت گرفته در گوشی مفهومی کمپانی ویوو است. البته اسنشال راه‌حل دیگری نیز برای بکارگیری دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند ثبت نموده و آن هم قرار گرفتن دوربین دوم در بخش کناری اسمارت‌فون‌هاست. (تصویر زیر)

Essential company patent - کمپانی اسنشال

در این حالت دوربین همواره با استفاده از دکمه‌ای از کنار گوشی خارج و برای تصویربرداری آماده می‌گردد. البته باید عنوان نمود که وجود چنین پتنت‌هایی لزوما به معنای ‌بهره‌گیری از آنها در محصولات بعدی این شرکت نیست. علاوه‌بر این، به‌نظر می‌رسد تصمیم کمپانی‌های مختلف برای استفاده از چنین ایده‌ای متنفی گشته چراکه سازندگانی مانند: اسنشال، اپل و… به‌جای چنین اقدامی، دوربین سلفی را در بریدگی بخش بالایی نمایشگر گوشی‌های هوشمند قرار داده‌اند.

5 در مورد “پتنت جذاب اسنشال در رابطه با قرار دادن دوربین در بدنه گوشی!”

  1. عرفان مهرویی

    این چیزا باید خیلی جلوتر بریم که بشه گفت خوبه یا نه. به نظرم اگر به کیفیت گوشی های تولیدیتوجه بشه بهتره. شما مثلا توی برند ال جی جی 6 رو ببین به نظرم توی رده قیمتی خودش یه شاهکاره از نظر دوربین و کیفیت نمایشگر بدون اینکه از این کارا کرده باشه

  2. واقعا حرکت جالبی زده هم صفحش کلا بی حاشیه شده هم نواوری خوبیه که هیچ کدوم از برند های معروف عقلشون نرسیده انجام بدن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH