کاهش درخواست برای 5C، کمر اپل را شکاند!

1

اپل گفته است که به خاطر وجود در خواست‌های بیشتر برای نسخه 5S، مجبور است تولید 5C را برای مدتی کاهش دهد. به گفته این شرکت، عرضه 5C،  آنچنان که انتظار داشته‌اند پیش نرفته است. بر طبق گزارشی از وال استریت ژورنال، اپل به دو سازنده چینی خود، هون های و پگاترون اخطار داده است که هر چه سریعتر تولید 5C را تا حد امکان کاهش دهند.

دو کمپانی تایوانی اظهار داشته‌اند که در 3 ماهه چهارم سال، تولید 5C با کاهش مواجه خواهد شد. پگاترون که مسیولیت تولید دو سوم آیفون‌های 5C را دارد، با کاهش 20٪ در خواست برای این مدل مواجه شده که همین امر باعث ایجاد ضرری شده است که جبرانش حالا حالاها ممکن نخواهد بود. هون های هم که مسیولیت تولید باقی این مدل را دارد، مجبور شده است تولید خود را تا 30٪ کاهش دهد. برخی دیگر از سازندگان مکمل هم اعلام کرده‌اند که با کاهش 50٪ مواجه بوده‌اند.

“امروز خبرگزاری روییترز هم این قضیه را تایید کرد و همین تایید باعث می‌شود که صحت این شایعات قطعی شود.”

با اینکه این ارقام قطعا نشان دهنده کاهش در درخواست برای این محصول است، اما نباید این مساله را هم نادیده گرفت که 5C تنها در عرض 24 ساعت تحویل مشتری‌ها خواهد شد، در صورتی که مدت زمان تحویل برای 5S برابر با 2 الی 3 هفته است.

از شواهد دیگری که بر کم شدن تقاضا برای این مدل صحه می‌گذارند، می‌توان به کاهش قیمت در فروشگاه‌هایی مثل وال مارت اشاره کرد. این فروشگاه قیمت 5C را تا 20٪ کاهش داده است و دیگر فروشنده‌ها 5C را به قیمت 49.99 دلار تحت قرارداد، ارایه می‌دهند.

بر خلاف 5c پلاستیکی و رنگارنگ، درخواست برای 5S باکیفیت و مجهز به سنسور اثر انگشت بالا است و نسخه طلایی آن توجه بیشتری را از آن خود کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH