یک کودک چینی آی‌فون مادرش را به مدت 47 سال قفل کرد!

در ماه ژانویه، یک زن چینی بعد از دادن گوشی آیفونش به کودک خردسال خود، با یک غافلگیری ناخوشایند روبرو شد.

براساس گزارش منتشر شده در روزنامه صبح جنوب چین، به نقل از یک رسانه محلی، او بعد از گرفتن گوشی از کودک، ملاحظه نمود که گوشی برای مدت 25 میلیون دقیقه، یعنی چیزی در حدود 47 سال، غیرفعال شده، که احتمالا به دلیل اشتباه وارد کردن عدد Pin، به دفعات زیاد رخ داده است. در نتیجه او یا باید منتظر بماند تا شمارش تایمر به پایان برسد یا به طور کامل گوشی‌اش را پاک کند.

چنین قفل‌هایی با این ویژگی برای iOS ساخته شده‌اند و طراحی آن به منظور جلوگیری از نفوذ و استفاده افراد غیر‌مجاز به گوشی و به کمک یک نرم‌افزار یا سیستم ماشینی، که قادر به ایجاد یک پین‌ کد چهار رقمی است، انجام می‌شود. براساس اطلاعات شرکت اپل، یک دستگاه بعد از شش بار وارد کردن اشتباه پین، غیرفعال خواهد شد. در صورت تمایل نیز، کاربران این امکان را خواهند داشت که یک ویژگی دیگر را نیز فعال نمایند تا در صورت ده بار اشتباه وارد شدن عدد پین، تمامی اطلاعات روی گوشی حذف گردد.

اکنون طی تماس‌هایی با شرکت اپل، این مورد سوال شده است که 25 میلیون دقیقه یا بیشتر غیرفعال شدن گوشی، از لحاظ فنی، بدون دستکاری نرم‌افزار یا سخت‌افزار، امکان پذیر است؟ هر چند چنین حوادثی بسیار به ندرت رخ می‌دهند اما ظاهرا امکان‌پذیر هستند!

زمانی هم که این مادر، به فروشگاه اپل برای دریافت کمک مراجعه نمود، تنها با این پاسخ روبرو شد، یا صبر کن زمان ثبت شده به پایان برسد و یا با پاک کردن گوشی، از اول شروع کن! حقیقتا انتخاب سختی است که از دل یک قابلیت امنیتی بسیار خوب بیرون می‌آید و هیچگونه راه فراری وجود ندارد.

3 در مورد “یک کودک چینی آی‌فون مادرش را به مدت 47 سال قفل کرد!”

  1. یه جای کار اشتباهه چون بعد اشتباه چند باره به مدت یک و بعدش دو روز غیرفعال میشه . مگ چند روز گوشی دست بچه بوده؟! باطری گوشی تموم میشه تا بخواد به این رقم برسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH